/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ekstra brugerniveau, er dette en god ide~
Fra : Kandu.dk
Vist : 640 gange
1 point
Dato : 06-12-02 00:57

Vi har gennem tiden fået nogle klager over omgangstonen på kandu.dk, og klager over at folk fusker sig til hurtige point. Denne problemstilling har været mange gange over skrivebordet, for at finde en løsning på hvordan vi kan forhindre dette. Vi er i fuld sving med at ændre pointsystemet så det fremover vil blive muligt at kunne dele sine point på flere personer.
Dette vil måske hjælpe på pointsystemet, men ikke på omgangstonen.

Med hensyn til at vi selv går ind i de forskellige debatter, er ikke en overkommelig løsning for os her på kandu.dk, og det bliver som regel ikke velmodtaget. Derfor skriver vi nu dette indlæg i håb om, at i vil give jeres mening til kende.

Vi har allerede modtaget et forslag fra en bruger som mener, at det kunne være fornuftigt at lave et ekstra brugerniveau på kandu.dk som vil gøre, at en eller flere personer vil få rettigheder til at slette indlæg / spørgsmål fra kandu.dk. Vi synes at dette kunne være en rigtig god ide, men vil meget gerne høre om jeres holdning til dette.
Hvis i mener dette er en god ide, hører vi gerne hvordan vi får indstillet en eller flere brugere. Disse personer skal selvfølgelig selv sige god for denne beslutning, og være interesseret i at gøre kandu.dk til et godt sted at være.

Derudover har Vi tænkt på at gøre alle spørgsmålsgivere til administrator inden for egne spørgsmål, dette vil betyde, at man kan slette uønskede svar / kommentar som kommer til ens eget spørgsmål. Derved kan man selv sørge for, at omgangstonen bliver stabil indenfor sit eget spørgsmål.

Hjælp os med at hjælpe jer.

Med venlig hilsen

Kandu.dk

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 06-12-02 01:07

jubiii....fed ide....

1) superbrugere bør komme til afstemning mellem brugerne således at disse personer udvælges med omhu.....
2) administrator inden for egne spørgsmål bør ikke være nødvendig hvis superbrugere bliver en realitet....forestil dig strarup lave et af sine mega-lange indlæg hvorefter det bliver slettet.....jeg tror ikke det er der, der er det store behov....

Man bliver sgu "afhængig" af kandu.dk....jeg skal op klokken 05:00 (om 4 timer) så jeg vil daffe i seng, men glæder mig meget til at læse denne tråd imorgen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-12-02 01:57

Hej Kandu!

M.h.t. deling af point - JA TAK - MANGE TAK! - Jeg venter gerne og med tak!

Hvis man som noget af det første kunne slette formodet svar, således ar det helt var overladt til spørgeren at acceptere kommentar som svar, finder jeg ligeledes meget vigtigt.

Dele op i flere brugergrupper - Nej tak!

Give nogle brugere særlige rettigheder vedrørende andres sprørsmål m.m. - Nej tak!
Er en gang imellem på E........... og de stakkels Co-adm. har det ikke nemt - jeg er bange for at det vil skabe mere splid end gavn, og for mit vedkommende så tror jeg finder et andet sted hvis dette indføres, for så tror jeg vi får endnu mere bøvl!

Give brugere særlige rettigheder vedrørende egne sprørgsmål m.m. - Ja tak!
Hvis ens kommentarer slettes af en bruger, ja så vil man vel prøve at huske dette, hvis det er sådan, at man selv synes det ikke burde være slettet!

Selv om I ikke spørger om det (som tidligere skrevet) , så tror jeg at en anderledes måde at deltage i månedens præmie - evt. baseret på hvor mange login i løbet af en måned max 1 daglig og altså max 31 om måneden - kunne være med til en bedre tone, idet det jo ikke var så vigtigt at samle point. Og spørgeren skal nok få seriøse svar alligevel; men til gengæld, så tror jeg vi slipper for mange dårlige og provokerende svar og kommentarer!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-12-02 02:00

joh det kunne måske løse en del af problemmerne men hvis man sletter et svar til et indlæg må man jo også begrunde hvorfor man lige har slettet den .
-----
her er mit eget første spørgsmål på kandu : http://www.kandu.dk/dk/spg/8128
og se lige hvordan jeg var nødt til at give mine point ud .

e.p >> 4 timer okey skal vi bytte ??? ( spøg til side natnat men vi andre knokler som gal )
afhængig" af kandu.dk Det er ikke det man ved , men søgen efter det man ikke ved og det finder du ved andres spørgsmål selvom de kan være sjove en gang imellem men det er dog søgen efter svaret der er sjovt og lærerigt

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 06-12-02 11:15

Jeg synes også at det er en god ide, hvis an kan afvise/slette et svar. Jeg stillede for nylig et spørgsmål og fik "et formodet svar", som altså overhovedet ikke var et svar, men tværtimod uddybende spørgsmål. dette kunne jeg overhoved ikke bruge til noget og nu hænger jeg altså på, at jeg skal give point til denne svarer - enten jeg vil eller ej.

