/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Aprilia RS 125 VS GSXR 250
Fra : WTP
Vist : 782 gange
35 point
Dato : 05-05-06 20:07

Hejsa...

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I syntes jeg skulle vælge til næste motorcykel, det skal siges at jeg HAR stort mc kørekort... og er 25 år gammel, min første cykel var en gsxr 750 fra 98. ALT ALT for voldsom til mig som begynder dengang.. så solgte den ret hurtigt..
Har set mig varm på R6 eller zx6r fra 2005 begge 2, men penge pungen holder langt fra til det..

Men det jeg har af kriterier gør det svært for mig at vælge en af de 2 jeg nu engang HAR råd til :P
Jeg vil gerne have en mc som ser godt ud, gerne lidt nyt look som man beundrer udseendet på selvom man ikke har den store mc forstand.. Og samtidigt må det gerne være en man ikke skal banke livet ud af for overhovedet at følge med når lyset skifter til grønt.. og ikke mindst har jeg altid været fan af en rigtig dejlig lyd...

Jeg står imellem en Aprilia RS 125 fra 1998. som efter min mening har et flot flot design og er noget jeg selv godt kunne finde på at tage et billede af :D men den er jo ikke verdens hurtigste cykel...og samtidigt syntes jeg den lyder lidt som en scooter 45 kmt i form af Aprilia RS50´en.. Den er jo rimelig tam sådan en og ikke noget jeg bryder mig om..en mc skal være en mc..og ikke en scooter i mc klæder..
derfor tænker jeg også på den anden jeg har fået tilbudt, som er en 1991 suzuki gsxr 250...Se den har en vidunderlig lyd og man tager ik fejl når man hører den "Her er IKKE en scooter, men mc power" :)
Men til gengæld syntes jeg designet klart nok da den jo ER meget ældre, er ret umoderne og nok ikke noget jeg ville kigge 2 gange efter..den ligger langt fra apriliaéns design jo...nok mest pga fronten med de 2 runde gammeldags lygter.

Men hvad syntes i så man skulle vælge??
Her er iøvrigt billeder af de 2 cykler jeg taler om

Apriliaen:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7047

Suzukien:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6884

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 35 point
Dato : 05-05-06 22:20

ja, meget forstand på motorcykler kan du ikke ha' når du stiller sådan et spørgsmål

Apriliaen er det den lyder som...en "tunet" knallert, hverken mere eller mindre, m.h.t. kræfter, køreegenskaber, lyd og holdbarhed.

Nu vil jeg så heller ikke mene, at der er det helt vilde rå MC over en gsxr250, (jo okay, den kan køre "H......." stærkt) men dog mere MC end apriliaen, selv om omdrejningstælleren skal op i nærheden af de 12-13000 o/m for at hive noget ud af den.

Ufatteligt den kan holde til det, ingen skal komme og påstå det ikke er kvalitet.

Du skal gøre op med dig selv, om du vil give penge for en "nipsgenstand" med et flot design, eller om du vil købe noget der ligner og arbejder som en rigtig MC.

Køb Suzukien for pokker da

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : WTP

Dato : 06-05-06 11:31

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Eclipse06

Dato : 27-05-07 15:17

Hvad med en Cagiva Mito... Den er langt kønnere end GSX-R'eren og hurtigere end RS 125'eren, da den vejer 20 kilo mindre end RS 125'eren, men har samme antal heste...

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=15773