/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
FORÆLDERMYNDIGHED
Fra : frederikshavn
Vist : 697 gange
200 point
Dato : 02-05-06 11:00

Jeg har en dreng på 13år,som altid har boet hos sin mor,bortset fra de 2år,vi boede sammen,da mor'en og jeg flyttede fra hinanden,fik hun forældermyndigheden,og jeg havede ham hver 14.dag,men på et tidspunkt røg jeg ud i sex-drug and rock'n rool,så jeg fra skrev mig retten til at se ham,da jeg ikke var i stand til det,men jeg er ude af alt det med stoffer og alcohol,og har været det i 8år,min søn har så kommet på besøg i ny og næ,og i ferier m.m,moderen har boet sammen med en fyr som bankede min søn,og ydede physisk vold imod ham,der kørten en sag om dette i den komunne som de bo i,min søn kom ud i noget skidt med nogle venner,de begyndte at sniffe lightergas m.m,moderen sendte ham så på kostskole iÅrhus,hvor han har gået siden 2005,han har så hjem rejse hver 14.dag,.I det sidste ½år,er han kommet op til mig,i hans fri week-ender,fordi han ikke vil hjem til sin mor,fordi hun råber og skriger af ham hele tiden.og sidder på værtshus,når han er hjemme,¨på et tidspunkt var der stoffer i ømløb nede på skolen,hvor han blev testet posetiv,for hash,jeg ringe ned på skolen for at hører hvad det var for noget,og lederen sagde det var rigtigt nok,jeg ringede der efter til moderen og fortalte hvad der var sket,hun vidste ikke noget,hun ringede der efter ned på skolen,og fik det bekræftet,hun ringede der efter til mig og flippede helt ud,og sagde at jeg kunne få hele forældermyndigheden "over den narko unge",og det ville jeg selvfølgelig gerne,og den fik jeg så,det skal lige siges at den leder nede på skolen er blevet fyret,og der er kommet en ny til,som har ryddet op i de elever som havde stoffer med,de er blevet smidt ud,min søn klarer sig ikke ret godt i skolen,og får special hjælp der nede,da jeg fik forældermyndigheden meldet jeg ham ud af skolen og ville have ham hjem,og gå i skole her hvor jeg bor(Frederikshavn),han kom hjem lige før påske,men det viste sig at Frederikshavn komunne ikke p.t havde det hjælp som han havde brug for,så i samarbejde med skolens leder,vores sagsbehandler,og min søn,besluttede jeg at han skulle tilbage på skolen,da han er undervisnings pligtig,jeg mente det var bedere han kom et sted hen hvor han var vant til at være,istedet for at Frederikshavns komunne skulle sende hab et eller andet sted hen hvor han ikke kendte nogen,og skulle til at starte forfra.Det blev moderen pisse arrig over,at jeg først havde meldt ham ud,og der efter sendt ham tilbage,for en uge siden var nede på skolen,og var til møde med lederen og min søn,min søn sagde at han gerne ville forsætte der nede,og at han var blevet glad for at værer der,bare han måtte komme hjem til mig,når han havde fri week-end,.og selvfølgelig må han det,det er jomig der har forældermyndigheden over ham,og det blev så det,ny har moderen søgt om at få forældermyndigheden tilbage,og det har jeg selvfølgelig fortalt min søn,og han siger at han ikke vil hjem til sin mor igen,at han vil blive hos mig,er blevet indkalt til møde i Statsamtet ang.sagen,hvad er mine chancer for at beholde forældermyndigheden over min søn,og hvad gør jeg lige

Accepteret svar
Fra : Notbabe

Modtaget 210 point
Dato : 02-05-06 11:04

Når din søn er så gammel, vil Statsamtet spørge ham, hvor han har lyst til at være. Og de vil i høj grad lytte til hans mening.

I forhold til retssag om forældremyndighed (er du overhovedet blevt stævnet, eller har moderen "bare" truet med det?), skal du simpelthen kontakte en advokat. Du kan søge om fri proces, hvis du ikke selv har pengene til en advokat.

Venlig hilsen

Sara

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 02-05-06 11:08

Sara har ret. Men ofte vil det være en forfærdelig situation for en teenager at være tvunget til at vælge en forældre fra. Han er jo godt klar over at moren bliver såret. Sal med din søn om det - og se så at få fat i en advokat hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-05-06 11:36

Med den alder din dreng har, vil man oftest lytte til hans egne ønsker, medmindre der ligefrem er forhold der taler imod det.

Men hvis drengen udviser mere stabilitet i sin tilværelse ved at være hos dig, tror jeg ikke du behøver frygte noget i den retning.

Det er aldrig rart at skulle slås om forældremyndigheden, håber der nås frem til en løsning til bedste for din søn.

mvh dova

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 08-05-06 01:52

Hej Frederikshavner:

Uanset og du har FORÆLDERMYNDIGHEDEN, eller ej, så mener jeg du skal til at finde ud af
hvordan du tager ansvar for din søn så du hurtigst muligt kan opdrager ham til selv
at blive en ansvarlig person, i stedet for at opdrage ham til, at andre skal fortælle ham
hvad han han skal gøre gennem hele sit liv.

Det er udelukkende dit ansvar, hvis du mangler samarbejde med moderen.

mvh
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 16-05-06 23:23

Tak for svaret Notbabe.Så tabte SOEN sgu,hun blev bokstavligt jordet i retten,og min søn blev overlykkelig,da han fik avide at jeg havde vundet