/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Erfaren skribent og kandu.dk-bruger søge~
Fra : e.p.
Vist : 627 gange
500 point
Dato : 05-12-02 22:32

Jeg er ved at være træt af at man skal fortælle nye/griske brugere at man skal/bør lave en kommentar istedet for et svar når der allerede er kommet indlæg der kan bruges/er bedre/fyldestgørende....

Mine 500 point går til den der kan lave et tip som pænt, præcist, men også bestemt kan fortælle andre brugere at sådan gør man ikke......

Når tippet så ligger på kandu.dk så kan man/jeg bare lave et link til tippet istedet for at bruge tid på at skrive det....nogen gange kommer jeg, og også andre til at skrive noget som ikke er så "pænt" og rent faktisk kan det være en ny bruger som ikke vidste bedre

For at det ikke bliver et hurtigt og "sjusket" tip, lover jeg ikke at acceptere noget indlæg før tidligst lørdag

Håber ikke det var for mange "" og /'er........ellers spørg

Kommentar
Fra : charley

Dato : 05-12-02 22:38

- jamen du bestemmer da helt selv hvem du foretrækker at give points til! 8o)

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 05-12-02 22:47

doh....det vidste jeg ikke !!!!

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 05-12-02 22:58

Knappen Svar
når du er klar
til ej kun at give en kommentar

Det der gør at et svar
ej kun er en kommentar
er at DU VED hvordan opgaven løses
og giver modtagelsen samme følelse

Henrik

PS: Det var vel - med lidt poesi - den bedste måde, at sige det på?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-12-02 23:12

Hej e.p. m.fl.!

Tak for dine ord - jeg er ening med dig; men det ville nu være rart, hvis Kandu, fik lavet lidt om på systemet; men det lader åbenbart til at det la' vente på sig.

Jeg laver ikke nu noget tip! Og som jeg har givet udtryk for mange gange, så er det ikke point der tiltrækker mest; men når man nu er opvokset med edb, så synes jeg det er sjovt og spændende at hjælpe en gang i mellem hvis man kan det, så andre også kan få glæde af ens erfaringer.

Jeg bliver bare lige som dig og andre irreteret når nogen bare fyrer et formodet svar af, for at score nogen billige point.

Men noget jeg har tænkt på de sidste par dage er, at i stedet for at komme med en kommentar, så overvejer jeg kraftigt at afgive mine kommentarer som et formodet svar, da det åbenbart er det der er ved at tage over igen, og så la det være helt op til spørgeren at vurdere.

Men en meget meget kedelig tendens, der næsten får en til lige som mange andre, at holde sig helt væk fra Kandu.

Men nu må vi jo se, om der er nogen der har nogle guldkorn.

Og ellers tak "e.p." for det gode initiativ!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 05-12-02 23:14

Hej e.p.
Jeg forstår godt din frustration, som jo er i direkte fortsættelse af den lange diskussion der foregik vedr. Kandu's pointdeling/svar/kommentarer for 1-2 mdr. siden, der forresten var anstødssten til at jeg har holdt en længere pause fra Kandu's forum.

Men vi kan jo igen prøve at påvirke Kandu's stab til at ændre pointsystemet, således at der udelukkende kan afgives kommentarer og IKKE svar, så spørgeren ud fra kommentarerne accepterer det han/hun kan bruge.
Og det bringer os også ind på problematikken vedr. "deling af points", da en kombination af gode kommentarer jo kan give løsningen.
Men igen: hvis der kun kan afgives kommentarer, kan der ikke mere pr. automatik godkendes et såkaldt svar, som aldrig budre have været accepteret, da ethvert spørgsmål, hvor der er afgivet et svar, automatisk efter et lille stykke tid vil blive godkendt som svar også selv om det var et helt tosset/umuligt skod-svar, som ikke kan benyttes til noget og aldrig burde have været afgivet.
Så indtil der kommer eller ikke kommer en løsning på "svar/point-problemet" bør ALLE stoppe med at afgive "Svar" og komme med "Kommentarer"

m v h
Catbody

Gav det mening?? man sidder jo ligefrem og hidser sig op inden man er færdig med at skrive )

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-12-02 23:21

Hej e.p.

