/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hvordan opretter jeg subdomæne
Fra : 2100
Vist : 772 gange
50 point
Dato : 03-05-06 21:43

Hvordan opretter jeg subdomæner? Webhotel: B-one
For at oprette et subdomæne skal du lægge en mappe i roden af dit webhotel. Inde i mappen skal der ligge en index fil. For at se dit subdomæne i browseren kan du vælge mellem følgende to muligheder:

http://www.ditdomæne.dk/subdomæne
http://subdomæne.ditdomæne.dk

Hvordan skal dette gøres. ??????

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 03-05-06 21:49

Du går ind som ejer af siden.
Ikke hvor du normalt logger ind.

Men under din konto, der står hvordan du opretter subber.
Og husk, de skal hedde sub?.dit domaine.dk med punktum.
Og så går jeg ud fra, at du KAN oprette, ellers er der ingen mening i at prøve
Lidt forskelligt fra hotel/erne

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-05-06 23:04

Hvilket program bruger du til at administrere dit site?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-05-06 23:07

Jeg bruger B-one og administrere mit site med Dreamweaver, men alle programmer ka ngøre det.

Når du ka nse oversigten over de mapper der ligger på dit site, så opretter du en ny mappe som du kalder dit subdomæne skla hedde.

I denne mappe laver du en index.htm på nøjagtig samme måde som du har på dit almindelige site.

Eksempel

www.kortoververden.dk er mit site

Je ghar i roden oprettet en mappe der hedder tour og i den mappe har jeg lavet en ny index fil (faktisk et helt nyt site)

Denne side ligger så på adressen tour.kortoververden.dk

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 03-05-06 23:07

Brugte "Frontpage 2003" men har skiftet til "Dreamweaver 8.01"

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-05-06 23:12

I højre side af skærmen vælger du local view

Højreklikker et sted i panelet med dine filer og vælger new folder

Denne folder giver du så det navn som dit subdomæne skla have

åbn en ny htm fil, og design den forside der skal være på subdomænet

gem filen som index.htm i subdomænets mappe og upload

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 03-05-06 23:17

Kortoververden : Vender tilbage i morgen, tror at du kender til dette.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-05-06 23:20

Det ka ndu tro, men je ger ikke meget online i morgen, du kan maile mig via mit site, så vil jeg gerne hjælpe dig

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 03-05-06 23:29

Som du selv skriver, skal du

1. oprette en ny mappe
2. lave en tekst-fil der hedder index.html (hvad du skriver i filen er i første omgang underordnet)

Jeg kender ikke lige B-one's setup, men hvilket af de to punkter volder problemer?

Kommentar
Fra : zoeih

Dato : 06-05-06 03:30

Hej jeg også b-one bruger, de har en god support, du kan bruge den, når du er lokker ind.

Annuller spørgsmålet
Fra : 2100

Dato : 18-05-06 12:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål