/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
flytning af billeder - nokia
Fra : hojriiskim
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 29-04-06 12:48

Hey..

Overvejer at købe ny mobiltelefon. Da der er 300 at spare ved at bytte min gamle til en ny, frem for at købe en ny ville jeg gerne det.. Mit problemer er så at jeg har en del billeder på min gamle tlf(Nokia 6610i) som jeg gerne vil have flyttet over til den nye tlf.(har kigget på en Nokia 6101). Kan det lade sig gøre at flytte billederne på en eller anden måde? kan jo sende dem alle med mms mellem de 2 tlf, men det koster, samt at jeg ikke kan gøre dette hvis jeg skal bytte med min gamle tlf jo..

Nogen der kan hjælp?

Kim

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-06 13:01

Jeg kender ikke til 6610i modellen, men har du et kabel til pc'en kan du gøre det på den måde. Jeg har også på et tidspunkt købt en dims i Aldi - Equip- hvor alt kunne lagres på, de har den ikke i Aldi mere, men den kan købes andre steder. Hvis du kan gemme billederne på kortet, er der ingen problemer. Jeg har selv lige købt en 6101, pga de store bogstaver og taster, resten var jeg helt ligeglad med - troede jeg-. Jeg er blevet rigtigt glad for radioen og kameraet, så glæd dig til den. Hvis du vil købe kablet til 6101 så køb den ikke hos f.eks el-giganten, der koster det 350 kr. køb den i stedet via nettet, der fandt jeg det til kr. 50, og det virker (jeg fandt det via qxl, det viste sig så at det var en forretning)

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 29-04-06 13:14

så du mener jeg skal have fat i 2 kabler? et til den gamle og et til den nye?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-06 13:23

Som sagt jeg kender ikke til 6610i modellen, men det må de kunne fortælle dig i f.eks Fona el-giganten mm, men det er billigere at finde et kabel på nettet, end købe den der dims til at lagre tingene på.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-06 13:25

Prøv at se her, du behøver kun købe et kabel, med forsendelse gav jeg ialt kr. 72,50

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25048694

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 29-04-06 16:21

Har du ikke Infrarød eller bluetooth på telefonerne? Så er det da det nemmeste og billigste at flytte billeder på

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 29-04-06 18:40

der er infrarød på min nuværnede 6610i, men man kan ikke sende billederne som jeg selv har taget via infrarød..

Jeg har dog nu bestilt det kabel der er foreslået..

Kim

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 29-04-06 18:41

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-06 07:55

Selv tak

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-05-06 19:14

Jeg har problemer med at få kablet til at virke.. kan du forklare mig hvad jeg skal? jeg har hentet nokia pc suite..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-06 19:30

Det var min bedre halvdels job, at få det til at virke, han var inde og finde en ny driver, så vidt jeg husker, han er ikke hjemme lige nu, så jeg kan ikke engang spørge ham

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-05-06 19:51

er det også en 6610i?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-06 20:01

Det var til min nye 6101

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-05-06 21:27

den bedre halvdel må gerne forklare hvad der skal gøres hvis det er.. :D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-06 21:48

Du skal finde en driver der hedder

PL-2303 USB serial

Nu håber jeg det også vil lykkedes for dig

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-05-06 22:10

den har jeg faktisk lige fundet.. bruger du nokia pc suite så?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-05-06 22:15

har fået det til at virke..

endnu engang tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-06 22:51

"halvdelen" siger, at vi bruger pc suite. Dejligt at du lige fortalte at du kunne bruge det, tak fordi du tog dig tid til det.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 11-05-06 09:56

selv tak for hjælpen..