Efter længere tids fravær,--men dog luret med på sidelinien,--så er forholdene altså stadig de samme herinde !!!
Måske er en pause fra KANDU en rigtig god ide, det har personligt givet mig et betydelig mere afslappet forhold til netop det som dit indlæg handler om. Da jeg var "aktiv" på KANDU, var bla. netop det du omtaler til stor irritation for mig, men set med sidelinie/efterpause øjne,--så kan det da være ligegyldigt hvad folk trykker. Den der trykker Formodet Svar er ikke absolut en grisk bruger,--men en bruger der mener at hans/hendes svar er det bedste,--eller simpelthen ikke ved bedre end at trykke på Formodet Svar.
Det kommer vel i sidste ende an på, at man selv er tilfreds med den hjælp man har ydet i det pågældende spørgsmål --ikke hvem der løber med pointene.

Mvh
Parkens

PS. Ja,--jeg var lige (for sjov) inde og trykke et Formodet Svar her i Eftermiddags,---skulle lige se om gryden stadig er i kog

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 05-12-02 23:32

parkenss....
jeps...det kunne jeg se, jeg tager også en uge fra kandu.dk engang imellem...
Ang. pointene så kan jeg kun give dig ret...det gælder om at hjælpe....men det er lidt sjovere når man kan aflæse at man hjælper !!
Jeg "nøjedes" med at skrive en kommentar i dit indlæg

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-12-02 23:58

"Kanduerne" kunne jo lægge sig efter "Strarupstilen". Han afgiver konsekvent kun kommentarer. Nogle onde tunger kunne selvfølgelig påstå, at han så sandelig ikke har brug for nogle point, men det er vel egentlig ligegyldigt, hvad hans bevæggrunde er. Han får jo alligevel point, når sp. ser at han har afgivet det svar, der passer sp. bedst.

Hvis vi nu skulle være meget meget ærlige, kan vi så med 100 % sikkerhed sige, at det svar vi giver er 100 % korrekt. Jeg mener, der næsten altid er en usikkerhed, hvor lille den end måtte forekomme os at være. Mange gange er spørgsmålene jo også udformet, så der kan forekomme flere rigtige svar på det samme spørgsmål, hvilket yderligere taler for at man kun kommenterer, og lader spørger selv vælge det svar der passer vedkommende bedst.

Jeg ved godt, at jeg selv for nylig gav et svar på et sp, men da jeg så sjældent kan svare - eller rettere er sikker på mit svar - blev jeg grebet af en "blodrus" og svarede. Jeg fik da også de 50 point der var på højkant.

Jeg vil fremover bruge "Strarupmetoden".

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-12-02 00:19

Hej med jer

- jeg har fornylig talt med en af personerne bag Kandu.dk for at få dem til, at ændre/fjerne pointsystemet, men ...men det kunne man ikke fortalte de meget høfligt og præcist - det ville kræve en ombygning af Kandu og hele databasen bag, som slet ikke ville kunne svare sig, og være alt for omfattende - så pointene er her for at blive ....

jeg har selv brugt at skrive formodet svar ved nogle indlæg - hvor spørgsmålet er kort og præcist ( og nogen gange ikke har haft andre brugere inde at kigge ) - andre gange har jeg valgt kommentar, eftersom jeg vurderer der er mere end eet svar på spørgerens indlæg - vi er mange forskellige mennesker og herinde i dette lille forum, er de fleste mennesker repræsenteret, at bede folk om at nære sig lidt, og ikke bare knalde "Formodet svar" af bliver besværligt tror jeg.
Nogle mennesker er mere pågående og heeeelt uden hæmninger, og - tror jeg - overbeviste om at de alene ved alt.
Nu synes jeg altså ikke det skal blive sådan at ingen tør få point mere, og nærmest har skrupler over at få dem ... hvis man har hjulpet nogen, så har man vel også fortjent dem.
e.p jeg er da enig med dig i at en lille tekst der maner til lidt besindighed ville være rart - og tror da også jeg gerne ville tænke lidt over et evt. forslag til det - men om det hjælper nogen steder kan jeg da have mine tvivl om.

Som en skriver længere oppe så er de fleste faste brugere af Kandu ikke nemme at narre til at acceptere et formodet svar de ikke finder brugbart -

desuden har jeg en formodning om, at dem du ønsker det tip rettet mod, vil blæse højt og flot på et tip omhandlende det du eftersøger - om så H.C Andersen eller Kierkegaard havde skrevet det .....

måske det var bedre NÅR man så det INDEN det formodede svar nåede at blive godkendt, i indlægget, gjorde både spørger og "point-tyven" opmærksom på, at det er en liiige lovlig nem måde at få point på.

Men som sagt vil da gerne prøve om jeg kan fikse noget du kan bruge....*S*
Sov godt alle

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-12-02 00:33

*GG* .... DET illustrerer jo liiige hvad jeg snakker om ......

