/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gamle tørre sprøde 8 mm film,
Fra : torbengj
Vist : 605 gange
400 point
Dato : 04-05-06 20:30

Har nogen råd for hvordan jeg redder gamle sprøde 8 mm film.

Jeg har en del 8 mm smal film fra 1960 -erne som jeg nu ville spille over til DVD, men AK de er så sprøde at de knækker i et væk.

Jeg har opbevaret dem i en kiste i stuen, og først nu fået at vide at jegskulle have gemt dem med kamfer.

Er de råd og hjælp at hente.

Venlig hilsen torbengj

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-05-06 20:46

Jeg kan ikke hjælpe, og tror desværre ikke der er meget at gøre, men du kan prøve om du kan få hjælp her, jeg ved ikke om du kender siden

http://www.fotokritik.dk

Der er et debatforum, hvor man bl.a. kan spørge og få hjælp om alt vedrørende tekniske problemer om foto/film.

mvh dova

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 04-05-06 20:52

jeg foreslår at du prøver at henvendedig til filminstituttet i gothersgade i kbh...
der har de højst sansynlig en idé, da de i forvejen opbevarer og distribuerer gamle film....
mvh...miss j.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 400 point
Dato : 05-05-06 10:13

Hejsa

er det splejsningerne der springer
eller er det et vilkårligt sted når den kører igennem fremviseren ??

det kan godt lade sig gøre at blødgøre filmen...........

Godkendelse af svar
Fra : torbengj

Dato : 10-05-06 16:17

Tak for svaret det er flimene der er sprøde og springer på vilkårlige steder.
Havd skal jeg så gøre??

Venlig hilsen torbengj.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 10-05-06 16:44

jeg syne altså tadig du skal henvende dig til det filminstitut og få forelagt dit problem...næsten garanteret de kan give dig det rigtige svar på dit spørgsmål.......
de arbejder også med og gemmer gamle film...så de er næsten også stødt på dette problem....
de ved meget derinde...og hvis ikke, så kan de måske hjælpe med et andet sted du kan få oplyst.....hvortil du kan få hjælp...
mvh...miss.j.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-05-06 17:20

Citat
Tak for svaret det er flimene der er sprøde og springer på vilkårlige steder.
Havd skal jeg så gøre??

Hej igen

Hvorfor lukker du spørgsmålet når du ikke har fået svar.

Nu tror nogen der evt. kender svaret, at du har fået det andetsteds.

Og dem der måske havde interesse, skal nu betale 40 point for at se tråden.

mvh dova

Kommentar
Fra : torbengj

Dato : 16-05-06 10:00

KÆre DOVA
Jeg fik luket spørgsmålet ved en fejl men vil meget gerne hsave besked om hvad jeg ernt konret skal gøre??

venlg hilsen Torbengj

Kommentar
Fra : torbengj

Dato : 16-05-06 10:04

UHA en masse stavefejl!!
Kære DOVA!
Jeg fik ved en fejl lukket for spørgsmålet før jeg fik svar!!

Kan du sige mig konkret hvad jeg skal gøre for at komme videre??

venlig hilsen Torbengj

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-05-06 10:15

Har sendt dig en PM
kig under "Vis private indlæg"