/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ublu pris
Fra : Anmich
Vist : 1508 gange
200 point
Dato : 03-05-06 10:33

Kan det virkelig passe at en blikkenslager skal have 40000 for mindre end 3 dage, Der er forlænget 4 rør - lagt rør til toilet og tilsluttet vand?
Det er nok vor egen fejl - kan man gøre noget? - Vi fik et mundtligt tilbud på 31000, - og var ikke opmærksomme på, at der kommer moms oveni.
Vh
Andreas

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-05-06 13:10

Din beskrivelse er alt for kort, hvor mange materialer er der gået til, er der brugt gravemaskine, hvor mange folk var hos dig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-06 13:25

I runde tal koster en VVS'er 300 - 400 bobs i timen + moms. På stumperne er det oftest listepris hos grossisten + 30%.

Bed om en udspecificeret regning og gennemgå den med smeden. Det lyder lidt vildt det der.

3 dage 1 mand burde koste 8400 + måske det halve i stumper. Gæt ialt 12 - 13000,- + moms = i omegnen af 15 500,- Så det lyder til du har fået lavet mere end "bare lige"!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-06 13:28

Iøvrigt skal smeden oplyse dig om momsen er med eller ej ved overslaget. Ellers har du ret til at antage prisen er INCL moms. God håndværkeretik, har altid været maksimalt at afvige 10% fra overslagsprisen, med mindre andet er aftalt.

Kommentar
Fra : Anmich

Dato : 03-05-06 13:29

Det var et badeværelse på 1. sal - ingen gravemaskine - af materiale er der gået max et par meter rør til vand + max 2 meter til toilet. De eksisterende kobberrør blev forlænget lidt og de knap 2m toiletafløb blev lagt samme sted som før - hen til afløbet ned. Toilet m.v. havde vi selv købt - så der var ikke andet - bortset fra et unidræn, som han nok leverede.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-05-06 13:29

Jeg fik lavet afløb fra min tagrende til min kloak, havde selv gravet renden, havde selv de lange kloak rør. Arbejdsløn 1 time 400, fittings og bøjninger 2100,- Kloak og i det hele taget vvs er noget dyrt noget. Har chekket priserne.

Kommentar
Fra : Anmich

Dato : 03-05-06 13:29

Det var et badeværelse på 1. sal - ingen gravemaskine - af materiale er der gået max et par meter rør til vand + max 2 meter til toilet. De eksisterende kobberrør blev forlænget lidt og de knap 2m toiletafløb blev lagt samme sted som før - hen til afløbet ned. Toilet m.v. havde vi selv købt - så der var ikke andet - bortset fra et unidræn, som han nok leverede.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-06 13:41

Bed om en specifikation og gennemgå den med ham

Kommentar
Fra : theking

Dato : 03-05-06 20:22

I har godtaget et TILBUD på et stykke arbejde, pålydende 31000,- har de lavet mindre end i aftalte?
Ville i have betalt mere? hvis det samme stykke arbejde havde taget længere tid.
Et tilbud er et tilbud, ellers må man bede om at få arbejdet udført i regning -og evt. et overslag.
jeg kan ikke sige om nævnte stykke arbejde er dyrt eller billigt - men i havde fået et tilbud.

Med venlig hilsen
The King.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-05-06 22:41

Korrekt et tilbud er et tilbud, nogen gange går det hurtigere end beregnet andre gange langsomme, men når man får et tilbud kender man prisen, og betaler den god kundeetik

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 200 point
Dato : 03-05-06 23:05

Hej, du skal bede om at få det specificeret ud helt detaljeret og gennemgå det kritisk. Ud fra det du skriver skal du nok kigge meget grundigt på det antal timer de siger de har brugt...

Hvis du er i tvivl om deres opgørelse skal du ikke betale og klage. Der findes en god artikel der forklarer mere her:

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2003/02/24/154901.htm

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : Anmich

Dato : 05-05-06 17:42

Tak for svaret lawitt. - Vi har fået regningen udspecificeret og det blev 13000,- mindre. Timetallet er godt nok lidt højt, men det må vi tage med.
Vh
Andreas

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 05-05-06 18:22

Wow! 13000 kr er da også en slags penge!

Mvh. Lars