/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er forskellen
Fra : Mone
Vist : 648 gange
461 point
Dato : 06-12-02 14:56

Hej

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men for mig er det ikke, for jeg har ikke en snus forstand på det

Og så håber jeg at jeg er kommet ind i den rigtige gruppe øhhh? ,o)

Hvad er forskellen på en CD-RW & CD-R??

Da jeg købte min computer var der 1 af hver med. Nu vil jeg gerne gemme nogle ting på en CD-ROM (ok?), såsom billeder, breve osv. så mit sidste sprøgsmål er så,: Hvilken en af ovennævnte skal jeg bruge??

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen
Mone
God weekend.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 06-12-02 15:04

CD-RW: Her kan du overskrive/genskrive flere gange
CD-R: En engangs skive - Kan ikke slettes/overskrives

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 06-12-02 15:05

CD-RW er en skive der kan skrives på flere gange - genskrivbar
CD-R kan kun skrives én gang -- dog kan man lave "multisession" hvilket giver mulighed for at brænde cd'en ad flere omgange... Bemærk dog at indeks (TOC) optager 19Mb hver gang, så man skal overveje hvor mange gange man vil skrive -- hvor mange sessions.
Til brænding af billeder, breve osv. kan du med fordel bruge din CD-RW skive, idet du senere kan slette cd'en og brænde forfra når der er ændringer i dine dokumenter.

Henrik

Kommentar
Fra : Christ

Dato : 06-12-02 15:07

Det kommer an på om du vil slette de ting du gemmer igen. På en CD-RW kan du gemme og slette, det kan du ikke på en CD-R. Så hvis du har tænkt dig at de ting bare skal blive liggende på den CD, så brug den uden mulighed for at slette.

Mvh. Christoffer

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 06-12-02 15:07

Både rkl og xou glemte at svare på det tredje spørgsmål -- hvilken cd der burde bruges.... Et klassisk skoleeksempel på at de IKKE læste spørgsmålet FØR de svarede ... Mit svar er komplet.

Henrik

PS: Jeg kommer IKKE med undskyldninger for r*vhuller -- lær at svare eller hold k*ft!!!

Kommentar
Fra : Christ

Dato : 06-12-02 15:08

Det kommer an på om du vil slette de ting du gemmer igen. På en CD-RW kan du gemme og slette, det kan du ikke på en CD-R. Så hvis du har tænkt dig at de ting bare skal blive liggende på den CD, så brug den uden mulighed for at slette.

Mvh. Christoffer

Kommentar
Fra : Christ

Dato : 06-12-02 15:09

Det kommer an på om du vil slette de ting du gemmer igen. På en CD-RW kan du gemme og slette, det kan du ikke på en CD-R. Så hvis du har tænkt dig at de ting bare skal blive liggende på den CD, så brug den uden mulighed for at slette.

Mvh. Christoffer

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-12-02 15:10

lidt uddybedne:
cd-rw :skal du slette hele cden for igen at kunne skrive,nero har et program hvor cd bliver lavet om til en harddisk så du bare kan slette og skrive det hedder in-cd.
på cd-r kan du multi-tasning system så du kun skriver lidt og igen lidt på et andet tidspunkt(bruger ca 15-20 mb til hver ny skrivning)
iøvrigt hvilket program har du til at brænde cd`er med !!

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 06-12-02 15:18

XOU - du havde stadigvæk ikke besvaret det tredje spørgsmål....
Derudover hedder det - som i min kommentar/RIGTIGE SVAR - MULTI-SESSION.

