Der er 15 bing karburatorer der passer så godt med cylinder og udstødning at de kører stærkere end knallerter med 20mm karburator.
Men har man købt en stor membrantuncylinder som har sideforskydning så karburator og filter kan være ude på siden, så plejer en 20 mm at trække fra, der er endda nogen der går op i 24mm Mikuni eller lign. men de er noget sværere at finindstille.
Du er nødt til at geare en del, da du ellers splitter motoren ad, hvis du kører den helt ud.
Næsten alle tun op til 70cc kan umiddelbar gå på, men de er utrolig tynde i cylinderskørtet for at det kan være der, og dermed kan det let revne.
Dog er en Maxi født med en støbepind lige nede i krumtaphullet, for at hindre størrer stempler.
Den skal først fjernes, hvis den ikke allerede er det.
Men nogle ofrer formuer på tunsæt, og kører ikke over 70, derfor skal man se på andres erfaringer med sammensætningen af cyl/karburator/udstødning.
Og her er en masse sider at se på:
http://www.puchmaxi.nl/anderemaxis.php
VH Palle Hansen