Hilsen Nakita

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-12-02 11:26

1:Deling af points: ja
2:Sletning af uønskede kommentarer til egne spørgsmål: måske, kommentaren kan jo være relevant, selv om den ikke
er brugbar. I hvert fald bør sletningen begrundes (dette giver også "sletteren" tid til at tænke sig om)
3: Et ekstra brugerniveau : ja - men det bør være personer, der er godt inde i Kandu's regler og som samtidig ikke er
alt for restriktive. Samtidig bør en overordnet administrativ sletning begrundes, eller som mindste krav skal der skrives
at det enkelte spørgsmål/formodet svar/kommentar er blevet slettet, så spørgeren/kommentatoren/brugeren
straks bliver klar over det.
4: Hvornår skal et indlæg administrativt slettes? skal alle indlæg først gennemlæses før de går videre ud til brugerne eller
skal vi først have en chance for at se indlæggene og så måske efter et stykke tid konstatere at "hovsa - indlæget er
blevet væk"

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-12-02 11:54

Hej Kandu

Jeg er en af fortalerne for en/flere moderatorer, selv om jeg ved det i mange tilfælde vil skabe ligeså meget larm, som det forhindrer.

Ved at indføre en moderator opnår man, som jeg ser det:

1. Hurtig hjælp for nye brugere til tolkning af reglerne og brug af Kandu.
2. Mindre svindel, men som dog i nogen grad vil blive omsat til utilfredshed.

Indføres der en/flere moderator/er er det ekstremt vigtigt, at det er personer som flertallet bakker op om, hvilket betyder valg med jævne mellemrum. I modsat fald vil det nok fjerne fuskerne, men utilfredsheden vil flyttes over på moderatorerne. Jeg foreslår, at hver IP-adresse kan angive 1 stemme 1 gang om måneden, hvor månedens moderator bliver udpeget evt.
Det burde ikke være nødvendigt med sådan en person, men jeg ser dog hellere lidt skænderier mellem moderator/bruger, end jeg ser tendensen med de store "ydere" forsvinder til fordel for et stigende antal "snydere".
Et alternativ kunne være at holde månedens moderator annonym, således at sure efterspil undgås når der skiftes moderator.

Jeg syntes vi skal prøve, fordi at vi har meget at vinde og vi til en hver tid kan fortryde og vende tilbage, eventuelt efter indførelse af nye funktioner.

Tak for den åbne dialog, jeg syntes det er meget professionelt, at spørge brugerne om deres synspunkt.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : charley

Dato : 06-12-02 12:35

bare gør som www.eksperten.dk!

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 06-12-02 15:43

Hej

Jeg syntes BESTEMT IKKE om det med extra brugerniveau flere moderatorer, hvem skulle iøvrigt være mere egnet til det end den anden, det kunne da lige passe.

Administrator inden for egne spørgsmål, syntes jeg ville være helt fint.

Med hensyn til at kunne dele sine point er jeg ret ligeglad, ser helst de ikke fandtes, men det har jeg jo sagt før, og kandu må jo være bange for at siden går ned hvis de ikke har det åndsvage pointsystem, men det fungerer da fint andre steder uden!!

Men lad endelig være med det med flere moderatorer, det ku s.. lige passe!!!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-12-02 15:59

Jammen jammen alle er så velformulerede herinde - så jeg vil blot sige - hvis man indenfor et spørgsmål man selv har stillet kunne administrere/slette !! - er det en rigtig fin idé -

Kandu.dk ! - lige en lille ting I skal huske, når noget bliver selvhøjtideligt tirrer man måske netop mere dem man egentlig ønskede at "administrere" - jeg var for år tilbage ( da jeg kom på Nettet for første gang ) CoAdmin på Opasia's Chatsider, og det lærte mig da i hvert fald, at man skal passe på med at "moderere" andres udtalelser, det kan virke som benzin på et bål........

Måske der kommer andre problemer i kølvandet på dette forslag - MEN det er helt klart et initiativ jeg hylder, og mange vil som jeg jo selvfølgelig ( i eget indlæg ) behandle folk ordentligt.

Men helt fri for ballade bliver Kandu.dk nok aldrig - så længe pointene er her, men det har jeg snakket med jer om - og det har I forklaret mig at dem slipper vi ikke sådan liiige af med.

