/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Samling af koblingssnegl
Fra : vestergade36
Vist : 803 gange
100 point
Dato : 28-04-06 18:06

Jeg har lige købt en ny koblingssnegl. Hvordan samles den mest korrekt. Jeg mener hvordan får man bedst armen til at sidde fast på selve sneglen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-06 18:28

Det får man svar på, når man lukker sine spørgsmål fra sidste år.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vestergade36

Dato : 29-04-06 11:23

Ok så gør jeg det

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-04-06 17:58
Kommentar
Fra : vestergade36

Dato : 30-04-06 12:53

Nu har jeg lukket mit gamle spørgsmål ang. kobling. Får jeg så et godt svar på hvordan man bedst får samlet selve sneglen og den arm kablet skal sidde i.

vh Klaus

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-06 15:00

Ja, ja, selvom mit svar tilsyneladende ikke er godt nok, ihverfald ikke 5 stjerner værd?
Først renses for skidt og fedt i koblingshuset.
Selve armen som består af 2 pladedele, presses nedover "4kanten", og bør være selvlåsende, det virker dog ikke alt for godt, og derfor bruger jeg at slå overdelen med bagsiden af en hammer, så den stukkes lidt, for at hindre at den kan falde af. Jeg vil også tro at man kan give en svejseklat.
Det kan godt være, armen skal drejes 1/2 omg. før den sættes på og stukkes, da hele hemmeligheden er at "Der skal være så meget indgreb som muligt i skruegangen"
Da der skal være så meget indgreb som muligt i skruegangen, skal sneglen ind så den får fat i først mulige gevind, for derefter at drejes op i normalstilling.

Stift for koblingssnegl slåes kun ned i hullet hvis den gl. er røget ud. Dens funktion er kun at holde den ene ende af fjederen, som jo hjælper med at trække sneglen tilbage.
Stjerneskruen og kontramøttrikken er til at justere koblingen når alt er samlet.
Sneglens gevind er godt nok af kunststof, og behøver ikke smørelse, men da alt skidt kan flyve derind, bør der lægges et lag fedt i og over, som så holder skidtet væk fra sneglen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : vestergade36

Dato : 30-04-06 18:41

Tak for svaret pallebhansen.