/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Langtidsleje/leasing af bil
Fra : pallenoc
Vist : 646 gange
250 point
Dato : 01-05-06 11:09

Jeg står overfor at skulle leje eller evt. lease en bil (ca. 8 måneder) ifm med vi får besøg af familie fra USA, som skal bor hos os.
Vi har prøvet at kontakte et internationalt udlejningsselskab og det billigeste vi kunne finde var til 4000kr/md
Hvad skal vi være opmærksomme på i den forbindelse?

Kunne det evt. være en god idé at købe en brugt bil til dem i denne periode og så sælge den igen når de er rejst igen?
Og må de som udlændinge køre en dansk registreret bil (evt. reg. i vores navn og dem stående som brugere)...og hvad med forsikring i denne forbindelse?

Skulle der være nogen som har erfaring med denne "problemstilling"?

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 135 point
Dato : 01-05-06 11:20

På bilbasen.dk findes en del nysynede biler til >25.000, og gensalg efter 8mdr. giver nok intet problem. husk ansvarsforsikring.

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 22-01-07 11:27

Tak for svaret modersvilje. Da du var den eneste som svarede får du hermed min accept selvom det ikke var helt så fyldestgørende en kommentar som jeg havde håbet/forventet

Mvh
Palle Jensen