/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
et lusket spørgsmål
Fra : fartilmathias
Vist : 723 gange
200 point
Dato : 02-05-06 21:46

hejsa er der en der kender et sted hvor man kan få underskrevet et feriekort uden at holde sin ferie ? ved godt det er et lusket spørgsmål - og hvis jeres etik hindre jer i at svarer er det helt ok..

anyway på forhånd tak

bor pt i odense så helst i nærheden af den by

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 02-05-06 21:53

køb et stempelsæt i legetøjsbutikken eller en boghandel og stempel selv på den måde blander du ikke andre end dig selv ind i det
ladies

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-05-06 22:06

På socialforvaltningen.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-05-06 22:21

snak med din arbejdsgiver

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-05-06 22:31

Nu skriver du jo ikke hvilket ferieår, det vedrører.

Hvis det er det, der lige er slut, så får du nok besvær med at få en til at skrive under.

Men du kan jo undersøge om der kan dispenseres.

Det hele er jo meget afhængigt af din egen situation. Hvorfor du ikke kunne holde ferie, hvad var det der forhindrede dig. Og hvad er din situation i dag.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 02-05-06 23:19

Hej, nu skriver du ikke om du er i arbejde, læser osv. så det kan jo være du kan få det underskrevet helt lovligt:

http://www.adir.dk/extern/ferie/Vejlunderskrift.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-05-06 00:05

Jeger selvstændig og skal efter reglerne på socialforvaltningen for at få en underskrift, men dajeg ikke synes det rager dem hvornår jeg holder ferie, så underskriver jeg det selv, det ahr aldrig givet problemer

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-05-06 11:44

Så vidt jeg er orienteret, så kan det at være bl.a selvstændig, give fritagelse for at afholde optjent ferie og alligevel få udbetalt sine dertil knyttede feriepenge.

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 200 point
Dato : 05-05-06 00:46

Vær opmærksom på, at restferiepenge (hvis det er det, du taler om) automatisk udbetales, hvis det er under et max. beløb.

Men ellers skriv selv under - reelt er det ulovligt (dokumentfalsk / bedrageri), men det er vist aldrig set, at nogen kontrollerer det. Det vil dog være mere fair at gøre det selv end at få andre i fedtefadet, Det er trods alt ikke dem, der får pengene

Dybest set er det også en skíngrende tosset regel. Det er s'gu' da dine penge, og dig der har tjent dem op. Hvis du ønsker at bytte en uges ferie med en uges udbetaling, burde det da bare kunne lade sig gøre uden nogen blandede sig i det - formynderi...!!!

Godkendelse af svar
Fra : fartilmathias

Dato : 05-05-06 06:27

tak for alle jeres svar - det var skide fedt at få hørt sig lidt omkring........ Har fået ordnet problemet på en ordentlig måde