Så yes op på barrikaderne - lad folket selv styre deres egne indlæg .... Hørt !!

Hilsen Fnollerpige

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 06-12-02 16:07

Hej Fnollerpige

Jeg forstår det sådan at du heller IKKE går ind for ekstra brugerniveau (moderator), men for administation af EGNE indlæg. Er det korrekt opfattet?

( Undskyld, men jeg er måske lidt langsomt opfattende)

God weekend

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-12-02 16:17

Hej Bantam

- ja det er korrekt opfattet jeg går IKKE ind for ekstra brugerniveau men for administrering af egne indlæg.

( Hvem hulen skulle også gøre det, hvem skulle ophøjes til at fjerne kommentarer, som for dem er irrelevante, men for andre måske er brugbare )

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-12-02 17:01

Hej Fnollerpige og Bantam

Det er dejligt, at nogle giver deres synspunkter til kende
Men nu er det mig der er langsomt opfattende, derfor spørger jeg høfligt, hvad er det i ønsker at adminstrere i egne indlæg, som vil gøre Kandu bedre?

Slette dårlige udtalelser? Det gør Kandu pænere, men skaber blot endnu mere fnider. Det vil blive et Kandu, hvor folk censurerer hinanden væk, pga. af hårfarve eller det der er værre

Deling af point?. Kandu arbejder jo allerede på det

Og så er der vel egentlig ikke så meget tilbage, eller? Det er her min fatteevne mangler

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-12-02 17:32

Hej alle!

Jeg har giver min holdning til kende tidligere i dette spørgsmål!

Nej tak til flere brugerniveauer og Ja tak til administration af egne spørgsmål fordi så har man da den mulighed selv at slette flabede og uønskede kommentarer og formodede svar som man ikke kan bruge til noget!

Mvh
Bjarnel

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-12-02 17:38

Hej Bjarne

Du kan jo allerede idag afvise svar du ikke kan bruge. Kan du ikke se det ender med det rene "Robinson", med alliancer og censur af stort set alt og alle ?
Tonen på Kandu vil blive endnu mere anspændt end den er i forvejen, det er jo netop det vi skal undgå.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-12-02 17:50

Hej srhansen!

Tja - nu er vi jo blevet bedt om vor mening, og dette er min; det er vel kun ganske få gange man bliver nødt til at gribe ind, så jeg er ikke ening med dig i at det vil give mere splid!

Og politibetjente eller lignende som bl.a. på Eksperten - nej tak - der er alt for megen ballade og brugerflugt, og hvem skal være sådan nogle? og hvem ønsker at stå for skud? Nej lad os hjælpe hinanden, som vi hidtil har gjort og med skyldig hensyntagen til mit tidligere indlæg vedrørende dette spørgsmål!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 06-12-02 17:56

Til srhansen

Det jeg mener med at jeg godt ville gå med til at man kan adm. sine egne spgsm. er at man som bruger evt hurtigt kan slette dem som igennem lang tid kommer med dumme komment.til Han/Hendes spgsm. Det er jo ingen hemmelighed at der er visse personer herinde som dårligt nok tåler at høre hinandens navn før de farer op, og så mener jeg at hvis brugeren simpelt hen på en eller anden måde kunne gøre så Han/Hun kunne ignorere en bruger for at blande sig i ens spgsm.
Det er da rigtigt at man allerede i dag kan afvise et svar, men man kan ikke ignorere en bruger.!!

Med hensyn til cencur er det da netop hvis en Hr. srhansen eller andre pludselig skal til at bestemme hvad Han/Hun syntes er skidt og kanel, det ER cencur.

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-12-02 18:16

Hej igen

Lad mig starte med at sige, at jeg ikke er kandidat til titlen. Jeg har foreslået Kandu en person som er respekteret af de fleste men, som vi på grund af det nuværende kaos ikke har set længe.

Det faktum, at flere og flere af de store "ydere", vælger at gå i vrede er derimod sørgeligt og det største problem, som jeg oplever Kandu.

Jeg har ikke selv været på e......, meget længe men jeg medgiver jer, at en "politibetjent" ikke er uden problemer. Dels er der jo janteloven der skal overvindes -hos nogle ihvertfald. Jeg kan desvære ikke se, hvordan de nuværende problemer kan løses uden.

