/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
skifte parabolkort
Fra : sonjajensen
Vist : 844 gange
100 point
Dato : 28-04-06 11:22

Øhm.. tror måske, jeg stiller et temmeligt dumt spørgsmål nu, men her kommer det:

Skal i sommerhus næste uge, hvor der er parabol med tyske kanaler.. Dem er jeg ikke særligt interesserede i, så jeg vil gerne vide, hvorvidt det er muligt, at jegbare kan sætte mit eget viasat parabolkort i, så jeg eksempelvis kan se tv3? Eller skal hele parabolskærmen indstilles efter det?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-06 11:26

Du skal indstille hele parabolskærmen, og det er heller ikke sikkert det er det rigtige hoved du har på parabolen

Kommentar
Fra : gril

Dato : 28-04-06 11:40

Ring ind til viasat og spøger de må kunne svar dig på dit spørgsmål

Tlf.70 13 40 50

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-06 11:57

For at du kan se tv-3 skal din parabol indstilles til 1 grad vest, og der skal være et LMB universal hoved på, men er din parabolmodtager digital??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-06 14:23

Dit eget Viasatkort kan jeg så regne ud er et digitalt, da man ikke længere kan se Viasatkanaler på analog parabolmodtager.

Og den parabol der er i sommerhuset med de tyske kanaler, vil jeg meget stærkt gætte på er en analog modtager, hvor parabolen er sat på astrasattellitten 19 gr. øst og alle de tyske kanaler.

Det er snart de eneste gratiskanaler der er tilbage, og kræver ikke noget kort, og derfor er det ikke engang sikkert, at recieveren er beregnet til at sætte et kort i.

Og du vil slet ikke kunne bruge dit digitale kort i sådan en modtager.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-06 14:24

Og forresten, ja sådan en parabol skal drejes og justeres for at se de kanaler hvortil der kræves et kort.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-06 14:52

Dova... Godt nok syntes Sonjajensen, at hun måske stiller et dumt spørgsmål - hvilket jeg ikke syntes - men det er ikke ensbetydende med, at sonjajensen behøver svaret gentaget flere gange.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-06 15:16

Ser nu ikke mit svar som en gentagelse af noget som helst Nordsted.

Tværtimod vil jeg da komme med en rettelse til dit svar:

Det er samme parabolhoved der bruges på en analog parabol, både til de tyske kanaler og til Viasatkanalerne

Så altså, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme eller direkte forkerte svar.

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 28-04-06 17:41

Jeg har kun selv en analog parabol, og vi kan stadig se tv3...

Men jeg dropper bare at se noget spændende tv på regnvejrsdagene

Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 28-04-06 17:42

Tak for svaret dova.

Jeg må finde på nogle andre sysler, når vejret bliver dårligt, hehe..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-06 23:25

Hej sonjajensen

Det kan jeg så ikke forstå, at du stadig kan se TV3 på viasat analog parabol.

Der skulle være blevet lukket for det fra d. 15 marts, hvilket mit også blev, og jeg har fået flere henvendelser fra VIasat, at det var sidste dag det var åbent, og tilbud om digitalabonnement og modtager.
og da jeg ikke var interesseret i det, har jeg allerede fået en check fra dem med det der var indbetalt for meget til det analoge abonnement pr. 15/3

Men ja, du må have regntøjet på og med sønnike ud at fiske ....god ferie.

mvh dova