/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjern usynlig brugerprofil
Fra : jomfruane
Vist : 516 gange
500 point
Dato : 28-04-06 08:59

Hej, jeg har købt en super god demomodel af en bærbar i den tro at den var formateret.
Jeg skulle selv indlæse win XP og alle andre programmer.

Da jeg åbnede den lå en brugerprofil med et pigenavn. Denne slettede jeg selvfølgelig, men undrede mig da.

Nu har jeg så kørt div virusprogrammer i anden forbindelse og tænk så er hun der endnu. Jeg kan ikke se hendes profil nogen steder på computeren, men det tog en halv evighed at scanne alle hendes filer igennem.

Hvordan sletter jeg denne usynlige profil?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-04-06 09:02

Selvom profilen er slettet kan der jo stadig ligge dokumenter, så du må finde stien ti lde filer det tage så lang tid at scanne og så slette dem

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 28-04-06 09:38

Hvis du indlæser XP så vil du jo formattere harddisken samtidig...alt tidligere er væk, og du har en frisk XP

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-04-06 09:44

"Hvis du indlæser XP så vil du jo formattere harddisken samtidig...alt tidligere er væk, og du har en frisk XP"

Det hjælper mig ikke meget - sådan troede jeg også det forholdt sig.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 28-04-06 10:02

Så har du ikke formateret den ordentligt. Hvis du formatere den forsvinder alt! Slet partionen og installer en ny.... Ellers kan jeg guide dig ..

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 28-04-06 12:27

Hej,

Jeg forstår ikke helt hvorfor de ligger der hvis du selv har installeret XP fra starten... Med mindre du har 2 installationer af XP? Det kan du se når du starter din PC og vælger system.

Men alle de filer du nævner må ligge i dit C:\Documents and Settings katalog så du kan slette det/de kataloger der tilhører det 'gamle' brugernavn der.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Zerg

Dato : 28-04-06 12:47

Bare en sjov tanke, så kunne det jo være han hende du taler om har opdelt din harddisk
Og så efter reinstallationen at du ikke ka se den, og måske ikke lige har lagt mærke til om der var 2 partitioner?
Men prøv at højer klik på "Denne Computer" og tryk på "Administrer" --> "Diskhåndtering"

Bare for at være sikker, ikk?

Michael

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-04-06 12:59

Under C:\Documents and Settings ses brugerprofilen!
der ligger dog ingen dokumenter i denne.

Når jeg kigger under "Denne Computer" og tryk på "Administrer" --> "Diskhåndtering" ses kun "C".

hvordan sletter jeg den permanent?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-06 13:05

Det er sikkert indstallations navnet som står der.
Du skal slette alle partitioner ..............oprette en ny partition..........formatere.........indstallere.
Læs her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-04-06 13:18

Det er brugerprofilen jeg vil slette permanent

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 28-04-06 13:28

Hej, det er jo bare et katalog så du kan delete det. Men hvis der ingen filer er i kataloget hvad er det så for filer du kan se og som tager en evighed at skanne?

Måske bedst at starte forfra som e.c skriver...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-06 15:30

Det er den "automatiske" indstallationsbrugerprofil. Altså det navn der skrives ved indstallation.
Der findes ganske vist et program, som kan ændre navnet, men det er ret besværligt.
H-klik på denne comp > egenskaber > nu står der "Givet i licens til: >Navnet<

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-04-06 15:37

navnet er mit

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-06 15:43

Godt så glem alt jeg skrev.
Jeg må tænke forfra.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-06 15:53

Prøv lige:
h-klik på denne comp > vælg administrer > vælg dish´khåndtering
Nede til højre kan du se din HD
I det grå område står der:
Disk 0
grundlæggende
XXXX GB

Til højre er der et eller flere farvede områder hvor det samlde antal GB gerne skulle være det samme som det grundlæggende.
Lad høre hvad den viser.

Men vil du have den helt ren så må du nok begynde helt forfra med indstallation.
Men inden du gør det, så kan du lige få en "kørvejledning"

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-04-06 17:12

Hej igen e.c. der står det samme begge steder.

jeg trak profilen fra Documents and Settings over i papirkurven - det lader til at havde fjernet den. Jeg kørte en antivirus uden problemer, så formodentlig har lawitts indirekte råd hjulpet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-06 17:36

Ok så slipper du for at lægge det hele ind igen.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 28-04-06 19:55

Tak for svaret lawitt.