/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Alarm tænder uden grund
Fra : SACA2
Vist : 560 gange
200 point
Dato : 01-05-06 21:13

jeg har lige købt ny bil og der er alarm installeret. 2 gange idag har alarmen pludselig sat igang uden at der var nogen/noget i nærheden af bilen. 1 gang løb jeg ud...2 gang kunne jeg fra vinduet se at der ingen var..
Kan det være solen/varmen og hvad kan man gøre??

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 21:18

Afhængig af hvor du bor, kunne det vel være vinden.
Så følsom skal den ikke være.

Men tvivler meget stærkt, tag en snak med forhandleren

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 01-05-06 21:30

Nej det kan ikke være vinden...Her i Odense startede blæsten længe efter at jeg havde fri og alarmen satte igang, mens bilen stod på parkeringspladsen i bagende sol....og i læ.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 21:38

Den kan starte ved spændingsfald/ rystelser/ dørkontakt som ikke er justeret eller lukket godt nok
Den bør lige kigges efter på værkstedet..........så det ikke ender med at du ikke gider kigge ud når den endelig bliver stjålet.

Kommentar
Fra : a.kogler

Dato : 01-05-06 22:00

Har selv været ude for det samme med ny bil. Sensoren var indstillet for højt, dvs at minimale rystelser fik alarmen igang. Der er ingen vej uden om, du bliver nødt til at kontakte forhandleren, så sensoren kan indstilles rigtigt.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-05-06 22:34

har du også rumføler, kan det være et insekt eller en edderkop. Det var det i min!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 02-05-06 12:19

Hvis det er en eller anden uoriginal eftermonteret alarm kan det også være den måde den er sat til på. har selv haft en masse problemer med det i en brugt bil jeg købte engang. Ham der havde monteret alarmen havde taget strømmen et forkert sted, så den kom aldrig til at virke optimalt. Den satte også i gang på underlige tidspunkter osv.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 02-05-06 18:22

I dag har jeg holdt på nøjagtig samme sted som igår og den sagde intet....
Jeg ved ikke, hvem der har monteret alarmen eller om den er "født" med det.
Og jeg aner heller ikke om der er rumføler???Hvordan ser man det???

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 02-05-06 18:29

Hvis der er rumføler sidder der en lille ... ehm... føler oppe ved solskærmen... men det har den nok ikke. Det er sikkert en eftermonteret alarm der er monteret af en "perlestens mekanikker". Som det også er beskrevet kan det også være fordi døren ikke er ordenligt lukket, eller hænger lidt osv.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 02-05-06 18:29

Hvis der er rumføler sidder der en lille ... ehm... føler oppe ved solskærmen... men det har den nok ikke. Det er sikkert en eftermonteret alarm der er monteret af en "perlestens mekanikker". Som det også er beskrevet kan det også være fordi døren ikke er ordenligt lukket, eller hænger lidt osv.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-05-06 19:13

Det blæser jo heller ikke i dag, og måske er døren lukket "helt" - prøv at vipe ganske svagt fra side til side og se om den starter. (stakkels naboer )

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-05-06 00:25

Rumføler en eller to er i reglen monteret i et eller to hjørner af forruden. Kender du tegneserien "Ferdnand"? De ligner hans hat, bare med en rist i. Det skulle være kombinerede højttalere og mikrofoner, altså en slags sonaranlæg, der scanner at rummet ikke ændrer sig.
Håber det hjælper.
lassethorsteds bemærkning om døren, er også rigtig god, den har jeg også kvajet mig med.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 15-05-06 18:04

Der sidder sådan noget prikket noget i midten øverst på forruden...Er det en rumføler???
Der var en der bildte mig ind at det var antennen til radioen, men min bil har altså en antenne der kører op og ned alt efter om radioen er tændt...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-05-06 23:17

en rumføler ligner i reglen en lille mikrofon eller en infrarød sensor

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 17-05-06 21:44

Så ved jeg ikke hvad det så er for nogle fine små sorte pletter der er øverst på forruden...

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-01-07 19:14

Det var en sikring!!!

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-01-07 19:14

Det var en sikring!!!