Nu har vi jo alle muligheden for at ytre vores ønsker for Kandu, så jeg håber da flere vil komme med go'e ideer.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-12-02 20:16

Hej srhansen - jo ser du jeg tager jo blot stilling til en af de to forslåede "løsningsmodeller" som Kandu.dk lancererer øverst i dette indlæg *S

der bliver foreslået ekstra brugerniveau/moderator ELLER at man evt. kunne administrere sine egne indlæg - og når valget så står mellem pest eller kolera valgte jeg det ( for mig ) mest rimelige.
Håber det har hjulpet på fatteevnen !! *S

Er da enig med dig og skriver det også i mit indlæg længere oppe, at der vil opstå ANDRE problemer end dem vi ser nu - og at jeg, og du, samt de fleste vil behandle folk ordentligt, ja det er godt nok, men jeg kan ikke garantere at alle behandler alle pænt.

Du spørger hvad jeg ønsker at administrere i egne spørgsmål ... og jeg er dig svar skyldig, har ikke rigtig mødt nogle situationer der har gjort jeg har haft ønske om, at have de "redskaber" - dog vælger jeg det fremfor, at andre skøjter rundt og vurderer hvad der er rigtigt og forkert - det er mig inderligt imod.

Ligeså har jeg heller aldrig haft ønske om at "bare der var en eller anden der kunne komme og slette, gøre noget - whatever".

Nu jeg er igang med at være oprigtig - er det essentielle for mig at kunne hjælpe folk, og få hjælp af andre ( mit hovedformål ) - det er såmænd ikke disse point - men det er spildte Guds ord på Balle Lars - pointene forbliver, Kandu ønsker at høre min mening - den har de hermed så fået.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 06-12-02 20:23

1) Jeg ønsker ingen politi-betjente som overhoved. Mange af de gamle kan huske da zonker smed 500 svar som lød i retningen af "vær sød at lukke spørgsmålet"
Det ville dæleme være dejlig hvis der var 1/flere brugere der kunne slette disse ting.
prøv engang at kigge her: http://www.kandu.dk/dk/tip/2468 eller her: http://www.kandu.dk/dk/tip/2471 (som er mit eget) det ville være lækkert hvis der var en bruger der kunne slette sådanne noget, eller bare tildele det 0 point.

Kandu.dk skal nødigt blive et forum som eksp......dk hvor brugere bliver smidt ud, fordi de nævner kandu.dk, eller skriver ordet crack

2) Hvis man kan slette i sine egne spørgsmål, vil meget bøvl med zonker-lignende personer undgåes

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 06-12-02 20:53

Hej e.p

Det er jo netop det jeg mener med at det kunne være rart hvis brugeren kunne ignorere en person fra sine spgsm, så kunne dem som ikke kunne sammen med Zonker med det samme udelukke ham, hvis det var det man ville. Men jeg tror da selv det vil være MEGET sjældent at skulle slette i egne spgsm., HVIS der skal laves noget om overhovedet, man kan jo osse bare lade det være som det er, og så STADIG prøve at få de point væk, men det kan jo nok aldrig ske.

Men jeg kan ikke sige det for mange gange. Ingen "snushaner", som det Hr. srhansen ønsker, det ville være fuldstændigt forkert.

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-12-02 21:01

Hej kandu.dk

Jeg synes, dette forum skal fortsætte med at køre, som det hele tiden har kørt, så nej tak både til ekstra brugerniveau, administration af egne indlæg og gradueret pointgivning.

Det eneste, jeg er - lidt - utilfreds med, er de ind imellem meget lange svartider. Gør derfor hellere noget ud af at forbedre serveren. Så vil I investere jeres tid og kræfter i noget, som vil være til glæde for ALLE uden undtagelse.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-12-02 21:05

Hej igen

I må undskylde, mine mange indlæg, men jeg har selv været med til at bringe det på banen fordi jeg følte der var et generelt problem.

Fnollerpige: Jeg kan sagtens følge din og andres skepsis (var det mårdøn smet ?), men dette er en enestående chance til at gøre Kandu bedre. Det drejer sig ikke om pest ELLER kolera, men om guld OG grønne skove. Som jeg læser dette indlæg og tidligere svar fra Kandu iøvrigt, så er alle ideer velkomne og mener flertallet at det er bedst at lade stå til, så forbliver Kandu sikkert intakt.

E.P. Jeg er enig med dig, jeg vil hellere have en hård men retfærdig høvding end et svingdørsforum. Der er mange måder at vælge coadmin på, så har du nogle forslag.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-12-02 22:58

nakita>>du hænger ikke på noget som helst, hvis hellere vil godkende en kommentar, end et formodet svar, så gør du det da bare....

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 06-12-02 23:39

øhh....jeg vil hellere have et svingdørsforum end en hård høvding !!!

Jeg ønsker en "ordfører" ikke politibetjent

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 06-12-02 23:52

Melander....
Det kan man.... her: http://www.kandu.dk/dk/spg/8644 kan man se hvordan man narrer 500 point fra nye brugere ved at lægge formodet svar

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 07-12-02 06:27

Jeg må give de fleste ret i det med svartiderne! - det er mere vigtigt end nye pointsystemer.

