/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rat bevære sig lidt
Fra : zag
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 30-04-06 16:27

Hejsa alle

Jeg har en Fiat Punto 1100 55 S fra 94

Når jeg køre ved lav hastighed, bevære rattet sig lidt fra side til side, når jeg kommer op i fart forsvinder det.

Hvad kan grunden være til dette?

Mvh

ZAG

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 30-04-06 16:52

Formenlig skæve dæk eller en skæv fælge . Det kan komme af dårlige dæk, bremsefejl, eller påkørsel af kantsten. Det kan ikke reddes med afbalancering. Ubalance ville du først mærke, når du kommer op i hastighed.
Det kan også være skæve bremseskiver.

Prøv at bytte mellem for og bagdæk, men byt ikke side.
Hvis det hjælper er det dækkene.

Du kan også løfte hjulet op sætte en sikkerhedsblok under bilen , og lade hjulet dreje langsomt med motoren, så vil man normalt kunne se skævheder.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-04-06 17:50

Jeg ved ikke om Fiat Punto har servostyring - for så kunde det være den som (driller lidt)
Når du stiger i fart så kobles servostyring fra.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-04-06 22:22

Det kan også være kassen i dækket der er røget. Se om et af dækkene buler på sidene eller på slide banen.
alimak

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 01-05-06 23:55

jeg vill sætte mine penge på det sidste svar

Mvh NS auto

Godkendelse af svar
Fra : zag

Dato : 02-05-06 13:30

Tak for svaret transor.