/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skal man have kørekort til trailer ?
Fra : BMW_styrer_for_vildt
Vist : 684 gange
47 point
Dato : 05-12-02 14:09

Hej
Jeg vil vide om man skal have køre kort til at køre med trailer på alm. bil.

Hilsen Bmwpigen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-12-02 14:19

det tror jeg ikke man skal til almindelig bil, med sådan en almindelig "hustrailer" .... men hvis det er til en større bil og en stor trailer ( f. eks ) heste-trailer skal man .... men du kunne jo besøge denne side og udfylde den, så skulle du vide mere.....

http://www.skivetrafikskole.dk/bund_sider/sts_beregning_BE.htm

- det er da et forsøg værd

Hilsen Fnollerpige

Accepteret svar
Fra : TulleRulle

Modtaget 57 point
Dato : 05-12-02 14:23

Hej

Nej ikke hvis den samlede vægt vejer under 750 kg, men hvis det er en ordentlig klippert af en trailer skal du have en kat. E kort til den. Det koster ca 3000-4000kr at nappe hos en køreskole og kan tages på 4-5 gange teori.

Hilsen Tulle

Kommentar
Fra : pong

Dato : 05-12-02 14:28

Hej igen

Trailerkørekortet kan erhverves efter et antal køretimer med et passende stort påhængskøretøj og en afsluttende praktisk prøve. Du skal ikke til en ny teoriprøve.

Godkendelse af svar
Fra : BMW_styrer_for_vildt

Dato : 05-12-02 14:34

Tak for svaret TulleRulle, Pong og Fnollerpigen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-12-02 14:59

BMW_styrer_for_vildt - anytime - er glad for der er noget jeg kan svare på *S*

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 07-12-02 16:32

BMW_styrer_for_vildt/Tullerulle.....syntes du ikke snart du har point nok ???
Det er fandeme da for dumt, og desuden misbruger du andres tid !!!!!
http://www.kandu.dk/dk/spg/8750

Kommentar
Fra : serilius

Dato : 08-12-02 16:46

kun hvis totalvægten på krogen ikke overstiger bilens egenvægt plus 50 kg

Kommentar
Fra : serilius

Dato : 08-12-02 19:50

kun hvis totalvægten på krogen overstiger bilens egenvægt plus 50 kg
traileren skal være med bremser. bil og trailer tilsammen må ikke overstige 3500kg