/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 3.11 - Ja du læste rigtigt!!!
Fra : NMR
Vist : 1151 gange
100 point
Dato : 06-12-02 13:13

Jeg har en gammel spand af en Olivetti bærbar computer, hvor styresytemmet trænger til at blive geninstalleret. Men jeg ikke kunnet finde nogen versioner af windows på nettet. Er der nogen, der ved, hvor jeg kan få fat på det?
Hvis det er muligt at finde på nettet, hvordan får jeg det så lagt ud på et antal disketter, så instalationen kører af sig selv.

På forhånd tak.

NMR

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 06-12-02 13:27

Prøv at handle på nyhedsgruppen dk.marked.privat.edb. Her fandt jeg selv en original WP5.1 til DOS da jeg også havde købt en gammel Toshiba bærbar/slæbbar...

Så er du sikker på at få et originalt program -- og der er helt sikkert nogen der gerne vil af med en gammel Windows 3.11.

God weekend

;-> Henrik

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 06-12-02 13:30

grunden til kommentaren var jeg opdagede jeg havde glemt ordet "marked" -- husk det endelig, da det er under dk.marked.privat.edb man HANDLER, mens man snakker og udveksler erfaringer på de andre ikke-markeds boards...
Henrik

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 06-12-02 16:27

Jeg håbede på der var et sted, hvor det var muligt at dl det, da jeg mener programmet er givet frit?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-12-02 19:07

Du kan hente Windows 3.11 her: http://www.bib.sdu.dk/winframe2/downlwfr.htm

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 06-12-02 23:40

Det kan godt være det bare er mig, men er det ikke bare et program til win 3.11?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 00:18

Prøv her http://members.rogers.com/oldos/os.html

Gunnar

"NMR" <NMR.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SN9I9.60714$HU.4185375@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en gammel spand af en Olivetti bærbar computer, hvor
> styresytemmet trænger til at blive geninstalleret. Men jeg ikke kunnet
> finde nogen versioner af windows på nettet. Er der nogen, der ved, hvor
> jeg kan få fat på det?
> Hvis det er muligt at finde på nettet, hvordan får jeg det så lagt ud på
> et antal disketter, så instalationen kører af sig selv.
>
> På forhånd tak.
>
> NMR
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-02 06:33

og hvis du vil have den på dansk så hent den her
http://www.angelfire.com/space/technet/prog/win311/

( YNK B/C YDKM )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 10:56

Hvis du betaler portoen, så har jeg et sæt disketter med Windows 3.11
liggende som jeg kan sende til dig.
Den er i teorien inkl. licens, men da det er en oldgammel OEM version har
jeg ingen licenspapirer til dem...
Du kan naturligvis også afhente dem, jeg bor i København NV.
Kontakt mig pr email hvis du er interesseret.
Mvh
JL

"NMR" <NMR.news@kandu.dk> wrote in message
news:SN9I9.60714$HU.4185375@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en gammel spand af en Olivetti bærbar computer, hvor
> styresytemmet trænger til at blive geninstalleret. Men jeg ikke kunnet
> finde nogen versioner af windows på nettet. Er der nogen, der ved, hvor
> jeg kan få fat på det?
> Hvis det er muligt at finde på nettet, hvordan får jeg det så lagt ud på
> et antal disketter, så instalationen kører af sig selv.
>
> På forhånd tak.
>
> NMR
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 07-12-02 11:51

Kommentar til Gunnar Christensen:

Før du henviser til et site, burde du måske lige checke, at links virker.

Links fra Old OS giver typisk følgende svar:

Remote Linking Disallowed.
We're sorry, files of this type cannot be loaded remotely.

Hilsen Ehawk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 13:30

On Fri, 06 Dec 2002 22:59:11 GMT, "NMR" <NMR.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har en gammel spand af en Olivetti bærbar computer, hvor
>styresytemmet trænger til at blive geninstalleret. Men jeg ikke kunnet
>finde nogen versioner af windows på nettet. Er der nogen, der ved, hvor
>jeg kan få fat på det?

