/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Flere hestekræfter til honda
Fra : grevelund
Vist : 474 gange
50 point
Dato : 05-05-06 09:53

Hej

Jeg har en honda cb 450 s med 27 hestekræfter, jeg kunne godt tænke mig at få lidt flere, så den køre lidt mere end 120 på toppen og acceleration kan man jo aldrig få for lidt af:)..
Leder efter nogle løsninger som er så billige som muligt.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh

Kasper

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-06 11:23

27 hk...puha, så er det en af dem der var fremstillet til det tyske marked du har fået fat i.
Der havde man en grænse hvor forsikringspræmien steg temmelig meget hvis maskinen havde mere end 27 hk.
For normalvis er den model altså opgivet til at yde 43.5 hk v. 9000 o/m.
Og er opgivet til en topfart til 167 km/t.

Så din maskine er droslet ned, men lige hvordan, er jeg ikke helt klar over, men karburering, tændingsbegrænser, omdrejningsbegrænser og udstødningsrør er noget af det mest sandsynlige.

Men selv om den er droslet ned, synes jeg det lyder lidt vildt, at den kun kan køre 120, (du har forhåbentligt fundet 6. gear ), da hestekræfterne netop ikke plejer at have den helt vilde betydning for topfarten, men derimod på bundtræk, drejningsmoment.

Og der har 27 hk modellen så sit bedste drejningsmoment på 3,4kgm ved kun 3000 o/m, mens standardmodellen skal op på 7000 o/m for et drejningsmoment på 3,4 kgm.

Desværre ikke et endegyldigt svar på dit spørgsmål, men et forslag til nogen af de ting du skal tænke på hvis du skal have maskinen optimeret til normal ydelse: karburator, tænding, udstødning.

mvh dova

Kommentar
Fra : grevelund

Dato : 05-05-06 14:08

Hehe, ja jeg har fundet 6. gear og det er da også muligt at den kan køre hurtigere under forhold med mindre vind, har først fået den på vejen i denne uge, hvor det jo nærmest har stormet.

Jeg købte den også under den tro at den havde 43 heste, men det har den så ikke. Meget irriterende, men desværre er der ikke noget at gøre ved det. Det værste er nok at jeg først har fundet ud af det efter at jeg havde fået sat et neddroslings-kit på for at få den indregistreret.. Satans til mekanikere som ikke fortæller en sådan noget

Men du siger at den er neddroslet, så må det vel også betyde at nogle små ændringer kan få den til at yde det maksimale, da en stor del af maskinen vel så er lavet til det?

Hvordan kan jeg finde ud af hvad der skal ændres?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-06 14:22

Ja, det er nemlig rigtigt, det er kun "småtingsafdelingen".

Jeg fandt lige et sted, hvor der står at neddroslingen i den model kun sidder i karburatoren.

Så fat i en ordentlig mekaniker der kan lave det om.

mvh dova

Kommentar
Fra : grevelund

Dato : 05-05-06 15:25

Jeg kan godt selv lave de fleste ting, sammen med en af mine venner som laver gamle biler, jeg har bare brug for at vide præcis, hvad jeg skal lave.

Hvem kan man spørge om hjælp til dette?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-06 16:20

Prøv at find et autoriseret Hondaforhandler/værksted og spørg der.

Det er ellers en lækker lille motorcykel, jeg tror du bliver glad for den når lige du får tjek på "hypperne".

Vi købte engang en 87er og byggede op efter en totalskade.

Den har en god motor og en god lyd, der med de rigtige potter rigtigt kommer til sin ret og noget specielt, at begge stempler følges ad, ligesom på en gammel Triumph og en Yamaha XS 650.

mvh dova