/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tandhjul.
Fra : Mark100
Vist : 817 gange
10 point
Dato : 29-04-06 14:37

Hej, ville bare spörge. er ikke den store knallert nörd såe. Hvad er bedst med hensyn til tandhjul hvis man tänker på fart og optraek? vi snakker om en yamaha 4gear (:

ligenu sidder der et standard tandhjul bagpå, det må vel väre 43 tand ? tror jeg ? og et 9 tand foran.

den körer 45 ud af ligevej. men vil alligevel gerne have lidt mere fart på og et bedre optraek (: nogle gode råd ?

tager også gerne imod råd der kan hjälpe som ikke har med tandhjul og göre (:

Tak.

Accepteret svar
Fra : jlbendtsen

Modtaget 20 point
Dato : 29-04-06 15:10

mindre tandhjul foran større bagved = hurtigt optræk
Større foran Mindre bagved = mere fart

Sæt et 11 eller 13 tands foran det plejer at gøre helt godt
Du kan også evt plane topstykket ved at tage en tyk glasplade og læg et stort stykke fint vandslibe papir korn 120-200 på (dette gøres vådt med petrolium) slib så pakfladen på topstykket ved at køre i 8 taller husk at holde det helt lige mod slibefladen og husk ikke at slibe for meget af når du så har slebet det ned til det ønskede slutter du af med at køre topstykket rundt i en cirkel på den måde så ader ikke er ridser der går udaf

Håber det var til at forstå