Jeg har den liggende som een stor rar-fil på dansk - lægger den i
dk.binaer om et øjeblik (fylder 11Mb).
Efterfølgende kunne du prøve at lægge Calmira-shellen ovenpå, så
skulle du kunne få du en W3.11 med Xp-udseende
http://www.calmira.org - meld gerne tilbage om det lykkedes, inden jeg
begynder på min gamle Compaq!

Henning
hsb(at)image.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 13:38

On Fri, 06 Dec 2002 22:59:11 GMT, "NMR" <NMR.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har en gammel spand af en Olivetti bærbar computer, hvor
>styresytemmet trænger til at blive geninstalleret. Men jeg ikke kunnet
>finde nogen versioner af windows på nettet. Er der nogen, der ved, hvor
>jeg kan få fat på det?
>Hvis det er muligt at finde på nettet, hvordan får jeg det så lagt ud på
>et antal disketter, så instalationen kører af sig selv.

Har faktisk fundet en ebd-onlineshop der stadig har windows 3.11 på
lager.

johnny

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 15:24

In article <s3q3vu4jtpukjmsmfc257t96q0bhq1jc8o@4ax.com>,
newsmail@mailme.dk says...
> Efterfølgende kunne du prøve at lægge Calmira-shellen ovenpå, så
> skulle du kunne få du en W3.11 med Xp-udseende

Min 3.11'er kører "WPS for Windows"...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Godkendelse af svar
Fra : NMR

Dato : 07-12-02 18:00

Tak for svaret technet.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-12-02 19:52

ja det var så lidt..
jeg tror nu nok at jeg vil lade dem ligge lidt endnu på serveren ( angelfire.com )

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 07-12-02 21:06

Technet, tak for hjælpen, der er bare et problem min computer er med sort/hvid skærm, så jeg skal bruge en monochrome driver. Noge idé om hvordan jeg får fat på den?

NMR

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 20:30

>Jeg har den liggende som een stor rar-fil på dansk - lægger den i
>dk.binaer om et øjeblik (fylder 11Mb).

Opgiver - har forsøgt 5 gange, men TDC's server vil ikke lade mig
poste færdig!
Hvor kan jeg ellers lægge den?

Henning
hsb(at)image.dk

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 07-12-02 22:13

Mange tak for din indsats Henning. Jeg har ikke rigtig så meget forstand på det her, men jeg tror jeg er ved at få det til at virke ved at ændre skærmen til EGA i bios, så comp. tror den har en farveskærm.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 23:07

>
> Har faktisk fundet en ebd-onlineshop der stadig har windows 3.11 på
> lager.
>

Hvad er prisen på sådan en hel ny 3.11 ting ?

Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 14:26

>
>Hvad er prisen på sådan en hel ny 3.11 ting ?

MS DOS 6.22 og WINDOWS 3.11 Dansk 990 Kr.

johnny

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 19:57

> MS DOS 6.22 og WINDOWS 3.11 Dansk 990 Kr.
>

Så har du vel købt et par stykker ?

Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 22:56

On Sun, 8 Dec 2002 19:56:59 +0100, "Morten Larsen"
<hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk> wrote:

>> MS DOS 6.22 og WINDOWS 3.11 Dansk 990 Kr.
>>
>
>Så har du vel købt et par stykker ?
>
>Morten
>

Skal lige have overbevist min kone først, men det kunne være sjovt :)

Johnny

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-12-02 00:24

skal i også have dos 6.22 for det kan jeg da godt uploade ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 11:42

> >> MS DOS 6.22 og WINDOWS 3.11 Dansk 990 Kr.
> >>
> >
> >Så har du vel købt et par stykker ?
> >
> >Morten
> >
>
> Skal lige have overbevist min kone først, men det kunne være sjovt :)
>
> Johnny

Jeg har begge dele liggende, DOS er med manual og det hele, men som skrevet
i en tidligere tråd, er min Windows 3.11 en OEM udgave, og jeg kan ikke
finde licens papirerne.
Er nogen interesserede kan de henvende sig på min mail.
Skulle man have lyst til at donere et par Tuborg Julebryg i forb. med
afhentning er det da helt ok med mig ,
men ellers forventer jeg nu ikke at få noget for herlighederne.
God jul
- JL