/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Kandidatgrad i fysik
Fra : bv32
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 28-04-06 21:37

Jeg har hørt at man kan opnå undervisningskompetence til at undervise i fysik på et gymnasium hvis man tager en kandidatgrad i fysik der skulle vare 1 semester som fuldtidsuddannelse som kan tages over 2 år som aftenskole. Er der nogen der ved hvilken uddannelse det drejer sig om? Nogen der har et link måske? Hvad med prisen på sådan et kursus?

Kommentar
Fra : masterp

Dato : 29-04-06 01:41

Generelt burde der ikke være et problem i at tage en kandidat grad på et år/under nomeret tid. Generelt tilrettelægger man selv sin kandidatgrad (det gør man i hvert fald på økonomi) så man selv kan vælge at tage det på et år. Men link til en specifik uddannelse afhænger jo lidt efter hvor i landet man vil læse (Århus, Kbh., Odense etc.). Du skal selvfølgelig have en bachelor i fysik før du kan læse uddannelsen

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-04-06 06:35

Citat
en kandidatgrad i fysik der skulle vare 1 semester som fuldtidsuddannelse

Det lyder aldeles usandsynligt.

Det som kommer nærmest tror jeg er dette:
http://www.vidar.dk/vidar/vidpubre.nsf/2c5ec33e29dd76a3c1256ae8003e55df/bb425c84e2433452c125705e00353df7!OpenDocument

mvh
qfha

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-06 15:44

Du kan umuligt samle point nok til en kandidatgrad på et semester. Alene hovedprojektet plejer at strække sig over 2 til 3 semesrte (halvår)