Et pointsystem med super-superbrugere - næhh, det duer ikke for hvis det er med henblik på point man skulle køre det så kan vel de fleste huske "Zonker" som havde mange point, men som vi nok ikke ville have som politibetjent på dette sted.

At kunne slette indslag - er da også en dårlig idé! Nogle indslag er måske dumme/forvirrende på nogen, og ikke på andre! - men det er da altid interessant med forskellige indslag i en diskussion

Altså, jeg mener den endelige pointafgivelse er det væsentlige!

Men Kandu.dk burde nok gøre mere ud af at få oprettet en Kandu-nette, med retningslinier for nye/gamle brugere, og samtidigt lave muligheden for eksklusion af uønskede elementer som optræder generende for andre brugere - f.eks. med et afstemningsystem i seperat gruppe. Så kunne man også få udelukket mange af de der "tip-pointryttere".

- Der ud over glæder jeg mig over der er så mange der reagerer på dette indslag - det viser at vi dog er nogen der bruger site't.....

Mvh - og på gensyn alle sammen

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 07-12-02 16:49

personer som ham/hende der står omtalt her: http://www.kandu.dk/dk/spg/8750 burde også få slettet/deaktiveret sin bruger-profil eller i det mindste nulstillet sine point

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-02 17:43

Hvad med en Bank - hvor man kan veksle superpoint til brugepoint ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 13-12-02 20:31

Hejsa Kandu

Deling af point?
Det har jeg ikke nogen mening om. Mit forslag er at droppe dem fuldstændig. Hvorfor er de der egentlig?

Dele op i flere brugergrupper?
Nej da, hvem skulle så være hvor? Og hvordan skulle dette administreres på en tilfredsstillende måde?

Give nogle udvalgte brugere særlige rettigheder overfor andres spørgsmål?
Bestemt NEJ, men at kunne slette sine egne spørgsmål og/eller tilhørende kommentarer m.v. ville være helt fint. Omgangstonen vil så være den, man selv kan acceptere. Det skulle også være muligt at kunne 'udelukke' visse personer fra at kunne kommentere ens egne spørgsmål, så første gang et 'ævlehoved' dukker op, vil vedkommende kunne blive smidt af dette spørgsmål.

Har I overvejet, hvordan misbrug af tips (p.t. vedr. slægtsforskning), kan undgås?
Det kunne måske undgås, hvis det var 'dyrt' i point - men dette forslag vil jeg ikke komme med, da jeg jo principielt er imod point. Og det vil måske kunne forhindre 'gode' tips at komme frem. Men er der andre brugere, der har et forslag herom, eller er det bare mig der synes det er rigtig træls og ensformig med alle disse mange og meget specielle og ikke mindst næsten tomme tips. Der er jo ofte kun en link inde i tipset.

Til sidst vil jeg sige, at jeg kunne ønske mig noget hurtigere svartider på Kandu. Er det en langsom server i har?

Men ellers tak for jeres udmærkede initiativ.

//Knud

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-12-02 01:12

Hvis tips kunne give minus-point, så ville der nok blive ryddet godt op i tips'ene

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 20-12-02 01:08

Som ny superbruger her på siden, er det også faldet mig for brystet med alle de personfikserede indlæg man tvinges til at læse, når man prøver at finde fornuftige relevante spørgsmål, kommentarer eller tips, for selv at blive klogere.
Meget kunne opnås hvis folk havde lidt selvdiciplin; det har de fleste ;men desværre er der nogle få, som er uforbederlige.
Men idéen om minuspoint syntes jeg er fin. prøv at ændre skalaen fra 5 til 10 stjerner med -1 og +1 i midten, og -5 og +5 på fløjene, og lad det også være muligt at bedømme kommentarerne efter samme regler som nu gælder for at bedømme svarene

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-01-03 22:45

Lad ikke et formodet svar stå i mere end et relativt lavt antal timer= 24 eller 48 måske, så det igen kommer til at stå afventende. Og så burde der udvises lidt mere selvdiciplin. En ting er en flabet og uvedkommende kommentar, det kan nok ikke undgås. Men man behøver jo ikke springe med på vognen, og svare i samme tone. Den slags skal ties ihjel.
Som man kan læse ovenover er der mange forslag til hvordan systemet kunne/burde ændres; men ændrer vi ikke vor egen adfærd, hjælper det ikke en pind.
Skulle der endelig en slags dommere til, skulle det kun være for at kunne slette de spørgsmål med kommentarer, der er fuldstændig intetsigende, og bare er led i den konkurrence der finder sted om at finde frem til flest ligegyldigheder.
med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-01-03 22:45

