/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
når man kører...
Fra : mr-question
Vist : 558 gange
45 point
Dato : 05-05-06 14:35

Hvad skal man have på sig når man kører på knallert??

knallertkørekort
forsikring
mere??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 55 point
Dato : 05-05-06 14:38

Nej, det er fint nok, du kan evt. have papirerne i din styrthjelm, så har du dem altid med (det var politiet meget glade for, at datteren havde da hun blev kørt ned)

Kommentar
Fra : mr-question

Dato : 05-05-06 14:40

Må jeg så godt spørge hvad er en police??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-06 14:41

Hvis det er en 45 knallert, så skal du have kørekort til bil/motorcykel med.

Kommentar
Fra : mr-question

Dato : 05-05-06 14:42

Jeg blev bare stoppet og jeg havde ikke noget på mig, så nu skal jeg ned og vise det på stationen, så jeg vil gerne være sikker på hvad jeg skal have med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-06 14:46

en police er din forsikring du kan også medbringe kvitt. på at den er betalt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-06 14:48

Hvis du er under 18 år skal du fremvise dit knallertkørekort samt bevis for at du har betalt forsikringen.

Hvis du er over 18 år skal du vise dit kørekort til bil/motorcykel samt forsikringsbevis.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-06 14:51

På kvitteringen for betalt forsikring står de oplysninger, som politiet har brug for.

De vil med det samme kunne undersøge om du er den rette ejer af knallerten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-06 14:59

Hvis man er over 18 år behøver det ikke betyde at man har kørerkort til bil/motorcykel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-06 15:00

Hvis det er en 45 knallert man kører på, skal man have kørekort til enten bil eller motorcykel.

Godkendelse af svar
Fra : mr-question

Dato : 05-05-06 15:06

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-06 15:11

Selv tak og god week-end