/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi K hjælp
Fra : kevin_andreasen
Vist : 584 gange
65 point
Dato : 01-05-06 09:41

Jeg har tænkt mig at købe...

45 mm, 70 ccm Athena Membran kit med cylle, stempel og studs..
18 eller 20 mm dellorto, hvad foreslår i?
Biturbu udstødning
og et powerluftfilter..
og self større dyse..

større tandhjul venter jeg med,
og jeg prøver om krumtappen og kobling kan holde
og en forstærkning blir det nok oss til

er der plads uden at fræse motorblokken op?
Er er plads til kaburatoren?
Er der så noget i syns jeg skal vide og hvor god er opsætningen?
evt. mangler?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 01-05-06 10:36

Har selv kørt med et meget lign. sæt engang med 18 mm kaburator. Det kører ihvertfald godt. Du skal dog ændre gearingen, da motoren ellers meget læt kan tage skade af de mange omdrejninger. Prøv med +2 tænder foran.

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 01-05-06 10:53

Vil det være bedst med 18 el. 20 mm Dell'orto

og hvor hurtigt vil den gå?

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 01-05-06 10:55

Vil det være bedst med 18 el. 20 mm Dell'orto

og hvor hurtigt vil den gå?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 01-05-06 11:36

Min gik vidst omkring 95 km/t med en 18 mm... men det er jo mange år siden, så er ikke helt sikker. Topfarten har jo også lidt at gøre med hvor meget føreren vejer osv. Ved ikke hvad der vil kører bedst, men begge dele vil under alle omstændigheder fordoble den tilladte hastighed for en 30 knallert! Et godt råd ville måske være at købe den billigste af de 2 (nok 18mm) - så er det ikke så surt når politiet tager hele lortet om 3 uger!

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 01-05-06 11:45

Var der plads til powerluftfilter for stellet?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 01-05-06 12:06

Jeg lavede noget fusk med en slange osv. så det kan sagtens lade sig gøre!

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 01-05-06 12:18

Det lyder godt... men kan man ikk få en på 90 grader,, ville der så ikk være plads til det

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 01-05-06 13:12

aner det ikke... det er 10 år siden jeg har ejet en knallert! Held og lykke med det!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-06 14:36

Det bliver altid lidt fusk med karburator og luftfilter, og du kan kun få 45 graders luftfilter.
Men mange membrantun har forskudt vinkel, så en del karburatorer og filtre kan gå på, men det bedste er at spørge sælgeren om hvad der kan sidde der.
Spørg feks.: http://www.west-import.dk/ eller http://www.scooter-dele.dk/aiz.asp?id=1845
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gandhi2

Dato : 04-05-06 22:39

ja der næsten plads.. men der er en lille jern pind af en art du skal have filet ned før du kan få stemplet på.. men ellers er det et mega godt sæt.. ;)