/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fransk musik
Fra : jo-nes
Vist : 625 gange
100 point
Dato : 29-04-06 13:55

Hej

Er der nogen der har nogle ideer til fransk musik, både klassikere og noget nyt; det eneste krav er at det er fransksproget..

Jo-nes

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-06 14:00

Edith Piaf, Charlez Asnavour, Jaques Brel, Plastic Bertram, Vanessa Paradis bare for at nævne et par stykker! Serge Gainsborough!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-06 14:05

Jane Birkin & Serge Gainsbour's Je Taime

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 29-04-06 14:07

+ Georges Bressant, Niagara, Georges Mustaki, Johnny Halliday, som jeg lige kunne komme i tanker om.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-06 14:12

Og mirelle mathieu

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 29-04-06 14:24

Et fedt band jeg stødte på for nogle år siden er Louise Attaque, som indeholder elementer af både folk og punk uden at være larmende. Det krævede lidt tilvænning, men så blev det rigtig godt.

Derudover er der France Gall, Myléne Farmer, Alizée og Desireless (som jeg dog kun kender fra 80'er-hittet "Voyage voyage").

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 29-04-06 16:07

Francoise Hardy, Gerard Lénorman, Freddy Birset, Michél Delpech, Sylvie Vartan, Claude Francois,
Gilbert Bécaud, Charles Trénet, Maurice Chevalier, Marie Myriam, Anne Marie David, Alain Barrière,
Nicole Rieu, Juliette Gréco og C. Jérôme.

Forresten har også Julio Iglèsias, Cliff Richard, Petula Clark og The Searchers indsunget sange på fransk.

Kommentar
Fra : Sonrisa

Dato : 30-04-06 19:12

Hej

hvad med:
In-grid: Tu es Foutu eller JeanClaude Pascal - Nous les amoureux?

Youssou N'Dour synger vel egentlig også frank..

ellers er fansk nu ikke min stærke sidde..

Vh Sonrisa

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 08-05-06 22:58

http://www.bodilmusic.dk/
Se dette link.
Fantastisk sanger som jeg har mødt da vi spillede til samme arr.
man kan også bestille hendes cd på siden!

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-12-06 19:21

Kender I så nogle nye franske sangere... som de unge hører? måske...