/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Langsom mediaplayer
Fra : hms
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 05-12-02 21:54

Har Windows mediaplayer men det hakker og går meget langsomt når der afspilles.
(Windows XP)

Har chekket de øvrige indlæg omkring dette men er blevet mere forvirret end informeret.

Det kan evt. skyldes at jeg ikke er den store PC-freak,men .......

m.v.h.
Henrik

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-12-02 00:29

Hej Henrik!

Hvilke filer drejer det sig om?

Fortæl også lidt om din PC, grafikkort, Ram m.v.!!

Hvis du henter noget via nettet og du eks.v. har modem eller Asdl / kabelmodem (bredbånd) med lille hastighed, er det meget normalt!

Men hvis det filer du har liggende på din harddisk burde programmet køre jævnt!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : hms

Dato : 06-12-02 08:23

Hej.

Det tror jeg du har ret i.

Har prøvet at kopiere en fil(MPEG) over på harddisken og alt er ok.

PC: 2.2GB Pentium
500 MB DDS RAM
GForce-4

Har ADSL (256/128) bredbånd , så det må være der det halter.

Mit problem er også,at når en fil så er loaded ,selv om det går i hak,burde jeg så ikke kunne køre den normalt,da den jo må være gemt i en buffer.?

m.v.h.
Henrik

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-02 18:17

Hej Henrik!

Alle filer som du har liggende på din harrdisk burde kunne køre flydende; men jeg har selv lidt problemer ind i mellem med MS medieplayer - alle filer afvikles ikke lige godt på denne, og hvis du eks.v. har hentet en størrre fil via nettet kan denne godt hakke lidt i MS medieplaer; jeg bruger så at afvikle denne i en anden afspiller (DivX) som filen måske oprindeligt er coded til. Jeg synes selv at MS Medieplayer er forfærdelig stor!

Jeg tror det er det, sammen med ´de øvrige ting jeg har påpeget der er dit problem; fordi selve din PC og konfiguration må siges at være OK (særdeles god), (jeg har bl.a. selv en P3-1000 og kabelmoden 256/64) på denne PC opleber jeg det samme; men nu er jeg B-menneske og udpræget nattemenneske og når jeg kører om natten har jeg sjældent problemer, fordi så er der ikke så mange på nettet og linien.

Hvis du ikke har Divx-afspiller så vil jeg gerne sende denne til dig (opgiv lige en mail-adr.), eller gi' beske så kan jeg lægge den op op nettet hvor du jan hente den fra!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : hms

Dato : 06-12-02 18:43

Hej.

Tak for svaret

Ja det vil jeg gerne !!

E-mailadresse:schack@tdcspace.dk

m.v.h.
Henrik

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-12-02 18:52

Ok Henrik - jeg mener det er fuldt lovligt (freeware) kigger lige hvad jeg har; men skal lige spise og sender så i løbet af et par timer!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-12-02 19:35

Hej igen Henrik!

Skulle være sendt nu!

Vend tilbage hvis yderligere!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 00:19

"hms" <hms.news@kandu.dk> crashed Echelon writing
news:QN9I9.60708$HU.4185197@news010.worldonline.dk:

> Har Windows mediaplayer men det hakker og går meget langsomt når der
> afspilles.
> (Windows XP)
>
> Har chekket de øvrige indlæg omkring dette men er blevet mere forvirret
> end informeret.
>
> Det kan evt. skyldes at jeg ikke er den store PC-freak,men .......

Hvad prøver du at lave med mediaplayer og hvor stor er din maskine?

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Kommentar
Fra : jonasqwer

Dato : 03-09-04 20:52

Jeg har altså stadig problemer med playeren. Jeg ved ikke hvorfor den hakker, den gør det kun ved nogle film!! fx. shrek 2

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 12-11-05 13:03

Tak for svaret Bjarne_H.