/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lyd hyler på msn ????
Fra : return
Vist : 625 gange
100 point
Dato : 01-05-06 20:49

hej

´har msn 7.5 og bredbånd naå man sidder og chatter med cam og og lyd på så hyler det meget

mit cam har indbygget mic og har fundet ud af aft hvis jeg sætter en finger over hullet så holder det op men så kan jeg jo ikke snakke har så der må være svingninger der får det til at hyle hjælper ikke hvis jeg skruer ned for lyden så kan jeg ikke høre modparten

så vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 20:55

Du har næsten selv fundet fejlen - lyden render rundt.
Microfonen kan høre højtalerne som forstærkes mere og mere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 21:09

både for tæt på skærm og for tæt på højtalere kan få de underligste lyde frem i sådan et tilfælde

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-05-06 21:19

ja men hvordan retter jeg det så lyden bliver normal uden hyletoner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 21:22

prøv at flytte højtalerne så langt væk som muligt - muligvis bare i en anden retning - og prøv dig frem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 21:44

du kan evt prøve om et lille stykke svamp foran/omkring mikrofonen dæmper støjen - måske helt får det til at forsvinde.
Min grund til at sige det er at jeg engang i mangel af bedre nuppede en rimelig stærk mikrofon til min daværende pc - det var næsten ikke til at holde ud vor netop hyletoner og stærke forstyrrelser - der satte jeg simpelthen mikrofonen ind i en stor firkantet svamp - og det hjalp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 21:46

det kan også være fordi du bruger mikrofon og modparten headsæt - det kan give lidt problemer

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 02-05-06 12:27

Til samtaler over nettet er et headset et MUST. Så undgår du at lyden opfanges af din mikrofon og giver hyletoner og ekko.