Kommentar
Fra : botage

Dato : 06-12-02 07:47

hej,jeg er temmelig ny her på kandu, og har fået meget god hjælp her, men omkring det at svare har jeg lige fået nogle "antydninger" om repektløshed, grådighed, to former for adfærd jeg absolut finder usympatiske, jeg har også givet point til et svar hvor to brugere , for at skrive det diplomatisk, diskuterede hvem der havde ret, jeg kan selvfølgelig droppe kandu og finde hjælp andre steder, og finde mennesker der har brug for hjælp er nu heller ikke det store problem.
mvh Bo.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-12-02 11:05

Hej alle

Min kommentar er lidt "off topic" og så alligevel ikke
Jeg har for 2 dage siden skrevet en mail til Kandu, hvori jeg gør opmærksom på et akut behov for en moderator. Jeg syntes ganske enkelt der er for meget unødvendig ævl og kævl. Jeg syntes det er synd, at så mange af de rigtigt hjælpsomme forlader dette sted, fordi det er en evig kamp mod småsvindlere og tolkning af reglerne.
Jeg foreslog man tilbød en person med sans for retfærdighed, stillingen som moderator for på den måde at holde folkene bag Kandu politisk ude af diskutionerne.

Hvad syntes i om at vi tilbyder Kandu, selv at implementere nogle af de ting vi savner ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-12-02 11:12

Hovsa ,min bøn er blevet hørt

http://kandu.dk/dk/spg/8718

mvh srhansen

Kommentar
Fra : charley

Dato : 06-12-02 12:33

- jeg har desværre ikke så meget tid at jeg med min ordblindhed kan gennemlæse alle kommentarer, men jeg vil alligevel gerne lige pege på et forum som www.eksperten.dk, hvor der findes de samme muligheder som her. Emneområdet er bare specifikt "computer", med moderatorer, valg af hvem man vil give - evt. fordele sine points til, de points man modtager medvirker endda til at profilere en selv overfor erhvervslivet. Meget smart site, så smart at forlaget IDG købte det for ½ år siden.
Man kunne bare adoptere deres ideer, de har oprindeligt grundformen fra et tilsvarende amerikansk site.

Venlige hilsner

Charlotte

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-12-02 17:20

Hej igen

Nu går det da helt galt:(

http://www.kandu.dk/dk/spg/8728

Den tone har vi da aldrig haft før, eller er det mig der ikke har været her længe nok?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-12-02 18:43

Hej Bo!

Jeg tror ikke, at jeg forstår hvad du mener med din kommentar her; jeg har kigget lidt på din profil og hvad du har deltaget i, og du kender udmærket til normal moral her i Kandu og helt ny er du da ikke, du har da været her i 4 mdr. med dette brugernavn.

Så forklar lige lidt mere tydeligt for mig hvad du mener!

Hvis du hentyder til http://www.kandu.dk/dk/spg/8698 - så synes jeg, at du gjorde dig meget uheldigt bemærket.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 06-12-02 20:50

Charley......(og andre) kan også kigge her: http://www.kandu.dk/dk/spg/8644 hvordan man narrer 500 point fra nye brugere ved at lægge formodet svar

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-12-02 22:03

Tja.

Jeg må jo kigge rundt i landfskabet og se at de stakkels brugere desværre ikke bliver klogere af de svar, som nogle brugere leverer.

Som e.p. jo korrekt nok påviser i dette tip :

http://www.kandu.dk/dk/tip/2471

Og dette er desværre ikke det eneste, nogle som åbenbart ikke helt forsåtr hvad det drejer sig om herinde eller måske ikke har givet sig den fornødne tid, til at sætte sig ind i dette.

Og 8 svar som er lavet om til tip, er alt for mange. Der ville det havde hjulpet med en administrator, så var det da forhåbendligt blevet stoppet før det nåede så langt.

Og fnollerpige, det ser faktisk rimeligt fornuftigt ud :

http://www.kandu.dk/dk/tip/2473

Synd jeg ikke kunne være med og give dig 5 *, det har du fortjent for et prdentligt tip.

Og dette tip er vist IKKE for de kløgtige ??

http://www.kandu.dk/dk/spg/8645

Jeg tror, at hvis man samtidig med at man er igang med at renovere, kandu.dk, kan man jo tage et kig på tip sektionen og måske opdele den i interesser, så opnår man samtidig, forhåbentlig, det at dem som virkelig er interesseret i en bestemt interesse bedømmer det sagligt og ikke nogle så usagligt som mna har set her...

