/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
amitech extern harddisk
Fra : mimimig
Vist : 540 gange
200 point
Dato : 05-05-06 00:05

er der nogen der kender amitech extern harddisk, hvordan får man den til
at tage back-up, den skulle kunne automatisk, men hvordan ?
mimimig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-05-06 01:13

jeg kender ikke lige den.

eksterne harddiske er i dag normalt med en usb tilslutning og registreres i etwindows styresystem automatisk som en ny disk med det første ledige bogstav.

Har du f. eks et C og D drev som interne hardiske, et E som cdrom vil den eksterne efter at være tilsluttet dukke op som drev F.

Med et nyere windows systwem har du et indbygget backup program, som du kan bruge til at skabe backup filer på den eksterne med . du finder det undrer programmer, tilbehør, systemværktøjer, sikkerhedskopiering. Navnet kan afhænge lidt af hvilket system du har.

Primitiv filkopiering er ikke så godt til backup.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-05-06 06:48

Hvad bruger man eksterne harddiske til?

Mere plads
Er du ved at have fyldt computeren op med dokumenter, digitale fotos, MP3 musik og andet godt, er Amitech USB-harddiske en nem og lynhurtig måde at få meget mere plads på. Du kan fordoble eller tre-doble din kapacitet uden problemer.

Sikkerhedskopiering
Langt de fleste computer-brugere får aldrig taget sikkerhedskopier af deres vigtige budgetter, breve og feriefotos, ofte fordi det er besværligt: disketter, cd'er eller DVD-skiver har enten begrænset plads, de er engangs-medier eller de er dyre i indkøb. Og så er de meget langsomme at anvende i forhold til rigtige harddiske.

Med en ekstern harddisk går det hurtigt, der er masser af plads, og det er lynhurtigt når du skal finde dine data igen. Brug den simpelthen som dublet af de ting, du har på din computer, og du er altid sikret mod uheld

Flytbar
Netop fordi de eksterne harddiske tilsluttes gennem USB-stikket, kan du blot tage stikket ud og tage harddisken med dig. Du bør dog ikke tage stikket ud i den korte tid, du overfører data mellem pc og eksterne harddisk.

Så kan have masser af GB data med dig under armen, eller du kan gemme din harddisk med alle sikkerhedskopier et sted fjernt fra din pc. Hvis ulykken så er ude, og din pc forsvinder eller brænder, har du alle din dokumenter, fotos og budgetter intakt på den flytbare harddisk.

kopieret fra amitechs hjemmeside