/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
2 harddiske i en pc
Fra : janik
Vist : 570 gange
50 point
Dato : 03-05-06 23:06

jeg har været ved at hjælpe en god ven med at lave at skaffe en god pc
da den gamle var for lille ,men hun ville gerne have den lille harddisk
bygget over så der er 2 i den.
Den gamle er en compaq og den køre med windows me og den nye
med xp pro?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-05-06 23:09

Dét skulle ikke være noget problem. Du sætter den bare i, og så finder systemet selv ud af, at "hoved-disken" er på harddisken med XP.

Jeg har selv gjort noget af det samme engang, og det gik uden problemer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-05-06 23:09

Det er ikke noget problem.

Den "gamle" disk sætter du i "jumperen" til at være slave, så den booter fra den anden, så kan du sagtens fortsat læse på den "gamle" HD.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 60 point
Dato : 03-05-06 23:10

Du sætter bare den gamle disk i den nye PC efter at XP pro er færdiginstalleret.

Sluk PC en og sæt den gamle disk I - Den skal først sættes op som slave på Jumperne,
og Den nye disk skal stå som master - den kan måske stå som CS (Cable select), og skal så sættes til master for at den kører med en slave.

Når Pc en genstartes kommer disken automatisk frem, og data kan hentes over.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 03-05-06 23:35

Tak for svaret JensT.