Bare min kommentar

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 06-12-02 23:03

Kommentar fra ny bruger.

For mig at se, så rammer de fleste kommentar ved siden af e.p.´s spørgsmål.

Det jeg synes rammer bedst er fra "h_blunck" som så måske kunne forkortes til -

Giv (venligst) et kommentar hvis du ikke er sikker i dit svar.

mvh
kanduolsen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-12-02 00:55

Takker Zonker - og rart at se du er tilbage *S

jah ikke alle sætter pris på et ordentligt tip *G

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 07-12-02 06:40

Hej e.p.
Mon ikke du skal udsætte din pointdeling hvis man kigger på http://www.kandu.dk/dk/spg/8718 .
Der er mange af tingene til diskussion i øjeblikket, og det vil sikkert (forhåbentligt) kunne afhjælpe nogle ting her på Kandu.dk

Jeg må personligt tilstå i dette indlæg at, jeg ikke imødeser Zonkers tilbagevenden, slet ikke med den mængde stave/skrivefejl han laver - FOR det plejer han ikke! Netop Zonker har benyttet sig for meget af "formodet svar".

Mvh

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-12-02 08:46

kanjegik >>> Altsååååå,--nu er det snart Jul, man skal god ved sine medmennesker i denne tid ik`?
Zonker er lige inde og give sin mening til kende,som så mange andre, derfor er der da ikke grund til at lufte sin personlige indstilling til en anden bruger på denne nedladende måde,--tastefejl kan du vel også lave !!!!! Hvad man har benyttet sig af, det kommer vel egentlig ikke dette spørgsmål sagen ved !!
Kik dog fremad,--se på dagen idag, den forsvinder hurtigt, så hvorfor "søbe" i fortiden !!!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 07-12-02 10:40

Jamen PARKENSS, der starter du en diskussion der slet ikke har hjemme her! Jeg kom bare med en uldtalese dre skllue få e.p. om ta vnete lidt med sni piontudldening.

Hmv

Og du har har ret! Glædelig jul! - og familien bliver i skuffen..... )

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 500 point
Dato : 07-12-02 18:15
Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 07-12-02 18:44

PARKENSS....enig
Zonker....velkommen tilbage....jeg har savnet (lidt) at se dit navn

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-12-02 19:12

Studiet tager en del tid og så er der stadigvæk gang i videreudviklingen af webserveren....Men tak.

Godkendelse af svar
Fra : e.p.

Dato : 17-12-02 13:48

Tak for tippet Rellom.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-12-02 13:54

Godt så blev den debat endelig lukket - så har jeg liiiige en time *G
http://www.designeren.net/kandu.htm

det var mit bud .....

Kommentar
Fra : charley

Dato : 17-12-02 14:40

- rådet med kommentar eller svar er taget fra www.eksperten.dk, som jeg har peget på flere gange på dette forum. De har meget man kan lære af!

PS: da jeg første gang svarede troede jeg simpelthen det funegrede på samme måde her.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-12-02 14:44

- ja og jeg har selv digtet mit ....dygtig lille pige, men nu er denne debat slut for mit vedkommende - glæder mig til næste indlæg/debat ...
Ha`det godt alle......

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-12-02 14:45

Jeps charley....
De fleste på kandu.dk kender eksperten da det ofte bliver nævnt, men "friheden" på kandu.dk er enorm i forhold til eksperten..... De færeste på eksperten kender til kandu.dk fordi at man bliver slettet hvis man nævner kandu

Friheden er god, men også nogen gange frustrerende

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-02 19:53

Hej e.p.

Tak for anerkendelsen af mit tip.

Du gider vel ikke lægge et link til det sted hos Eksperten, som mit tip
ifølge charley ligner til forveksling - jeg kan nemlig ikke selv finde det.
Jeg kunne selvfølgelig også spørge charley, men det er jo ikke sikkert,
at han vil ofre de 50 point, det koster, nu hvor spørgsmålet er blevet
lukket.

Og uanset hvad, så er jeg bestemt ikke enig med charley i, at Eksperten
bør tjene som forbillede for kandu.dk. Efter min mening er Eksperten et
forfærdeligt sted. Sovjetiske forhold på nettet er i det hele taget ikke
min kop te.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-12-02 20:52

rellom....jeg tror nok han henviser til sit eget tidligere indlæg....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-02 20:59

Okay, så er jeg med.