/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
genoprettelse
Fra : kj
Vist : 437 gange
300 point
Dato : 01-05-06 20:04

Jeg har prøvet at køre en win reparation, hvilket på sin vis er lykkedes efter et par prøver er lykkedes. På den måde, at jeg har mistet forbindelsen til alle programmer og aplikationer.
Hvordan genopretter jeg forbindelsen til disse.
Jeg har også fået en ekstra win2000, hvordan slipper jeg af med den.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 310 point
Dato : 01-05-06 20:45

start comp i den nye win 2000
og så:
h-klik på denne comp > egenskaber > fanen avanceret > star og genoprettelse >
sæt [ V ] i "vis en liste i eks. 30 sek.
Ok
anvend
OK
genstart
vælg så den gamle udgave (nederste)

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 01-05-06 22:50

Hej, du kan se hvordan du slipper af med den 'ekstra' Windows 2000 her:

http://forumz.tomshardware.com/software/win2000-pro-installed-boot-ftopict227852.html

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 22:59

Tak for svaret e.c.
Genoprettelsen virkede.
Også tak til lawit for linket, det vil jeg prøve senere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-05-06 13:57

Når du er inde i den gamle win 2000 så kan du:
Læg win 2000 CD'en i skuffen
Start > kør > skriv så:
sfc /scannow
OK
Nu vil den indsætte tabte filer fra din CD.
(det tager et lille stykke tid)
og så lige en genstart

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-05-06 14:07

Og så skal du lige:
H-klik på denne comp >egenskaber >fanen hardware > hardwareprofiler >
Der står profil 1 (nuværende)
kopier
der står står profil 1 ell 2
skriv datoen eks. 2maj06
OK
Nu har du en profil af dine systemfiler som du kan vælge ved opstart
evt sæt den til 2 sek og når den viser sig i starten kan du vælge med piltasterne og så enter.
Dette kan også vælges i fejlsikret tilstand.