Lad ikke et formodet svar stå i mere end et relativt lavt antal timer= 24 eller 48 måske, så det igen kommer til at stå afventende. Og så burde der udvises lidt mere selvdiciplin. En ting er en flabet og uvedkommende kommentar, det kan nok ikke undgås. Men man behøver jo ikke springe med på vognen, og svare i samme tone. Den slags skal ties ihjel.
Som man kan læse ovenover er der mange forslag til hvordan systemet kunne/burde ændres; men ændrer vi ikke vor egen adfærd, hjælper det ikke en pind.
Skulle der endelig en slags dommere til, skulle det kun være for at kunne slette de spørgsmål med kommentarer, der er fuldstændig intetsigende, og bare er led i den konkurrence der finder sted om at finde frem til flest ligegyldigheder.
med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 10-01-03 11:31

Lige nu savner jeg Kandus reaktion på ovenstående kommentarer og svar. Der er kommet mange holdninger frem, som Kandu bad om. Lad os nu vide hvad I vil bruge dette spørgsmål til.
I nysgerrighed
rfou

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-01-03 15:28

heldigvis er det da bare point vi slås slogs om, tænk hvis det var virkelige penge, så sad halvdelen af os i fængsel

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 10-01-03 16:05

Og hvad vil I bruge de points til Melander. De kan ikke bruges ved købmanden.
Det er derfor der ingen kommer i fængsel.
mvh Rudolf

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 18-05-03 16:23

der er sgu snart gået ½ år siden dette startede....
sker der noget i sagen ??

beck

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 08-06-03 04:12

Hej!

HEH! JA! Fed idé! Her er en bedre idé!;) Giv MIG nøglen til din forretning og lad MIG bestemme hvilke spørgsmål der er "passende" eller "upassende"!;) Så skal jeg sgu nok få sat styr på "omgangstonen"!;) Menæææhhh.... Så vil jeg også have alle pengene...!?;) For så er det vel mig der laver ALT ARBEJDET!?;) Eller hvad?!:)

Hygge!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 08-06-03 09:23

@NielsErling, får du ikke en ordentlig behandling i supermarkedet, selvom det ikke er uddeleren selv der betjener dig ?

Hvad har givet dig anledning til at tro at Kandu brugere ikke er ligeså ærlige som andre mennesker?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 19:06

Hmm ved godt at det er lidt tid siden der sidst er postet i det her topic, men jeg vil da også lige komme med en kommentar:

Jeg syntes det lyder som en fed ide at der kommer "moderators" på kandu.dk, da det er ved at være lidt uoverskueligt flere steder med ulukkede spørgsmål ol. Men jeg syntes måske det ville være en dårlig ide at gi et eller flere mennesker tjansen at rydde op i alle grupper her på kandu.dk.... Det ville da være langt bedere hvis man delte den ind så en fik afdelingen med blomster og en anden den med computerspil. Fx. jeg kigger stort set aldrig andre steder end i Knallert gruppen, derinde ville jeg da godt kunne holde styr på det hele, men jeg kigger jo ikke under guldfiske/blomster/madlavning's grupperne, så de ville jo stå tilbage uden at blive ryddet op i...

Man kunne jo fx. vælge at give den den bruger der svare på flest spørgsmål lige pt. lov til at være moderator, eller en bedre ide ville jo fx. være hvis kandu.dk stillede de 10/5/3 med flest point i hver gruppe, op i et emne i gruppen og bede folk om at stemme om hvilken en af dem de syntes skulle være moderator, det ville være en fed ide syntes jeg !

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 28-06-03 23:09

Du har da fat i noget rigtigt med at HVIS der skal være nogle der bestemmer over andre brugere er det da svært når man jo nok ikke har interesser alle steder.

Jeg syntes stadig ikke at der overhovedet SKAL være nogle overdommere her på kandu.dk andet end teamet bag kandu.dk.

Jeg ville da selv flygte langt væk hvis en smagsdommer som f.eks. Hr.srhansen, der gerne vil være "politibetjent" i kandu.dk officielt blev "ansat" som sådan, og det håber jeg da virkelig at kandu.dk er blevet klar over, at man netop ikke har brug for sådanne tilfældige bedrevidende "mennesker"

Kandu.dk er for alle hvad enten du ikke staver korrekt eller andet, så skal der altid være plads, det er netop det, der er fedt ved et forum som kandu.dk med så mange forskellige grupper så det dækker næsten enhver interresse.

