/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Aircondition Carisma.
Fra : kuno173
Vist : 1055 gange
50 point
Dato : 01-05-06 12:56

Airconditionen i Mitsubishi Carisma GDI 1,8 fra 2002, kan ikke køle. Motoren ændre omdrejninger når jeg slår til. Lampen lyser i knappen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-05-06 13:11

Du må antagelig få fyldt på kølemiddel. Mange værksteder i dag har aircon service da tjekker de anlegget for fejl og lekage og fylder på korekt mengde kølemiddel. det koster ca 12-1500.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-06 13:51

Hvis der mangler kølemiddel, er systemet utæt, og skal repareres, før det betaler sig at fylde på.

Men det kan jo også være en anden fejl.

For at checkke om systemet virker, skal du tænde aircon, lukke for varmen , sætte ventilationen til kun at virke foroven i kabinen og måle temperaturen i ventilåbningen medens motoren kører. Den må ikke være over en ca. 12 grader.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 01-05-06 18:27

Du skal lige være opmærksom på der er to stilliger på air con knappen den ene er eco og den anden er uafbrudt køling, eller endnu bedre læs din instruktionsbog vedrørende dette punkt

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-05-06 19:57

Hvis du tager på værksted med bilen og siger du skal have aircon service, så tjekker de om dit anlæg er tædt. Det er et sporstof i kølemiddelet som i et specielt lys kan de se om det er lækage på dit anlæg.Det bliver ikke fyldt nyt kølemiddel før de har tjekket om det er lækage.
alimak

Accepteret svar
Fra : jb3112

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-06 15:57

aircon kan godt tabe væske hen over vinteren hvis det ikke blir brugt ret meget