/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
opvaskemaskine
Fra : karin42
Vist : 4650 gange
100 point
Dato : 06-05-06 09:25

vi står for at skulle anskaffe en ny opvaskemaskine - men hvilken ?
der er forskellige steder man kan få oplysninger , men jeg vil nu gerne ha' oplysninger fra folk der selv har en som de er glade for - er økonomisk osv. osv......

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 06-05-06 10:00

Jeg kan anbefale jer, at shoppe lidt rundt på nettet. Se evt. www.billigehvidevarer.dk . Jeg ville gå efter en AAA maskine, som kan arbejde med varmt tilløbsvand. Det minsker energiforbruget betydeligt, hvis I da ikke har elvandvarmer. Når I har fundet en maskine til den rigtige pris, kan i (sandsynligvis) gå ind i Kølemøller i Kbh, og få den til samme pris, incl. levering, vel at mærke.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-05-06 10:02

Skal lige tilføjes at hvis man bruger varmtvandstilslutning så kan man vel ikke bruge skylleprogrammet, hvis man f.eks kun vasker hver anden dag.
Eller hvad med 50 graders programmet?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-06 12:11

Som jeg forstår det, vil du gerne høre fra brugere af opvaskemaskiner. Køb en Bosch, det er opmaskemaskinernes Rolls Royce, min opvasker er her: http://www.jyskhvidevarelager.dk/easy-net/index.asp?id=1234&parentId=51&typesId=20&fieldsId=41 Der har ikke været reperationer i de 6 år vi har brugt den, kun vedligehold, 3 gange med service montør ( vandtilløbet) resten har jeg selv kunnet ordne, vi vasker op 2-3 gange om ugen, og det klarer den udmærket, uden iblødsætning, når du skal se på opvasker, så se først og fremmest efter opvaskeevne, derefter kan du sortere efter energiforbrug og vandforbrug, det vil være surt at have en køkken medhjælp der er billig i drift, men ikke gør arbejdet ordendlig.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 06-05-06 12:27

Hvad også med at se på, hvor lang tid den er om at vaske op?
Det er ærgerligt hvis den er så længe om det, at køkkenet flyder, - når man har gæster, - fordi maskinen skal bruge rigtig lang tid til at vaske.
Selv Bosch har forskellige modeller, - og nogle er længere tid om det end andre.
Ammitz

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 06-05-06 13:32

Det kommer helt an på hvilket behov I har - hvis I er en familie der vasker op dagligt med maskine, vil jeg anbefale en AEG - den er det dyrere, men også uopslidelig. Gå efter en maskine der er energivenlig, vandbesparende og med mulighed for kvikvask fx. i tilfælde af gæster. Pas på med elektronik - jo mere elektronik, desto mere kan der gå i stykker som kræver en servicemedarbejder.

Ampere

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 06-05-06 19:44

Hej karin42.Jeg kan også på det varmeste anbefale en BOSCH.Vi har haft vores i flere år nu, og der har aldrig været problemer med den, og den er økonomisk, både med strøm og vand. Den er også rigtig godt indrettet.Vi har bare 3 programmer på vores, mere har man jo ikke brug for. Men et mærke vi absolut ikke kan anbefale er Brauknecht, i det mærke har vi haft både vaskemaskine og opvaskemaskine, og det er det dårligste vi nogensinde har haft, så det anbefaler jeg ikke til nogen.Det skal også lige siges at vores vaskemaskine og tørretumbler er Siemens, men Siemens og Bosch er det samme i dag, da de har slået pjalterne sammen.Men maskinerne er de samme, og ligner også hinanden i udseende.Mvh ilgp

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 06-05-06 19:50

Stig54, man kan i allerhøjeste grad bruge skylleprogram, det virker kun bedre til at skylle af med. Det er jo ikke en tøjvaskemaskine vi snakker om her....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-05-06 20:21

Sludder ................ hvis du skyller med varmere vand end 30-35 gr. koagolerer æggehvidestofferne,
og sætter sig som en hinde på det der skal opvaskes (næsten al mad indeholder æggehvidestoffer)
Det er rigtigt at fedtstofferne skylles af med varmt vand...............men det ordner opvaskemaskinen uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 06-05-06 22:07

Tak for svaret o.v.n..

det lyder brugbar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-06 00:21

Selv tak karin42, og held og lykke med købet af den nye køkken medhjælper