/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Server til counter strike(half life)....
Fra : ozzyrab
Vist : 761 gange
150 point
Dato : 06-12-02 20:55

På min anden computer har jeg har lavet en server til couter strike. . men hvordan bliver jeg admin på begge computer??? og hvordan ændre man serverens navn så den ikke hedder Counter strike 1.5??? og hvordan kan andre folk finde mig uden de skal ha min ip adresse?? hvis de skulle kunne finde mig gennem gamespy eller The all seeing eye, hvordan gør jeg så???????????

Accepteret svar
Fra : Scarface

Modtaget 150 point
Dato : 06-12-02 23:05

Du kan lettest blive admin ved at sætte rcon op. For at sætte det op skal du i server.cfg filen (PÅ SERVER) skrive "rcon password ditpass" uden anførselstegn. Du kan bruge rcon ved at hive consolen ned på din cs spille pc og skrive "rcon kommando" uden anførselstegn.
Du kan ændre navnet på din server ved igen at gå ind i server.cfg filen på din server. Et sted skulle der gerne stå noget som Hostname Counter-Strike 1.5 server. Istedet for Counter-Strike 1.5 Server skal du skrive det du vil have serveren skal hedde. De kan kun finde dig uden ip på 2 måder... Man kan enten hente HELE listen for servere og så lede efter det din hedder, det er selvfølgelig en langsom måde. Den anden måde er at gå ind på www.gametiger.net hvor du kan søge efter CS spillere, servere, maps osv. Så kan de finde din server ved at trykker på server og indtaste en del(eller hele) af servernavnet.(Der vil gå ca. 5 minutter før man kan se din server på siden). Hvis de skal finde din server via. All Seeing Eye eller GameSpy, er det nemmest de har din ip(Som du kan finde på www.myip.dk) som de så kan indtaste(Husk at slette porten og skrive :27015 istedet)

Et glimrende site til mere hjælp er http://server.counter-strike.net der kan du også finde alle kommandoer som du kan bruge når du skal administrere serveren via. rcon.

Kommentar
Fra : ozzyrab

Dato : 07-12-02 00:05

Husk at slette porten og skrive :27015 istedet..... hvor kan jeg slette denne port???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 23:53

"ozzyrab" <ozzyrab.news@kandu.dk> wrote in message
news:VN9I9.60725$HU.4185197@news010.worldonline.dk...
> På min anden computer har jeg har lavet en server til couter strike. .
> men hvordan bliver jeg admin på begge computer??? og hvordan ændre man
> serverens navn så den ikke hedder Counter strike 1.5??? og hvordan kan
> andre folk finde mig uden de skal ha min ip adresse?? hvis de skulle
> kunne finde mig gennem gamespy eller The all seeing eye, hvordan gør jeg
> så???????????

Ehm, har CS noget med serverhardware at gøre?
Har du prøvet counter-strike.net og en tur forbi google?
Så tror jeg der er banko.

/Dennis

Kommentar
Fra : Scarface

Dato : 07-12-02 19:48

Det jeg mener med at slette porten er når du kopierer din ip fra www.myip.dk - og så skrive 27015 som port istedet - da det er den defaulte CS port.

Godkendelse af svar
Fra : ozzyrab

Dato : 08-12-02 16:09

Tak for svaret Scarface.