/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
IE - Pop-up link til bogmærke
Fra : jorgenpedersen
Vist : 312 gange
150 point
Dato : 05-05-06 13:36

Hej

Et problem i IE.

Fra et html-dokument skal jeg vise en pop-up når der klikkes på en given tekst. Dertil har jeg et javascript. (se klip fra både html-dokument og javascript sidst)

Indholdet i pop-up'en skal hentes fra et større html-dokument, så der linkes til et bogmærke i dokumentet, sættes en aktuel højde på pop-up'en, så der netop vises det ønskede i pop-up'en.

Problemet opstår når man linker til et bogmærke sidst i html-dokumentet, så det sammen med pop-up'ens højde betyder at der positioneres "ud over slutningen" af html-dokumentet.
Så gør IE det, at den postionerer sig i forhold til dokumentets slutning og ikke i forhold til bogmærket. Resultatet er, at det pop-up'en viser, er forskudt i forhold til det ønskede. Gentager man klikket på linket, så er pop-up'en ok.

Hvordan undgår jeg, at dette link til et bogmærke sidst i et html-dokument ikke viser et forkert indhold?
Jeg kan selvfølgelig lægge et antal blanke linier ind, men det er ikke en løsning jeg kan bruge.

Efter sigende så fungerer det ok i Firefox browseren. Er der en løsning på det i IE eller er det bare en IE-fejl?

Fra html-dokument kaldes javascript:
(<a href="filnavn.htm#bookmark"
onclick="return doPopupQP(this, 373)">Tekst</a>)

Indholdet i Javascriptet:
//
// To activate the JavaScript insert after the link description ( a href="link.htm" ):
// onclick="return doPopupQP(this, <height>)
//
function doPopupQP(anchor, height)
{
var width = 500;
var left = 510;
var top = 0;
// set window chrome features
var features = "width=" + width +",height=" + height; // window size
features += ",left=" + left + ",top=" + top; // window position
features += ",menubar=no,toolbar=no,location=no,resizable=no,scrollbars=no,status=no" // other chrome
// now open the new window with contents from the href given in the anchor
newWindowQP = window.open(anchor.href, "QP", features);
    newWindowQP.resizeTo(width+15, height+30);
    if (window.focus) {newWindowQP.focus()}
return false; // to disable normal link navigation
}

Hilsen
jorgenpedersen

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 16:43

Noget kan tyde på at scriptet ikke kan godkendes.
Prøv at hente programmet Dyro Pop her.
Kan alt inden for popup, og gratis.
http://www.steenmartinsen.dk/programmer/index.htm
Og navngiv hver popup med sit eget navn.
Har aldrig haft problemer med programmet.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 05-05-06 20:46

Citat fra materialet på din side....:

"COPYRIGHT: Softwaren ejes af xxx eller dette firmas leverandører og er beskyttet af USA's ophavsretlige love og internationale traktatsbestemmelser. Derfor skal softwaren behandles som al andet materiale, der er beskyttet af ophavsretlige love. Softwaren må ikke kopieres, med mindre du enten opretter én kopi af de originale softwaredisketter som sikkerhedskopi eller til arkiveringsformål eller overfører softwaren til en enkelt harddisk på den betingelse, at originalen udelukkende beholdes som sikkerhedskopi eller til arkiveringsformål.

LICENS: Denne licensaftale giver dig tilladelse til at anvende én kopi af softwaren på en enkelt computer. Hvis du installerer softwaren på en netværksserver, skal du købe en separat kopi af softwaren for hver computer, der skal anvende softwaren.

Citat slut.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 20:52

sikkerhedsmargin
Var den rettet mod mig.
Ellers træk vinduet ned på programmet.
FREEWARE.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 21:04

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 05-05-06 21:19

Om igen....

Det er IKKE freeware og det program jeg omtaler har den tekst indlagt...
At jeg har sakset i teksten ændrer ikke på det jeg skriver, men selvfølgelig du bestemmer selv hvad ud har liggende.
Jeg kan være ligeglad, det er IKKE min hjemmeside og ej heller mit ansvar.
Det var ment som et venlig hint.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 21:45

Du har sakset hvad,,,, vil meget gerne, du lå hele teksten ud her, da jeg på ingen MÅDE kan finde den.
Men det kunne JO være jeg ikke kan læse mere.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 09-05-06 21:13
Annuller spørgsmålet
Fra : jorgenpedersen

Dato : 11-11-06 17:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål