/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Sende en formular til e-mail
Fra : Lulleglad
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 29-04-06 22:30

Jeg har et websted med behov for at brugeren skal intaste noget oplysninger som skal sendes til en email. Men hvis man trykker send kommer der en side hvor der står at siden ikke findes. Jeg har lavet forumlaren i frontpage, kan det have noget at sige eller hvordan bære man sig an i ren kode ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-04-06 23:12

www.steenmartinsen.dk prøv html/mail

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-04-06 23:17

Du skal selvfølgelig have oploade scriptet til din hjemme side.
Og henvise til linket du ligger op,,,Feks mail.htm og gør det, så siden går væk, når de er færdige, altså sæt den til BLANK------linket altså
Der hvor der står indsæt mail, sætter du din mailadresse ind, det kan også gøres så andre ikke kan misbruge den.
Men det er en anden sag

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-04-06 23:20

Jeg går ud fra at du først har oprettet et websted på din egen comp, så sidestrukturen er ok.
Hvis du skriver mail i hjælp (F1) og trykker på søg
marker " Sende formularresultater i en e-mail "
Citat
Bemærk! Microsoft FrontPage-serverudvidelserne skal være installere på Web-serveren, og de skal være konfigureret til e-mail, før du kan bruge denne funktion. Kontakt server- eller ISP-administratoren, hvis du får problemer med brug af denne funktion, eller hvis du modtager fejlmeddelelser, så konfigurationen kan blive rettet.

Så hvis din udbyder ikke har FrontPages serverudvidelser - så kan du ikke.

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 200 point
Dato : 30-04-06 08:15

Hej,

Hvis din udbyder ikke tilbyder Front Page serverudvidelser (eller hvis det koster en bondegård at bruge dem) har du sikkert adgang til en gratis service hos dem, f.eks formmail der kan sende emails.

Koden du skal bruge kunne f.eks se sådan ud (sender mail med tekst fra et kommentar felt):

<FORM name=form1
action="URL til din hjemmeside>/cgi-all/formmail/FormMail.pl" method=post>
<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient" VALUE="<email-adresse der skal sendes til>"> <INPUT TYPE="hidden" NAME="subject" VALUE="<Emne på den email der skal sendes>"> <INPUT TYPE="hidden" NAME="redirect" VALUE="<URL til side der skal vises når email er sendt>"> <INPUT TYPE="hidden" NAME="env_report" VALUE="REMOTE_HOST, HTTP_USER_AGENT, REMOTE_ADDR">
<P>Kommentar:</P>
<P>
<TEXTAREA name=Comment rows=5 cols=60></TEXTAREA>
</P>
<P>
<INPUT type=submit value=Send name=Send>
</P>
</FORM>

Der findes en masse dokumentation omkring formmail på nettet, men du kan starte her:

http://www.pi.dk/support/formmail/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-06 11:10
Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 30-04-06 21:52

***LAWITT***
Hvis jeg bruger denne slags formail får jeg af vide at siden ikke findes når man trykker send. Man skal vel linke til en anden side så snart man har trykket send ?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 30-04-06 22:57

Hej,

Nej det er din 'action' der bestemmer hvilket serverside program der skal bruges så du skal vide hvor FormMail.pl (eller anden mailprogram) ligger på den server hvor din hjemmeside hostes fra.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-05-06 21:43

Hej, har du fået det til at virke?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 21:56

Så luk dog ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-06 22:14

Hav lige Én mente Lulleglad : En *.pl fil er en SSI (=Server Side Interface) el. CGI (=Common Gate Interface) Perl (=Practical Extraction and Report Language) fil

Det kunne lige så godt have været en *.php PHP (=PHP Hypertext Preprocessor), *.asp/*.aspx ASP (=Active Server Pages ) eller *.SHTML (=Server HyperText Markup Language) fil der var tale om

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 22:28

Skal du have et login som dette,

http://www.steenmartinsen.dk/programmer/index.htm
ellers tror jeg ikke du får noget der kan hjælpe dig,

Godkendelse af svar
Fra : Lulleglad

Dato : 09-05-06 13:58

Tak for svaret lawitt. Resultatet kan ses på www.deblaaheste.dk