/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Boot op på diskettedrev
Fra : Asrock
Vist : 519 gange
150 point
Dato : 05-05-06 21:52

Jeg har lavet en image-fil af mit drev med styresystem (XP) med programmet DriveImage.
Den fil ville jeg så køre ved hjælp af boot op diskette, men fik så boot fejl. Jeg satte så et andet drev i, som jeg ved virker, men det hjalp ikke. Jeg bootede så op på XP-cd'en og geninstallerede XP. I Denne Computer kan jeg så godt se diskette-drevet, og jeg satte så en diskette i, hvor der var et Excel dokument, men den kunne ikke læse den, jeg fik meddelelsen: Ingen id-mærke på diskette.
Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-05-06 21:56

Tryk f2TDEL under opstart, gå i boot, sæt first boot til floppy, tryk esc-f10 og enter.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 05-05-06 22:02

Den står til floppy first boot device.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 05-05-06 22:35

Hej, det ser ud til at det skyldes den måde disketten oprindeligt er formateret på (quickformat) men der er en løsning på problemet her:

http://www.eio.com/public/floppdrv/0546.html

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 05-05-06 22:48

Jeg tror ikke det er problemet, for disketten har virket, både drevet og selve computeren har kørt med den uden problemer før. Kan det være bundkortet der er noget galt med?

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 23:33

Går ud fra det er en opfølger til !!!

Lav et image med Acronis, så er der aldrig mere problemer.
Bare tryk på F11 for at genoprette eller overføre, ? hvad du ønsker.

Har selv prøvet XP pro´s drive !"%¤###(/%&=) og har aldrig fået det til at virker.
Men finder vel ud af det, om et par år.
Når den er gået i glemmeren.

Syntes bare der er mange andre nemmere måder at genoprette systemet på.
Det var bare en konstatering.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 23:43

Drive Image.
Du har lavet 2 disketter som programmet foreslog.
Er det diskette 1 som ikke vil starte eller hvad.
Dit backup Image hvor har du det liggende.

Er det sådan.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 06-05-06 09:41

Ja, jeg har lavet 2 disketter, o g det er nr. 1 der ikke vil starte.
Harddisken er delt i 3 partitioner så Image-filen ligger selvfølgelig ikke på C drevet.
Jeg har kørt med XP og DriveImage i 3 år, så jeg ved godt hvordan de virker. Derfor tror jeg ikke det er disketterne der er noget galt med ejheller Xp installationen.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 150 point
Dato : 06-05-06 19:54

Muligheder:
Fejl på diskettedrevet
Diskettedrevet står til at læse en anden størrelse disketter
disketten er formateret til anden størrelse
Kan comp overhovedet boote på nogen anden diskette

Jeg kan evt sende to nye Drive Image disketter til dig.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 07-05-06 11:27

Jeg kan ikke engang formatere en diskette med computeren, den står bare og tænker, når jeg højreklikker på diskettedrevet i Denne Computer. Disketterne virker skam udemærket på min egen PC, og jeg kan selv lave nye, hvis jeg har lyst til det, så tak for tilbudet, om at sende 2 nye til mig. I BIOS har jeg sat indstillingen til default, og så plejer det at virke, men det gør det altså bare ikke denne gang.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-06 17:59

Du har vel ikke sat den til datakabel B

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 26-08-06 20:35

Tak for svaret e.c.