Henrik

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-12-02 15:27

Att.: h_blunck

vi forventer at alle overholder takt og tone!!!!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-12-02 15:28

Att.: h_blunck

vi forventer at alle overholder takt og tone!!!!
Dem der ikke overholder dette kommer direkte i mit kill-filter.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-12-02 15:31

i tyskland ,kan man købe cd-r til under 4kr stk her hjemme koster det ca 10 kr pga ekstra penge til musik-brancen.
cd-rw er noget dyrere .men de billigeste priser kan du se på http://www.edbpriser.dk/ under tilbehør ,her er der osse alt muligt andet såsom blækpatroner til rn 1/10 af prisen ,hardidiske de sammen ligner prisen med andre.men hvis du bruger almindelige cd-r som er billigts og du ikke ved en fejltagelse kan slette så lav evt to cdèr med de billider på ,som en ekstra backup.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-12-02 15:36

men nu når du har samlet et helt ekspert råd ... så stil nogle flere spørsmål om dit brænde program .
p.s du må ikke skrive på en brænder cd med kuglepen,blyant det kan gøre den ubrugelig,brug en tus du kan købe de fleste steder specielt til dette brug.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 06-12-02 17:19

>Både rkl og xou glemte at svare på det tredje spørgsmål -- hvilken cd der burde bruges.... Et klassisk skoleeksempel >på at de IKKE læste spørgsmålet FØR de svarede ... Mit svar er komplet.

> Henrik

>PS: Jeg kommer IKKE med undskyldninger for r*vhuller -- lær at svare eller hold k*ft!!!

Nu burde man jo kunne gennemskue at der bliver spurgt >Hvilken en af ovennævnte skal jeg bruge< Fordi Mone regner med at der er teknisk forskel paa hvad skiverne kan bruges til, hvilken type data. Kom nu lidt!

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-12-02 18:05

Henrik

Åhhhhh, nej, nu tror jeg at det der med pointene kommer ind igen. Har sikkert sat for mange på spil. Men Henrik, du får dem ihvertfald ikke,

Jeg syntes da at det rkl & xou skriver er ok. for så kan jeg jo selv vælge om det er noget jeg skal gemme eller ikke, for det kan jeg godt læse ud af deres svar. Til gængæld
1. kommer du med nogle tekniske udtryk som jeg ikke forstår, og når jeg nu stiller et spørgsmål som dette, hvor det jo ser ud til at maaaaange ved hvad det handler om, og jeg ikke aner en snus om det hele, så må du da også kunne regne ud, at jeg ikke er så "klog" på alle de tekniske ting.
2. Jeg bryder mig ikke om den måde du skriver om rkl & xou på, hvorfor kan du ikke bare svare på din egen måde, og så lade være med at kommenterer hvad andre svarer, med mindre det er helt hen i vejret, hvad det jo ikke er, og hvis det var, så kunne du vel godt bruge en mere behagelig måde at skrive på, kender du dem personligt eller hva' for ellers syntes jeg godt nok det er en hård medfart de får
citat.:
"Jeg kommer IKKE med undskyldninger for r*vhuller -- lær at svare eller hold k*ft!!!"
Citat slut.
Se lige Catbody's kommentar, og jeg er helt enig.

Og rkl skriver også som rigtigt er "at jeg gerne ville vide hvad forskellen er", for jeg troede nemlig at de blev brugt til 2 forskellige ting. Men det gør de jo altså ikke, men 2 forskellige "gemmemåder", og det fik jeg jo også svar på af både rkl & xou.

xou, du skriver at jeg skal stille nogle flere spørgsmål om mit brændeprogram. Hmmmm, ja så er jeg tilbage hvor jeg startede, for der er jeg nok liiiiige så dum
Jeg ved godt hvor jeg skal gøre af CD-R eller CD-RW, for at få noget ført overpå, men hvilket brændeprogram jeg har, det ved jeg ikke. Hvis det er harddisken du mener, så er det en Compac Presario serie 5000 og jeg kører med Windows XP. Det er nok noget sludder, men det er der ikke noget at gøre ved, for jeg er jo her for at lærer ik'? og al begyndelse er svær.

