/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installere win fra et annet pc
Fra : anonymm
Vist : 522 gange
300 point
Dato : 05-05-06 16:28

Hei,
lurer bare på om hvordan man kan installere windows fra et annet maskin.
La oss si at jeg har pc uten cd rom drev eller diskettstasjon er det mulig da også?hvordan?

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 16:52

Meget nemt.
Giv en PM og du har lavet det på et par timer
Kræver du har en Xp der kan installeres.
Eller du kan flytte din harddisk over på den maskine hvor du vil have kopien til at ligge

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 18:14

Ja hvis din PC kan boote fra USB og du har en usb CD-rom læser.
Køb det ikke før du er sikker på at tingene paser til din comp og at der kan læses indstllationsprogram fra CD-rom læseren.
(jeg har aldrig prøvet)

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 18:50

cd rom drevet er ikke usb,den koles inn den er ødelagrt det samme med diskett stasjon,hvrdan gjør jeg det?
kan noen fortelle?
kan jeg f,eks bruke en prog? og via den installere win på pcen med et annet pc?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 18:54

Hvad er det for en comp du vil indstallere på.
Har du en anden comp og hvad er det for en.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 19:00

jeg har en bærbar pc,og en vanlig.
Jeg vil bruke min vanlige til å installerer på bærbaren.kanskje jeg kan bruke lpt port ell no ?
hvordan gjør jeg det?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 19:24

En PC skal kunne boote på det medie (USB /diskette/CDeller DVD)
Ellers kan man ikke indstallere på en tom HD.
Hvis der er et styresystem på comp så kan man måske lave et par tricks og indstallere styresystem,
Men det er ret vanskeligt at gøre.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 19:27

så du mener at uten den cdrom drev eller diskettstasjon så går det ikke?
men om man kobler pcene gjennom lpt port og slår på begge vil ikke den ene finne den andre hardisken?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 19:39

Det forudsættes at der er et eller andet styresystem på den comp der skal indstalleres på.
Pc med program........netstik.........switch.........netstik........pc uden program.
Der kan evt. bruges et Lpt datakabel til overførsel
Du skal bruge disse programmer:
Partition Magic
Drive Image
CD med styresystem

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 19:49

Har ikke helt forstååt det,du mener viss jeg har koblet til lpt port og ikke har noe som helst på den andre pc'en så kan jeg bruke disse:
Partition Magic
Drive Image
CD med styresystem

fra den andre pcen så kan jeg få installert????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 19:57

Er den anden comp tom................så kan du ikke.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 19:58

Acronis er hurtigere.
Men direkte fra pc til pc, så skal du have et USB stik der forbinder begge pc´er.
Kan købes i http://www.zitech.dk/ og koster mellem 250/300.-
Men held og lykke

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 20:02

ok,da kna jeg det ikke,men dersom jeg fikser diskett stasjonen da?kan jeg komme noe lengre da?
har diskettstasjon og ikke cd rom drev i dette tilfelle.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 20:13

Ja ommer - jeg har lige set anmeldelsen af Acronis. Men jeg har brugt Drive Image i mange år,
og kender programmet rimeligt godt. Jeg laver næsten altid backup fra en anden partition, så går det hurtigere.
Annonym - ja med et diskettedrev kan du lidt mere.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 20:15

hva kan jeg gjøre da?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 20:22

anonymm - det er stadig en omfattende operation, som kræver en del programmer.
Jeg hopper fra her.

Måske kommer der nogen forbi som har en nemmere løsning.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 20:24

ok,får prøve å google,viss det ikke kommer noe svar da får nok du de pointene

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 20:25

Nej tak - jeg vil ikke ha' nogen point for ikke at have hjulpet dig.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 20:30

hyggelig fyr du

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 20:30

Hvis du har en direkte forbindelse til den anden pc, skulle der vel ikke være nogle problemer, men det kræver, at der er et styresystem, der kan "overtage" det der skal laves.
Ellers kunne du købe et 2½* stik og installere det, fra din nuværende pc, og håbe på den kan godkendes, når du sætter harddisken i den.
Men her stopper jeg også, da jeg tror jeg er helt på D`nnn

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 20:32

hehe ok,forstår det er kopliserte greier....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 20:51

Nu fik jeg en idé.
Du tager harddisken ud af den bærbare.
Køber en Usb harddiskholder til de små 2½" harddiske.
Kobler harddisken på den stationære comp.
Lav to partitioner på den 2½"
Indstaller styresystem på partition 1 og sluk for strømmen når den erved at starte op efter genstarten
Læg kopi af styresystem på partition 2 med status none så den kan ses af part 1
sæt den tilbage i den bærbare og håb det bedste.
Når den leder efter drivere på CD så henvis til partition 2

Det har jeg ikke prøvet.

Er de to comp nogenlunde ens i hastighed.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 20:55

det var ikke noe dumt skal prøve det,
men jeg har også en ide.
viss jeg skriver sys c: når jeg setter inn disketten så vil den kopiere filene til hardisketten så slipper jeg å ha inn disketten,kanskje jeg da kan finne en program som jeg kan laste ned å ta kontroll ver pcen med,er det mulig?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 21:01

Altså et alm. DOS 6.0 kan kontrollere maskinen - men der er jeg ikke så stærk.
Der er også win3.11 som er på disketter

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 21:04

er det mulig å installere den med disketter så installere aplikasjon som jeg kan da installerre win xå fra et annet pc?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 21:13

Det er jeg ikke så sikker på

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-05-06 22:14

hvilket styersystem er der på den computer du vil installere fra ??

kan den computer der skal installeres på boote op via netkort ??

for så det kan lade sig gør hvis det er enten et microsoft server system (win2000/2003 server)
eller et linux system at installere over netværk.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 22:25

Du kunne prøve dette, men ved ikke hvor langt du kommer
http://www.kandu.dk/tip14063.aspx

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 22:31

på den ene pcen har jeg win xp den andre er helt tom.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 23:27

Bærbar pc hvorr mange Mhz..........??
stationær pc hvor mange Mhz.................??

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 05-05-06 23:31

hvor leser jeg disse veriene

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 23:40

kontrolpanel/system
Fjerner llige fluen

Ha det
Håber du får det til at virke

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-05-06 09:40

hopper af tråden igen, (Fjerner llige fluen) da det er for omfattende at guide igennem her.....

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 06-05-06 11:10

den andre er top vet ikke men er pentium3
den andre er 1,20Ghz

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 300 point
Dato : 06-05-06 19:58

Du skal enten ha' et diskettedrev
eller
en USB 2½" ekstern harddisk holder.

ellers er det umuligt

Når du har det kan vi gå videre derfra.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 06-05-06 20:49

Ja diskettdrev kan jeg få til,hva etter det?

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 14-05-06 19:09

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 19:22

Jammen det er også en tæt på umulig opgave.
Jeg har selv været oppe at slås med en gammel bærbar.
Jeg satte en speciel boot-CD i og satte bios til at boote på diskettedrev først - og genstartede.
altså:
1. A:
2. HD
3. CD
Desværre ligger biosstyring på HD på de gamle Compaq og den var låst med password.
Problemet var så at den ikke havde diskettedrev.
Så recuedisketter kunne ikke bruges.........................den er smidt ud.