/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Glemt adminstrator password
Fra : Trine08
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 04-05-06 05:47

Hej

Hvordan åbner man en com hvor man ahr glemt adminstrator passwodet ?

Jeg sidder ved en com hvor jeg kan logge ind som alm bruger,,,,,,
eller jeg kan vælge at logge ind som adminstrator.

Hvis jeg logger ind som alm bruger, kan jeg ikke indstalere noget på computeren, derfor er jeg nødt til at finde ud af hvordan jeg logger ind som adminstratpr uden pass.
Da jeg meget gerne skulle havde hentet en vigti update.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 04-05-06 08:01
Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-05-06 08:47

Problemet er - har du en brugerprofil ved siden af Administratorkonto som også er administrator eller har du kun en brugerkonto...

Er det en administrator kode du har , kan du højreklikke på denne computer og vælge egenskaber. Derefter brugere/grupper. Derinde ¨må du finde brugeren Administrator - højreklikke på dennne og så vil du få muligheden for at indstaste nyt passwd

Men Ellers skal du ud i noget vildt noget!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-06 08:54

hvis det glipper med at finde password så er her prøveversioner du kan bruge

http://pcsupport.dk/softwaer/PasswordRecovery.htm

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 04-05-06 11:11

Hej, jeg bruger altid et af de password-tools der ligger på denne cd (en masse snavs):

http://www.9down.com/modules.php?name=News&file=print&sid=6303

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-06 11:37

hcma. tips har været vist her på Kandu flere gange før, er der noget du kan bruge: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-06 12:00

boinggg - o.v.n. den havde jeg glemt i farten

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 04-05-06 13:37

gør følgende:

1. åben dit kontrolpanel.
2. gå ind udner bruger instillinger.
3. under den "normale bruger" kan du selv ændre om du er admin eller begrænset bruger,
i dit tilfæld vil den stå som begrænset.
4. ændre fra begrænset til administrator (dette kan du godt så længe computeren ikke køre under domæne, eller ikke er blevet pillet ved i administaions instillinger.
5. opret en ny bruger som også er administrator.
6. slet den "normale bruger"

... så burde det fungere, men du har dog ikke mulighed for at bruge administrator brugere...

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-05-06 21:35

Hej, hvis du stadig ikke har fået det til at virke:

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Mvh. Lars