/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rens af bagrude i renault cab.
Fra : hojriiskim
Vist : 3909 gange
100 point
Dato : 29-04-06 12:53

Hey..

Kan man rense bagruden i en renault cabriolet? det er nærmest et stykke plexiglas, som er blevet helt mælkehvidt. Nogen der ved hvordan man gør det mere klart igen?
Nogen der ved hvad det er for noget ruden er lavet af? hvis man skal have en ny..

Kim

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 29-04-06 13:20

Beklager, du kan ikke få ruden helt klar igen. Du skal tale med en kalechesmed e.lin. for at få hjælp til at få den skiftet (sønnen har lige købt en cabriolet, og der er meget stor prisforskel på kalecher, men han fandt et sted hvor han kunne købe en helt ny kaleche for ca 4.000 kr. uden montering, det er meget billigt, hvis du vil, kan jeg spørge hvor det var)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-06 13:36

Nu går jeg ud fra, at det ikke drejer sig om en kaleche, men derimod de buede plexiglas/acrylglas, der kan "skydes" ind i taget og ned bag i bilen, når den skal være åben,

Hvis det er blevet mælehvidt, skyldes det bl. a. solens stråler, evt. forkert vaskemiddel, eller simpelthen ælde.

Og det kan du ikke få gjort klart igen.
Det er et meget sart materiale, ikke modstandsdygtigt og er nemt at ridse og bliver nbemt uklart.

Du kan få noget specielt rensemiddel til plexiglas, men jeg tror desværre ikke det hjælper på meget angrebne ruder, da det er selve materialet der bliver uklart.

Det hedder D/Fiti gul

http://www.tender-trolleys.dk

mvh dova

Kommentar
Fra : pims

Dato : 29-04-06 15:38

Jeg er godt nok ikke ekspert på området, men måske kan du bare købe et stykke plexiglas i det lokale byggemarked, skære det til og så montere det. (Alt efter hvordan det skal monteres)
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-04-06 17:56

På min gamle BX polerede jeg "operavinduerne" med flydende voks uden slibemiddel, de blev gennemsigtige igen. Du kan muligvis også bruge vinylplejemiddel eller ren silicone, ikke pronto eller andre midler der indeholder petroleum eller andre fugtfortrængere,

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 29-05-06 14:55

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-06 15:03

Selv tak, jeg håber det lykkes for dig, at få "klaret ruden"

Kommentar
Fra : karstenjonsson

Dato : 30-01-07 07:18

Hejsa!

Jeg må lige komme med et indspark til denne..!
Jeg har en Renault Megane Cabriolet fra 2000. Bagruden var blevt hvid og nærmest uigennemsigtig.

Jeg læste kommentarerne her og bestilte noget stads hos mx5, men på vejen hjem fra arbejde fik jeg den lyse idé at købe en bøtte Slipol hos den lokale Shell og se om ikke det ville virke.
Jeg startede med et lille stykke i det ene hjørne og da det så fint ud, fik hele ruden en ordentlig omgang både ude og inde og nu er den stort set som ny...!

Såååeh - spar krudtet og pengene på alle de smarte produkter i ind og udland og køb noget Slipol!
Det virker og koster ikke alverden - og ruden står knivskarpt bagefter!

Mvh.
Karsten