/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se på mit D drev.
Fra : cccf
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 29-04-06 16:34

Når jeg klikker på mit Ddrev nægter den mig adgang.?
Den begynder at vise mapperne men slår så fra.
Jeg kan kun komme ind gennem "SØG" og så søge på D drev der så kan jeg godt hente mine ting.
Men det er jo ikke den rigtige vej.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-04-06 19:17

Hvilken slags maskine.?
Hvilket styresystem?

Er dit Ddrev en partition på samme disk som C , eller hvad ??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-04-06 23:00

Har dit D-drev været eneste HD i en comp.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 30-04-06 10:32

Jeg har Win XP
MEDION PC.
Partitioner:
C= (NTFS) 119208 mb
D= (NTFS) 110501 mb
E= (FAT32) 8753 mb
Jeg tror det er en stor harddisk på 240G

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-04-06 10:54

H-klik på denne comp>vælg administrer>vælg diskhåndtering
Nede til højre kan du se din HD
Der bør du også kunne se D: og hvad der står
det ser sikkert sådan ud:
[ ( C: 119208 Mb) ( 110501 mb ) ( 8753 mb ) ]
(pas på med at røre den FAT 32 partition som sikkert indeholder noget backup)

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 30-04-06 12:45

Ja det er kun 1 HD, der står
C 116.42
D 107.91
E 8753
Vil det sige at hvis jeg formaterer mit C drev og lægger Win xp ind igen, så vil alle de forhåndsindstallerede programmer som lå der da jeg købte den stadig ligge der.?

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 30-04-06 12:46

Hej.

Skil din maskine ad, diskonekt din hardisk og alle andre ledninger der er på bundkortet, nulstil BIOS og start forfra før du gør noget ved din harddisk.
Jeg har selv en MEDION, (3 år gammel) men sådan set tilfreds med den.
Pas på ikke at slette alt på din harddisk for på Drev E: ligger alt til din komputer.
Har du stadigvæk GARANTI skal du bruge den.
Det første år jeg havde denne var det også mange problemer, som blev rettet uden omkostninger.
Jeg brugte den også flitigt.

Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 30-04-06 12:53

Hej Igen

Jeg glemte at skrive at der både var hard & software problemmer.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 30-04-06 13:21

Den skal jeg vist lige tygge på

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-04-06 14:06

Ok så prøv dette:
wintasten + e
Nu er du i stifinder
tryk [+] ud for D:
Folder den sig ud og kan du se filerne.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 30-04-06 14:44

Ja den folder sig ud og så kan jeg komme ind i mapperne,
det er hvis jeg dobbeltklikker direkte på Ddrevet at den slår ud og kommer frem med fejlrapport,
så jeg kan jo godt arbejde med den ,og jeg skal moske leve med den fejl, jeg troede det var en elementer fejl som var lige til at rette. Men hvis det er for besværligt at rette denne fejl er det spørgsmål om det er umagen værd ??

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-06 15:06

Tja -så har du fuld adgang til dit drev.
Så hvorfor du ikke kan gå direkte til dit drev, kan jeg ikke regne ud.
Men måske kender andre denne fejl.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 10:40

Tak for svaret e.c.