/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
"Outlook Expres
Fra : kj
Vist : 496 gange
200 point
Dato : 01-05-06 12:11

Hjælp min Outlook Express vil ikke starte.
Meddelelsen lyder "kan ikke åbnes, filen "MSOE.DLL kunne ikke indlæses.
Hvad gør jeg.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-06 12:14

Kør en chkdsk

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 12:16

Jeg prøver

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-06 12:17

Det er altid en god ide, at køre en defrag. inden.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 12:22

det virker ikke med chkdsk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 12:25

Og virker det ikke
så kan du gå i kontrolpanel > windows komponenter > og fjerne [ V ] ud for Outlook Express
Genstart
ind til windows komponenter > og sætte [ V ] ud for Outlook Express
Evt. genstart

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-06 12:30

Du kan ikke køre en chkdsk på et par minutter, så du kan intet sige om, at det virker eller ej.
Højreklik på drev C:\ egenskaber-funktioner-undersøg ..., sæt flueben i begge firkanter i næste rude, tryk ok, tryk ok, luk det hele ned og genstart, så startes der en chkdsk.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 12:33

verd. e.c's savr. Har jeg et spørgsmål.
Hvis jeg gør som du har foreslået, fjerner jeg så ikke samtidig alle tin der ligger i Outlook Epress
f.eks. gemte mails/sendte mails samt alle øvrige oplysninger.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-06 12:37

En en nyinstall af outlook express er den tom.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-06 12:37

En en nyinstall af outlook express er den tom. Du har prøvet evt. systemgendannelse.?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-06 12:38

Med en nyinstall skulle der stå, mit keyboard har det vist ikke så godt i dag.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 12:42

Det tør jeg ikke svare på - og jeg kan ikke teste lige nu.
Din fil skal ligge her:
C:\programmer\Outlook Express (OE6)
Og jeg kan sende filen til dig,så du kan lægge den ind.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 13:06

jeg er ved at køre chkdsk, og jeg har prøvet at sætte filen ind (fra anden PC)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 13:18

OK - men den ligger her i dag.
http://www.hirsenet.dk/hent.htm

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 13:27

til peet49

CHKDSK virke ikke.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 13:45

til E.C.
Jeg prøver forgæves at fjerne filen for at lægge den ind igen, jeg sletter den, tømmer papirkurven.
Lukker ned og starter igen. Når jeg så åbner stifinder, programmer/outlook epress. Så er den der stadigvæk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 13:50

Og du har vel prøvet at starte OE inde fra stifinder.
Jeg prøver at lave et screen shot af hvad jeg har i den mappe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 14:04

og denne liger her idag.
http://www.hirsenet.dk/outlook.htm

Disse to filer har jeg selv lavet:
wabmig.exe
wab.exe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 14:32

den msoe.dll ligger både i c/programmer/outlook express og i c/windows/servicepackfiles/i386 hos mig - bare lige til oplysning - så hvis du lægger den ind begge steder mon så ikke din OE vil køre igen ????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-06 15:10

Wab er til backup af adressekartotek.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 15:16

Ja og >wab.exe< er min genvej direkte til adresskartoteket.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 16:00

at lægge filen ind begge steder hjæler heller ikke

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-06 16:05

Tja - så kunne du jo starte Outlook (ikke express)
Og så importere alt fra Outlook Express over
Det kunne så være at du kunne afindstaller og genindstallere Outlook Express.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 19:54

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-06 20:00

Jeg har prøvet alt det foreslåede. Og nu har jeg prøvet at køre en win reparation, hvilket på sin vis er lykkedes efter et par prøver er lykkedes. På den måde at jeg har mistet forbindelsen til alle programmer og aplikationer.
Hvordan genopretter jeg forbindelsen til disse.
Jeg har også fået en ekstra win2000, hvordan slipper jeg af med den.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 20:03

I dit opstartsbillede kan du vælge - den ene har alle dine programmer som før