Så vi har ikke brug for tilfældige smagsdommere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-06-03 00:56

Uanset hvad jeg har svaret tidligere i denne tråd, er jeg helt enig med bantam.
Kandu er god nok som den er. En hver form for censur vil blot give anledning til endnu mere fnidder fnadder.
Og hvad skade kan en åben tråd i grunden gøre, bortset fra at en enkelt person ikke får de forventede point.
Point skal vel ikke ses som en ret man har; men som en belønning, hvis spørgeren finder at man har fortjent dem.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 23-05-04 09:20

Det nederste kan jeg godt gå med til:
CITAT
Derudover har Vi tænkt på at gøre alle spørgsmålsgivere til administrator inden for egne spørgsmål, dette vil betyde, at man kan slette uønskede svar / kommentar som kommer til ens eget spørgsmål. Derved kan man selv sørge for, at omgangstonen bliver stabil indenfor sit eget spørgsmål.
CITAT SLUT
For der kommer virkelig mange uvedkommende eller direkte forkerte svar.

Nu er spørgsmålet fra december 2002, kommer der en respons her på siden fra kandu.dk til alle dem der har været så venlige at svare her? Eller har jeg overset det fuldstændigt, hvis kandu har droppet det hele igen, bedes I svare og lukke spørgsmålet, på forhånd tak.

MVH maya123

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 30-06-04 08:27

Det eneste jeg syntes er at man skal se hvad man skriver på den rigtige måde og at etik og moral er også fint, ang. pointsystemet- vil jeg ikke kommentere.
venlig hilsen karin

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 30-06-04 08:38

Ja, du har fuldstændig ret, lykkebo4, men det er jo ikke altid at folk læser ens spørgsmål og så svarer de øst, når man spørger i vest, derfor en god ide med administrator muligheder i egne spørgsmål.
Selvfølgelig kan man misforstå et spørgsmål, men det skal der også være plads til, så må man bare gøre venligt opmærksom på, at det ikke lige er det svar man er ude efter.
God dag til dig fra maya

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-08-04 18:27

Kære Kandu.dk

I åbnede selv dette sprøgsmål .. I har, indtil nu, været tavse ..er det ikke normal kotume, at man lukker et sprøgsmål ?? og iøvrigt besvarer de seriøse henvendelser, I løbende får på mail ?. (Kig i katagorien "Kandu")

/PG

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-08-04 19:01

Kan Du
Hvilke forudsætninger skal man have for at komme på talefod med jer??
I svarer jo ikke på nogetsom helst,kaster blot nogle bolde op i luften,og lader dem blive hængende.
Måske vi skal gå ud fra at I kommer fra ferie på mandag,og kan så håbe på en dialog,håber jeg får ret.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 05-08-04 19:16

Kære kandu.

Dette er jo grinagtigt. For 20 måneder siden oprettede I dette spørgsmål og ydtrykte jer bl.a således...

Citat
Vi er i fuld sving med at ændre pointsystemet så det fremover vil blive muligt at kunne dele sine point på flere personer.

ehm...fuld sving påstår i. Den skal i dælme længere ud på bøh landet med

Jeg tilslutter mig fuldt ud andre brugers utilfredshed med jeres håndtering af henvendelser, manglende oplysning til brugerne når noget går galt, eller ikke forløber som forventet. Det kaldes almindelig høflighed kære kandu- så jeg vil tillade at udtrykke mig som i selv i selv lagde ud med for 20 måneder siden:

Citat
Hjælp os med at hjælpe jer.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-08-04 21:55

Referance: http://www.kandu.dk/dk/spg/46615

Kandu - Nu må I snart komme ud af start hullerne !!!

Ja, hvad hjælper http://www.kandu.dk/dk/spg/8718 - som primært drejer sig om fordeling af point.
Hvad skal vi bruge point til - hvis Kandu ikke kan præsentere acceptable svartider.
Her til aften brugte jeg 15 minutter inden jeg kunne komme på Kandu ( det drejer sig om privat ISDN forbindelse ) - så hvis det fortsætter meget længere, gider jeg kun at benytte Kandu via min PC-arbejdsplads (Når/hvis jeg har tid).

Hvis problemet ikke bliver løst snarest / alternativt at der kommer information fra Kandu - kunne jeg godt finde på, at kontakte nogle af deres sponsorer.
Det er måske ikke særligt pænt - men undertiden er et let tryk nødvendigt.

