/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernelse af keylogger..
Fra : kettedk
Vist : 1046 gange
150 point
Dato : 07-05-06 11:52

Jeg har været så uheldig at få keylogger.
Jeg har kørt en komplet scan med TrojanHunter, og den har så fjernet lidt.
Men kan jeg være HELT 100% sikker på, at keyloggeren er væk?
Findes der evt. et bedre alternativ til TrojanHunter?

//Kettedk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-06 12:00

Vil du være helt sikker på at du har en ren maskine, så skal du forbi www.arlet.dk og hente Hijack This, scanne og sende loggen til ham, han vil forklare dig hvad der skal til for at fjerne det hijack this finder

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-05-06 12:07

xclean_micro fra www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-06 12:07

hvis du vil være sikker så send en hijackthis til for eks www.spywarefri.dk eller www.arlet.dk -

jeg havde lige en og fik den fjernet med drweb-cureit http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html

en hijackthis log sendt ind vil dog bekræfte dig helt og holdent og du vil få fjernet evt resterende snavs

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-06 12:30

det er dog utroligt så mange der bliver fanget i en keylogger pt - de sidste par dage har jeg sendt rigtig mange bekendte og naboer osv til enten arlet eller spywarefri fordi det næsten er umuligt at finde det lille møgprogram - mig selv inclusive

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-05-06 16:07

Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke gad at bruge tid på hverken Arlet eller Spywarefri, men det er faktisk lykkedes mig selv at finde keyloggeren.

Hver gang, jeg loggede på Windows, blev jeg advaret om,
at et program ved navn msnmsgr.exe forsøgte at starte.
Jeg fandt så frem til programmet, og kunne se, at det da ihvertfald ikke havde det rigtige Messenger-ikon.
Jeg kunne se, under egenskaber, at filen blev blokeret, pga. den kom fra en anden computer.
Jeg vidste straks, at det var keyloggeren (da dens beskrivelse var noget med 'key'), og den er nu slettet.
Nu er det bare lige, hvem jeg skal give points til?

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 19:50

ingen hvis du selv har fået det hele i orden

ps... jeg fik også fjernet den - men der fulgte noget snavs med - gør dig lige dig selv en tjeneste og scan grundigt

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-05-06 21:42

miritdk -> Tråden skal jo lukkes før eller siden..

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 22:20

tjahhh - du kan jo vælge at annullere den fordi du ikke fik et svar der hjalp dig

Annuller spørgsmålet
Fra : kettedk

Dato : 10-05-06 20:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål