/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Markør som hånd
Fra : annvibeke
Vist : 732 gange
500 point
Dato : 01-05-06 07:52

Er her hjælp at hente til at ændre markøren til en hånd?

Det er faktisk mit indtryk, at 8 ud at 10 foretrækker en hånd, der markerer 'her er noget mere'...

Er der en der ved, hvor i scriptet jeg skal ændre, for at få hånden frem?

mvh/ann-vibeke

Det er her: http://ann-vibeke.dk/lejlighedssange.htm det skal ske

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 01-05-06 07:56

Pilen bliver da ændret til en hånd på din hjemmeside.... (når curseren er over et aktivt link)..

????

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 01-05-06 08:00

...ikke, hvis du fører markøren over 'Sangprøver'

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 01-05-06 08:20

Det er fordi du ikke har indsat et link til dine sangprøver - så vidt jeg kan læse udaf kilden.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 01-05-06 08:22

Jeg gik fra Firefox til IE, nu kan jeg se hvad du mener...
(der åbner ingen menu i Firefox).

Skal se om jeg kan finde koden til dig..

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 01-05-06 08:24

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/fcursor.htm

Værs'go - du kan vælge mellem flere

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 01-05-06 12:14

Jeg ku' ikke bruge scriptet fra dit link sursusan...

Men jeg fandt en ½ løsning...et andet script fra samme site...
Når jeg skriver ½ løsning, er det fordi der nu er en hån på hele siden...hyerlink eller ej...

Fordi jeg vil afvente én der kan komme med en bedre løsning, venter jeg lige med at lukke spørgsmålet

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 20-05-06 15:09

...forsøger lige igen...

Det var kun en ½ løsning jeg fandt...
Når jeg skriver ½ løsning, er det fordi der nu er en hånd på hele siden...hyperlink eller ej...

Hvad kan jeg gøre for at der kun er en hånd, hvor der er et hyperlink?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-06 15:56

1. Når jeg åbner siden er der en konstant hånd uanset hvor jeg placerer musemarkøren...

2. Hvis man laver et link (<a href=""> Link </a>) så vil musen automatisk blive til en hånd når du bevæger pilen over.

3. Det kan dog være at det ikke er et link men måske bare en mindre funktion inde på siden, som måske bare er et java script og ikke en "a href".
Dette kunne f.eks være:
<a onmouseover="this.style.cursor='hand';">Link</a>

Dette vil ændre musemarkøren til en hånd når man bevæger den over "Link"..

Mvh
ans

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 20-05-06 16:12

Jeg er ikke sikker på jeg forstår, hvad du mener...

Scriptet jeg startede med var en slags 'folde-ud'-script - hvor der ikke blev vist med en hånd, at her var mere at komme efter...

(kun emailadressen viste en hånd - men det hører ikke til scriptet)

Med surfsusans hjælp kom jeg det lidt nærmere...altså bortset fra der nu er en hånd hele tiden...

Det er IKKE den optimale løsning (dog bedre end ingen hånd)

Gaf vide om det jeg mener, er til at forstå

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-06 16:20

bare fortæl hvor musen skal være en hånd, så skriver jeg koden til dig...

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 20-05-06 16:26

...sikke dog et tilbud

Der skal være en hånd på 'Sangprøver' - 'Konfirmationer' - 'Fødselsdage' - 'Bryllup' - 'Jul' - 'Diverse ' og 'Andet'...

Kan jeg så formode at jeg efterfølgende kan fjerne det lille javascript jeg lagde ind for at 'hente' hånden?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-06 16:35

Er det sådan du mener

http://www.judaslair.dk/vibeke/

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 20-05-06 16:39

Hånden fra fir'hundrede kroner kan fjernes.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 20-05-06 17:06

...ja...det er sådan jeg mener...

Og hvad er det så lige vi har gjort?

Jeg går lige ud og tjekker kilden

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 20-05-06 17:10

Det var fin service - jeg personligt har hugget koden

Mange tak.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 20-05-06 17:11

Det sku' være til at finde ud af...

Jeg har downloadet prøven så jeg har noget at kikke efter - jeg tror ikke jeg får rigtig tid før på mandag så vender jeg tilbage...

Og hvis surfsusan følger med i denne tråd:
Du får de 300 point som først var sat (på mandag)

mvh/ann-vibeke

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 20-05-06 17:51

Tak for svaret ans...det var det der sku' til

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-06 17:57

Hvis du skulle få problemer, så må du skrive til mig.

God weekend

Hilsen ans

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 20-05-06 18:03

Du behøver ikke give mig mere end 100 points.

Faktisk er jeg mere interesserede i stjerner

Godt vi fik en god og brugbar løsning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-06 18:08

Det glæder mig at du surfsusan også kunne bruge løsningen Jeg mener det, så du skal ikke opfatte det som ironisk.

God weekend

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 20-05-06 18:12

God weekend til dig ans - jeg opfattede det slet ikke som ironisk, jeg bliver selv glad, når jeg kan hjælpe andre...