/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi cylinder sæt
Fra : Boss-Boss
Vist : 754 gange
25 point
Dato : 02-05-06 14:38

har liqe nogen spørgsmål

1 Hvor mange hk ?

2 hva kommer den til at køre ?

3 Kan den holde til det ?

Hvis man sætter det her på http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2094&aID=3463&mId=1950

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 02-05-06 15:20

1: ca. 10 HK vil jeg tro
2. afhænger af gearing og førerens vægt
3. nej!

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 02-05-06 15:24

Hvor kan man købe stel forstærker

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 02-05-06 16:55

Det er bare at svejse lidt jern i bag gaflen, men det er også motoren der tager skade. Du må regne med at hvis du forøger effekten til 10 HK (1 HK er standard) - altså du forøger effekten til det 10 dobbelte, tager din motor sindsygt mange omdrejninger. Det medfører at både motorlejer, kobling, krumtap osv bliver slidt hurtigere end du kan blinke med øjnene.

Som du selv er inde på medfører effektforøgelsen også at du trækker stellet skævt. Du kan svejse nogle forstærkninger på stellet for at minimere det, men du kan aldrig undgå det. Hvis du tuner en gammel knallert på den måde må du regne med at du skal stå og skrue i den meget tit. Så hvis du ikke har sans for at skifte lejer og udfører større reparationer bør du lade være!

Accepteret svar
Fra : Andenden2

Modtaget 25 point
Dato : 03-05-06 20:07

Min bror har kørt med et sæt magen til i et halvt år, og motoren går perfekt endnu. Hans går ca. 90, med 18mm karburator, men det er kun med 12 tands tandhjul, da den er gearet til en syg acceleration. Du bliver nu nok nød til at forstærke stellet en del, da den ellers blir skæv som vinden.

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 03-05-06 22:03

Ja har jeg os tænkt mig

Godkendelse af svar
Fra : Boss-Boss

Dato : 09-05-06 14:26

Tak for svaret Andenden2.

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 12-05-06 19:09

Det var så lidt