Mone
(tænker lige over det der med point, og som der har været foreslået flere gange rundt omkring, bare man dog kunne dele dem ud)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-12-02 18:27

tak for svaret ,da jeg købte brænde ,stillede jeg osse det somme spørsmål i en edb butik

mm man skal bruge et program dvs et software der ligger på en cd.
nero er et af de bedste,så hvis der ikke fuldte et med din cd-brænder,hvad jeg tror der gjorde,så kan du download en demo til 30 dage af det her http://www.nero.com/en/index.html#download (p.s forsættelese følger ikke tid nu)

Kommentar
Fra : ferling

Dato : 06-12-02 21:40

Sikke da et postyr, jeg ville bare lige supplere det der blev skrevet om at skrive i småbidder, det bruger jeg nemlig selv meget fordi det er nemmere ikke at skulle lave en såkaldt brænding.
Teknikken hedder 'incremental writing' og forskellige softwareproducenter kalder det så in-cd, packet-cd, direct-cd osv.
Den betyder at man formatterer cd'en ligesom en diskette, bare ikke med fat12, men med UDFS (universal disk file-system)
På en cd-rw på 650mb bliver der ca. 545mb at skrive på og på en cd-r ca. 625 (husker det ikke helt nøje)
Cd-drevet med den skrivbare cd i ses så af maskinen som når der er en alm. cd i. Altså med et drevbogstav ligesom diskettedrevet og harddisken (det er et drev der sidder inde i maskinen og ikke som du skriver hele 'kassen'). Typisk vil diskettedrevet hedde A:, harddisken C: og cd-drevet D: - du har så bare den mulighed at du skriver direkte cd'en og hvis det er en cd-rw er det nærmest som at have en kæmpestor diskette.
Mvh. Søren

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-12-02 23:12

men prøv at kigge de cd`er du fik med til computeren og se om der ikke er en der hedder nero,eller et der stå write på!
eller hvis der er forudinstallet programmer på computeren så under start(neders ventre hjørne)vælg programmer er der et der hedder nero her !

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-12-02 23:42

Hej Mone
For at gøre en lang historie kort:;
CD-R: kan kun brændes enten
1: i små bidder (multisession) hvor man brænder det man ønsker og ikke lukker/færdigør cd-en, men overfører/brænder
i flere omgange indtil cd-r'en er fyldt op. Og yderligere brænding er ikke mulig.
2: Der kopieres den mængde data der måtte ønskes (max. 650-700MB, se hvad der står på æsken) i et hug og
man beder brænderprogrammet om at færdiggøre/lukke CD-r'en. Ingen yderligere brænding er mulig.

CR-RW: Du kan næsten betragte den som en ekstra harddisk, da du kan kopiere til/brænde og slette efter behov. Du
kan altså genbruge din CD-RW.
Det kræver bare at din brænderprogram har en facilitet til at håndtere denne type. Hvis du benytter Nero 5.xx,
har de et lille tillægsprogram som skal installeres fra din program-CD. Tillægsprogrammet hedder In-CD.

Hvis dit Brænderprogram hedder Nero 5.x, bør du gå hen til din boghandler og købe det lille IDG-hæfte, der hedder Cd-brænding med Nero 5.5, som på en udmærket og rimelig let måde beskriver hvordan brænding/kopiering o.s.v. virker. Det koster kun ca.kr. 50,-

Hvis du benytter et andet brænderprogram skal du bare vende tilbage, hvis du er i tvivl om hvad du skal gøre.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : ferling

Dato : 07-12-02 00:07

Hej Catbody

Du blander tingene sammen - sådan læser jeg det i hvert fald.
Om man brænder - i et hug eller af flere gange - eller skriver med incremental writing, f.eks. med In-CD, har intet at gøre med om mediet er cd-r eller cd-rw. - Begge skrivemetoder kan bruges på begge typer medier.
Formatteringen med mit program DirectCD kun et minut for CD-R, men med CD-RW tager det samme tid som en brænding, men det skal jo normalt kun gøres én gang. Senere kan den quickformatteres ligesom en diskette og det tager kun et par minutter.
Håber det er klarere denne gang.

