/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fældning af træer i have
Fra : hjulmand81
Vist : 1529 gange
100 point
Dato : 01-05-06 09:50

Jeg skal have fældet 4 birketræer i vores have, hvoraf 2 kan falde frit og 2 sandsynligvis skal topkappes først. De er alle omkring 30cm i diameter.
Er der nogle som kender en forsikret person til opgaven - som stadig er fornuftig i pris???
Vi bor i 4050 Skibby (mellem Roskilde og Frederikssund)

På forhånd tak - hjulmand

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-05-06 12:04

Forslag:
Annonce (I den blå avis) Gratis
Birkebrænde 4 birketræer på rod kan afhentes o.s.v.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 01-05-06 13:09

Hjulmand81:
Jeg vil give dig ret i, at det nogle gange er bedst for alle parter, at få folk som "har check" på at fælde vanskelige træer, til at ordne opgaven.
Med al respekt for valdes forslag om at sætte opgaven i "licitation", så ved man ALDRIG hvem som kommer for at save dem ned. Det kan gå grueligt galt med træer i denne størrelse, hvis ikke det gribes "professionelt" an.
Som du selv påpeger bør det være nogle som er forsikret, hvis det værste skulle ske.
Betal så hellere hvad det koster, så både du og evt. naboer stadig har liv og lemmer, samt "jordiske egendele" i god behold efter de er lagt ned

de bedste hilsner
Palle Jensen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-05-06 16:46

Jeg har været ude for at træ der væltede forkert og kabppede elledningerne i luften, der betalte ejerens husforsikring.
Hvis du ikke selv kan så få prof som du jo eftersøger, måske er det ikke nødvendigt at topkappe, måske kan træerne trækkes (taljes)i en anden retning, det er meget brugt, de behøver ike falde i den retning de hælder.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 17:26

Under alle omstændigheder, ville jeg ringe til din forsikring.
Min forsikring dækker skade forvoldt af mig selv under fældning, så jeg kunne bare gå igang.

Nu lyder det ikke til, at de er (så store) kunne du ikke selv kappe toppen, og som der er skrevet, bruge reb og talje, virker fint.

Så ring en planteskole, de kender profecionelle træfældere med forsikringen i orden.
Og er ikke så dyre, du kan muligvis nøjes med at få kappet de værste grene.
De har en speciel sav, der kan gå ca 5 m op

Ellers prøv en tur på Google.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=tr%C3%A6f%C3%A6ldning&meta=