/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billed-mosaik på pc - hvordan?
Fra : rosekamp
Vist : 2763 gange
200 point
Dato : 28-04-06 09:00

Hej -

Er der noegn af jer der kender et program til pc, der kan lave det samme med mosaik, som mac-programmet i nedenstående link?

http://www.macnyt.dk/gallery/?action=select&query=11443319266758855

Hilsen rosekamp

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-04-06 09:04

Det kan Photoshop ved brug af et mosik filter

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-04-06 09:05

Ups sorry, kiggede lige på billedet igen og kan se at det var noget je gmisforstod, glem alt om mit tidligere indlæg

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 28-04-06 09:15

det er bare ok

Vi skal have lavet nye børneværelser og jeg synes det kunne være en smaddersjov ide at lave sådan et billede f.eks. ud af tegneseriebilleder

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-04-06 09:22

Det kan Microsoft Photo Editor. Hvis du ikke har programmet, har jeg fundet en side, hvorfra den kan downloades http://www.computing.net/office/wwwboard/forum/5308.html

Det lyder da som en skæg idé - held og lykke.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 28-04-06 09:29
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 28-04-06 09:32

Balcanard > Er du sikker? Det ligner da bare almindelig mosaik den kan lave?

Har du klikket på mit link og set, hvad jeg mener? Det er en stor mosaik man laver ud af flere tusinde små billeder.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-04-06 09:38

Nej, du har ret - jeg smutter igen.

Men derfor er din idé nu alligevel skæg

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 28-04-06 11:52

Hej, der findes vist noget her:

http://www.andreaplanet.com/andreamosaic/

Du kan se mere om hvordan du bruger det her:

http://www.engadget.com/2004/10/19/how-to-make-your-own-photo-mosaics/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 02-05-06 20:35

Hej, har nu selv fået prøvet det og det er ret imponerende hvad man kan få ud af sin billedsamling

- Lars

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 03-05-06 07:33

Lars>

Kan ikke få linket til at virke--------------------------------------------------------------------------------

Hej, der findes vist noget her:

http://www.andreaplanet.com/andreamosaic/

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 03-05-06 11:03

Hej rosekamp,

Næ det ser ud til den server det ligger på er nede. Men du kan også finde den her:

http://www.schaft.com/ftp/Win95/AndreaMosaicSetupWithSample.exe

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-05-06 21:44

Hej, har du fået det til at virke?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 11-05-06 20:37

Overhovedet ikke. Det går totalt kold. Gad vide om det ikke kann håndtere ret mange billeder. Hvor mange har du prøvet med?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-05-06 22:49

Hej, ja det tager sin tid selv på en hurtig PC...

Først lavede jeg min egen collection på 448 billeder og det tog kun et par minutter. Derefter lavede jeg en mosaic ud fra den collection på et 2272x1704 billede og det tog ca. 1 time.

Men så blev det til gengæld også flot

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 12-05-06 07:02

Nå, nu kan jeg ikke engang åbne programmet uden at der popper 5 fejlmeddelelser op - øv

Jeg tror jeg bare bruger det jeg selv fandt. Har du prøvet det? Det laver nogle rigtig fine mosaikker med mange tusinde billeder og det tager ca. 10-20 minutter. Og så har jeg brugt Serifs Media Plus til at hente billeder med fra nettet.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 12-05-06 09:02

Hej, næ men henter det lige og prøver det en gang. Jeg har lovet min datter at lave en fin mosaik til hende så det ender med jeg må give dig points

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 12-05-06 13:11

Haha

Ja, jeg lader også spørgsmålet stå åbent, hvis andre skulle få brug for det. Man kan jo ikke så godt tildele sig selv point

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 16-05-06 23:21

Hej Rosekamp, har nu fået prøvet programmet og det er helt sikkert nemmere at bruge men synes ikke resultatet er lige så godt som det andet jeg fandt... Ærgerligt at dette så er vildt ustabilt men det er dog lykkedes mig at lave nogle helt utroligt flotte mosaikker

Så desværre ingen points til nogle af os

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-05-06 07:08

Ok, jeg synes det giver nogle flotte resultater såfremt man bruger billeder nok og nogle ordentlige nogle.

Jeg vil dog prøve at installere dit igen og se om det virker (når jeg får tid, vi er ved at bygge om)

Annuller spørgsmålet
Fra : rosekamp

Dato : 06-02-07 07:35

Fandt selv et program.