Mvh. Søren

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-12-02 00:49

Hej ferling
Nu du siger det, kan jeg godt se at jeg ikke fik mig formuleret godt nok m.h.t. formattering da jeg læste det igennem første gang.
sorry.
Lige en ting til: jeg kan forstå at du benytter Roxio's Easy CD Creator. Hvordan har du fået det til at virke?? Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få lov til at installere det. Jeg benytter Easy CD Creator Platinium 5.0 og kan ikke få det ind på min WinXP-maskine og jeg har patchen til både update til ver.5.3.2 samt XP
m v h
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 00:17

Mone wrote:

> Det kan godt være det er et dumt spørgsmål,
>
Dumme spørgsmål findes ikke. Kun dumme svar.

> Hvad er forskellen på en CD-RW & CD-R??
>
En CD-RW er en genskrivbar cd. En CD-R kan kun
skrives til en gang.

>Hvilken en af ovennævnte skal jeg bruge??
>
Det kan jeg ikke svare på. Det kommer helt og holdent op til
dig hvordan du vil bruge dine cd'er, men jeg har da et forslag.
Hvis du ikke har billeder etc. til at fylde en hel cdrom ville jeg
bruge den genskrivbar og så efter hånden som man får samlet
flere sammen så fylde på. Når man så har til en hel cd, så brænde
på en CD-R for nu kommer der ingen ændringer.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 00:51

CD-R (Compact Disc Recordable): Denne type kan du fylde med data én
gang, eventuelt over flere omgange (også kaldet multi-session). Men når
disken er fyldt helt op kan du ikke skrive mere til den. Der er heller
ingen måde hvorpå du kan slette data fra en CD-R, medmindre du fysisk
ødelægger diskens læseside.

CD-RW (Compact Disc Rewritable): Denne type kan du skrive til både som
en normal CD-R og som en anden overdimensioneret diskette via "package
writing" (InCD, hvis du bruger Nero Burning ROM). Fælles for dem begge
er at du kan slette dataene igen på et senere tidspunkt hvis du skal
bruge disken til noget andet. Dog er det ikke tilrådeligt at bruge denne
type medie til at brænde en musik-CD, da mange alm. CD-afspillere vil
have problemer med at læse den. Dertil er en CD-R bedre egnet.
En CD-RW kan, sjv., teoretisk set holde til 1000 alm. brændinger.

Hvis du tager hyppige backups er en CD-RW derfor det bedste valg, mens
familiefotos o.l. som du ikke regner med at ville slette, passende kan
smides ned på en CD-R.

Håber dette besvarer dit spørgsmål.

Mvh. Kristian Nejsum

Mone wrote:
> Hej
>
> Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men for mig er det ikke, for
> jeg har ikke en snus forstand på det
>
> Og så håber jeg at jeg er kommet ind i den rigtige gruppe øhhh? ,o)
>
> Hvad er forskellen på en CD-RW & CD-R??
>
> Da jeg købte min computer var der 1 af hver med. Nu vil jeg gerne gemme
> nogle ting på en CD-ROM (ok?), såsom billeder, breve osv. så mit sidste
> sprøgsmål er så,: Hvilken en af ovennævnte skal jeg bruge??
>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> Venlig hilsen
> Mone
> God weekend.
>

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 461 point
Dato : 07-12-02 12:35

________________________________________________________________________________________
| FILER REDIGER VIS CD-BRÆNDER EKSTRA VINDUE HJÆLP |
| # |
|_______________________________________________________________________________________|
| A | B | | C | D |
________________________________________________________________________________________
0 MB 75 MB 150 MB 225 MB 300 MB 450 MB 525 MB ....700 MB |
| brug træk og slip for at tilføge til filer til din kompillering brænder navn |
_______________________________________________________________________________________ |

