/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Græsplæne
Fra : timeglas
Vist : 669 gange
200 point
Dato : 02-05-06 07:14

Hej

Jeg har lige fået sået min nye græsplæne og der er nu et mylder af duer samt andre fugle på jorden der ser udtil at have en mega fest.
Er det mine græsfrø de er ude efter og i så fald hvordan forhindre man dette? Skal jeg så plænen om?

mvh timeglas

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 02-05-06 07:31

Timeglas.... ja det er dine græsfrø duerne gerne vil ha, mad serveret i massevis.

For at få lov at beholde frøene på jorden, skal du lave en slags fugleskræmsel, feks pinde med påsat plastick eller staniol, noget der bevæger sig og larmer lidt. Hvis plænen ikke er for stor, så spænd nogle snore over, med ovennævnte.

Nej du skal ikke så om, det græs der trods alt kommer, vil helt sikkert brede sig.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 02-05-06 10:26
Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 02-05-06 10:44

Hej

Din græsplæne bliver meget tynd, hvilket kan løses på 2 måder.
1. Isåning at græsfrø i de bare pletter.
2. Omsåning.

Med mange sultne fugle i området skal græsfrøene ikke strøs ovenpå jorden, men dækkes med jord.
Et passende jordlag er ca. 3 gang frøenes størrelse.
Ved små plæner kan man evt. lægge net over.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 02-05-06 11:22

smid altid rigelig med frø, så er der til både fugle og plæne,,,,ellers efterså!
mvh steen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-05-06 13:12

Sæt et foderbræt op og giv dem nogen frø

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-05-06 14:38

Det med foderbrættet er allerede opsat så det er bestemt ikke fuglefrø de mangler.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 02-05-06 14:43

Tak for svaret Nordsted1. Det vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-06 14:53

Selv tak