/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
bedøm mit Tun til Puch Maxi K
Fra : kevin_andreasen
Vist : 759 gange
220 point
Dato : 28-04-06 14:54

Jeg har tænkt mig at købe...

45 mm, 70 ccm Athena Membran kit med cylle, stempel og studs..
18 eller 20 mm dellorto, hvad foreslår i?
Biturbu udstødning
og et powerluftfilter..
og self større dyse..

større tandhjul venter jeg med,
og jeg prøver om krumtappen og kobling kan holde
og en forstærkning blir det nok oss til

er der plads uden at fræse motorblokken op?
Er er plads til kaburatoren?
Er der så noget i syns jeg skal vide og hvor god er opsætningen?
evt. mangler?

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 28-04-06 23:31

Jeg sys det ser meget fint ud

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 29-04-06 12:39

nok mest vigtigt du kender fartbegrænsningen og lovgivningen
og køre du ud på offentlig vej med det på , viser det nu mest at du ingen forstand har

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 29-04-06 12:41

bredker, jeg kan så sige at den ikk skal bruges til at køre på men udelukkende underholdning,
har en lovlig scooter at køre på ellers

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 29-04-06 12:44

så er det da ok , men de fleste der spørger om den slags er dem der er helt hjernedøde , der er jo en årsag til at det er ulovligt på offentligt område

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 29-04-06 12:47

Min blir kun afprøvet og testet på vejene,, så den kommer ikk for alvor ud i trafikken

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-06 15:05

Der er 15 bing karburatorer der passer så godt med cylinder og udstødning at de kører stærkere end knallerter med 20mm karburator.
Men har man købt en stor membrantuncylinder som har sideforskydning så karburator og filter kan være ude på siden, så plejer en 20 mm at trække fra, der er endda nogen der går op i 24mm Mikuni eller lign. men de er noget sværere at finindstille.
Du er nødt til at geare en del, da du ellers splitter motoren ad, hvis du kører den helt ud.
Næsten alle tun op til 70cc kan umiddelbar gå på, men de er utrolig tynde i cylinderskørtet for at det kan være der, og dermed kan det let revne.
Dog er en Maxi født med en støbepind lige nede i krumtaphullet, for at hindre størrer stempler.
Den skal først fjernes, hvis den ikke allerede er det.
Men nogle ofrer formuer på tunsæt, og kører ikke over 70, derfor skal man se på andres erfaringer med sammensætningen af cyl/karburator/udstødning.
Og her er en masse sider at se på:
http://www.puchmaxi.nl/anderemaxis.php
VH Palle Hansen