Eks. fra NERO

Når du åbner i NERO kommer der en wizard :
1: kompiler en ny cd 2.data format 3. kompiler en ny data cd 4 afslut (efterfuldt af næste hver gang)der kommer så DENNE
Find så der hvor du har dine billeder, breve osv. ved at trykke på den stifinder der er i C
fra D kommer disse frem ,du skal så bruge musen til at holde pilen over dem og holder ventra museknap nede(hele tiden) og trække dem over i B
Når du har valdt alt det du vil brænde så vælg der vor dette tegn er # lige under EKSTRA ,og tryk (du skal først evt trykke på B med musen først) # dette tegn er istedet for en ligesom rund cd plade med lidt rødt i toppen
brænd .....
hvis du ikke har nero og ikke noget andet kan du gøre som >>catbody med køb for 50 kr.men hvis du har et andet så skriv det lige...ps bruger du windows xp

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 07-12-02 13:20

Hold da op - så er der vist styr på forskellen mellem CD-R og CD-RW :)

Hvis din XP-version er professionel udgaven er der et brænder program integreret. Tjek dette ved at højre-klikke på en hvilken som helst fil på dit skrivebord. Vælg "Send til" marker det drevbogstav der tilhører din CD Brænder. Kan du ikke se din brænder her, har du sandsynligvis home-udgaven af XP og jeg vil som andre har gjort anbefale Nero. På lang sigt er det integrede brænder-program ikke tilstrækkeligt, men det kan da hjælpe dig med dine første skiver.
Ellers er her et udmærket og simpelt freeware program du kan starte på "Easy Burning": http://www.webattack.com/download/dleasyburning.shtml
(der er vist tryk på deres server, så det kan tage lidt tid, selvom programmet ikke fylder meget - 900 kb)

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 12:41

In article <SN9I9.60716$HU.4185395@news010.worldonline.dk>,
Mone.news@kandu.dk says...
> Og så håber jeg at jeg er kommet ind i den rigtige gruppe øhhh? ,o)

Du har fået de rigtige svar, men ikke i den rigtige gruppe... Denne
grupper omhandler Windows og Windows-relaterede spørgsmål. Et
hardwarespørgsmål hører til under dk.edb.hardware-hierakiet. Der er
specialgrupper for stort set enhver tilbehørsstump i en PC.

XFUT:dk.velkommen

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-12-02 13:28

Hej Mone,

der er allerede blevet skrevet en hel del gange hva' CD-RW og CD-R er, og hva' forskellen er på dem... så det vil jeg ikke komme nærmere ind på... men jeg vil lige smide et par links/sider der bl.a. omhandler lidt information samt tips og tricks... som du måske ka' bruge...

"CD-brænding med fortrydelsesret"...
http://www.indigo2.dk/info/cdr.htm
"Problemfri cd-brænding"... -->
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2453
"Brænding af CD"... -->
http://www.isl.dk/ISL/konsulent/branding.html
"Hvad har kornblomster med CD-R og elektronisk opbevaring af arkivalier at gøre?"... -->
http://www.sa.dk/sa/itogarkiv/teknologi/CDRartikel/ARKIVCD.htm

"Brænder"... -->
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=list&list=11
men bl.a. underpunktet... "CD-Skiverne"... -->
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=40

generelt er CD-RW skiverne en lille smule dyrer end CD-R skiverne, samt CD-rw er også en lille smule langsommere... jeg var bl.a. inde på EDB priser og kigge... -->
http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/cdmedier.asp
umiddelbart var den største (gen)skrivnings hastighed 12X for CD-RW... hvor der ved CD-R f.eks. var nogle på 40X... så det er lige så meget smag og behag hva' du vælger at bruge...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ferling

Dato : 07-12-02 15:19

Lige en ting til: jeg kan forstå at du benytter Roxio's Easy CD Creator. Hvordan har du fået det til at virke?? Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få lov til at installere det. Jeg benytter Easy CD Creator Platinium 5.0 og kan ikke få det ind på min WinXP-maskine og jeg har patchen til både update til ver.5.3.2 samt XP
m v h Catbody