Hilsen Ivan

PS: Jeg lægger det samme svar på http://www.kandu.dk/dk/spg/8718

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 13-08-05 12:45

Heysa kandu. Jeg benytter kun kandu i begrænset omfang, da jeg i 2 tråde føler mig urimelig behandlet af `en bestemt persons svar. Derfor har jeg ladet min beskeden viden og vilje til at hjælpe andre gå til andre mere seriøse foras. En anden stor årsag er at det ofte tager alt for lang tid at kunne få kontakt til kandu - altså svartider m.v.
Også point systemet herinde kunne ændres til det bedre. Jeg synes slet ikke at point burde forefindes i foras. Vi er her vel kun for at hyggesnakke, lære og hjælpe andre eller ???. Jeg plejer at uddele point mellem flere brugere - også selvom svaret ikke er korrekt og dette ud fra den betragtning at jeg værdsætter meget at andre gider bruge deres fritid på at hjælpe mig. Da jeg fysisk ikke kan give dem et knus eller et skulderklap - ja så er der jo kun point muligheden tilbage. Om man har mange eller få point er jo ikke udtryk for hvor dygtig man er og hvor vigtig er det egentlig ??
Og til sidst må det være et MUST at alle brugere skal registreres for at kunne logge ind.

Lige et lille spørgsmål til sidst: Kan man ikke selv ændre sin adgangskode?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-08-05 13:15

Hold da fest Lever denne snart 3 år gamle tråd endnu...............Kanduuuuuu altsååå

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 13-08-05 13:19

Hej jeanette18

Har du prøvet dette forum, der er de MEGET flinke og hjælpsome alle som en.

Har fået meget hjælp og inf. der, og man kan spørge om alt, der er altid en fra teamet der lige ved noget om det problem., også de mere tekniske problemer man kan få med sin PC

Hvis du ikke kender det er det værd at besøge.

www.spywarefri.dk

med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 13-08-05 13:34

Heysa bantam> jo dem kender jeg skam udmærket. Jeg døjer dog ikke med problemer inden for virus, trojanere, spam og adware, som jo er deres hovedområde men lige præcis det fora har jeg boykottet af èn bestemt grund som jeg ikke ønsker at nævne her.
It-up - og eksperten er mine hovedforas, men holder også en del af edb-priser, hardware-online, tweakup og så også kandu samt få andre.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 13-08-05 13:41

Hov, kan se at jeg har sat gang i det igen. Var ikke klar over at jeg reagerede på en over 1 år gammel tråd... Uha da da.
Håber da at det kan være med til at sætte skub i tingene så de fleste brugere kan føle sig tilfreds.

God weekend til alle + kandu teamet:)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-08-05 14:24

Ja, jeg aner ikke hvordan det går til at jeg får mail fra så gammel en tråd, men måske den bliver sendt til alle , når der er et indlæg, eftersom det var kanduteamet der startede tråden.
Men måske teamet ser det her, så ville det da være rart, hvis de lige forklarede planerne med Kandu, eet eller andet
er da gået galt, for i det forgangne forår, skulle der være startet et nyt Kandu op, jeg skal nok lade være at ironisere over tidspunktet, men vi er jo nok et par stykker, der kunne tænke sig at høre om nogle, skal vi kalde dem
realistiske planer, hvis der er nogen.Det ville jo trods alt være kedeligt at undvære Kandu.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-08-05 14:30

Jeg fandt lige ud af jeg har været inde i den her tråd for et år siden, men der er ikke sket noget siden,
fra teamet's side, vi kan jo bare håbe på en forklaring.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 13-08-05 16:21

Hvorfor i alverden bliver vi andre der har et spørgsmål stående åben - meget meget kraftigt opfordret til at lukke det hurtigst muligt, når Kandu selv kan have et indlæge stående åbent i såååå laaang tid ???????????????

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 13-08-05 16:33

Er der nogen af jer som har et kommentar til mit spørgsmå her: http://www.kandu.dk/dk/spg/72446
Er I meget velkommen til at lægge et:)

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 13-08-05 16:54

Først og fremmest til Nakita

Hvem opfordre til at spørgsmål lukkes? Er det ikke dem samler point, der gang på gang opfordre til det?

Forresten, kan nogen fortælle hvorfor det er denne point-ordning.
På NG fungere det udmærket uden.

//KS

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 14-09-05 20:46

Jeg har set en del her inde, synes nu at det meste er ok, om vi skal have point eller ej, jeg er ligeglad, men at få nogle her inde der skulle bestemme, over andre er jeg ikke sikker på vil være sundt for kandu.
Men giv mig/andre en mulighed for ikke at få svar fra visse personer, mener jeg kunne være en løsning, for der er nogle der læser spørgsmålene , som fanden læser biblen, de skriver om alt andet end det spørgsmålet drejer sig om, dem ville jeg gerne kunne lukke ude til et spørgsmål jeg har stillet, og dog, kunne man ikke bare bede folk, der har fået en lille skid på , holde sig fra tasterne, ind til næste dag, så kunne det jo være spørgsmålene blev forstået rigtig....gg

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-09-05 16:19

Ak ja som tiden dog går