Hej Catbody

Easy CD Creator skulle efter hvad jeg hører af snak være noget af det mest fejlfyldte software. Jeg kunne sagtens installere min, vistnok 5 (ikke platinium), men det gjorde min w2k vildt ustabil, det kunne finde på at reboote spontant. Det skyldes den ekstremt uprofessionelle opbygning af windows hvor programmedele og drivere bliver en del af styresystemet.
Jeg har dualboot med w2k, w98se og ms-dos 6.22 og har så fået det til at funke under w98 og nøjes så med at bruge DirectCD under w2k, jeg er altså nødt til at reeboote hvis jeg vil lave en brændingssession.
Når man til disse problemer lægger at forskellige brændere kun er i stand til at tilskrive visse fabrikater af cd-r og i særklasse cd-rw må man sige at det er lidt af en jungle og at producenterne giver os produkter af ekstrem lav kvalitet.
Mvh. Søren

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 07-12-02 17:24

Hej alle.

Ingen nævnt, ingen glemt.

Jeg er meget overvældet over al den hjælp I ALLE har givet mig, og nu har I jo sat mig i et KÆMPE dilemma, for hvem skal jeg nu give mine point til. Så nu ville jeg virkelig ønske at der vra noget der hed "dele point mellem forskellige" men ak, det er der jo desværre ikke, så jeg er jo nødt til at træffe et valg, (pu-ha, det er næsten som at være med i ø-rådet i Robinson .

Men jeg har altså valgt at give mine point til xou (selvom der var en der mente at du ikke havde svaret på spørgsmål 3) ti-hi. Men jeg syntes du har gjort et kæmpe stykke arbejde for at sådan en "nørd" som mig.

Men jeg vil gerne sige tak til jer alle for alle de oplysninger I har givet mig, det er herligt at der er så mange der er så hjælpsomme. Tusind tak allesammen.

Og så liiiige til sidst.
Undskyld at jeg havde puttet sprøgsmålet ind det forkerte sted, men jeg var jo ikke helt sikker, så jeg vil da fremover "prøve" at ramme rigtigt.

Med venlig hilsen
Mone
Fortsat rigtig god weekend
I

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 07-12-02 20:48

"Jesper G. Poulsen" skrev d. 07-12-02 12:41 dette indlæg :
> In article <SN9I9.60716$HU.4185395@news010.worldonline.dk>,
> Mone.news@kandu.dk says...
> > Og så håber jeg at jeg er kommet ind i den rigtige gruppe øhhh? ,o)
>
> Du har fået de rigtige svar, men ikke i den rigtige gruppe... Denne
> grupper omhandler Windows og Windows-relaterede spørgsmål. Et
> hardwarespørgsmål hører til under dk.edb.hardware-hierakiet. Der er
> specialgrupper for stort set enhver tilbehørsstump i en PC.
>
> XFUT:dk.velkommen
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Hej Jesper

Sorry, men jeg var ikke klar over at en CD-rom var hardware.
Men det ved jeg så nu.

Jeg skal fremover nok prøøøøøøøøøve at finde den rigtige gruppe.OK? )

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-12-02 12:18

hej tak for point !
lidt mere om brænding ;nogle gange -hvis du f.eks kopier en musik cd kan der bliver et hold i brændingen,hvor computeren ikke rigtigt svarer ,men som regel forsætter den derefter,men hvis du slukker for den under en brænding,
er cd`en ødelagt.
hvis du kopier musik til at blive afspillet på musik anlæg - kan som regel kun bruge cd-r - så fyld dem helt op med musik(træk og slip fra D til A-B(et felt)) cd`med 700 mb =80 min musik cd`med 640 mb =ca 70 min musik,da man ikke kan forsætte på en musik cd med multisession.wizard - kompiler en ny cd - lyd-cd - afslut.
der er iøvrigt en ret omfattede hjælp i nero på dansk.

****** go` brænding ******

til >>ferling se http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;DA285974

Kommentar
Fra : secret

Dato : 12-11-03 14:07

CD-R = "compact disc" med ROM = read-only-memory
CD-RW = "compact disc RW = re-writable