/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Susanne Christiansdatter, 1754
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 874 gange
100 point
Dato : 28-04-06 07:27

Jeg søger oplysninger om Susanne Christiansdatter, sandsynligvis født omkring 1754 i København. Gift 19. februar 1779 i Holmens kirke, København med Gullach Hendrichsen

Gullach Hendrichsen boede sammen med sin familie i Enhjørninggade 34 i Nyboder og Svanegade 13, København. I 1787 var han matros ved 2. Divisions 3. Matroskompagni, Nyboder.

De fik børnene:
Christian Henrik Gullach (Gullachsen), født 1779
Andreas Hendrichsen, født 1779
Hendrich Gulacksen,født 1781
Hendrich Gullachsen, født 1782
Friderich Henrich Gullachsen, født 1785
Benjamin Hendrich Gullach, født 1788
Sahra Maria Henrichsen, født 1792, død 1875

Men hvem er hendes forældre? Jeg mener der er 3 mulige i København i 1754.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 17-05-06 19:15

SUSANNA CHRISTENSEN
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 18 AUG 1754 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: CHRISTIAN HANSEN Family
Mother: MAREN LARSDR

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 17-05-06 19:15

SUSANNA MARGRETE CHRISTENSEN
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 14 MAY 1754 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: CHRISTIAN HERMAND TORMUNDSEN Family
Mother: MARIA PEDERSDR

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 17-05-06 19:16

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
CHRISTIAN RUPERTSON Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
METTE CATHARINA Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. SUSANNA CHRISTENSEN Pedigree
Female

Birth:
Christening: 31 JUL 1754 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 17-05-06 23:07

Hej Johnni
Det er nøjagtige de tre mulige forældrepar som jeg også har set. Men hvem af dem er "de rigtige"?

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 18-05-06 14:58

hej finn.
ja det er lige det,jeg kan ikke klare det men prøv at spørge her.

http://www.dis-danmark.dk/index.asp.
hilsen johnni.

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 13-06-06 22:22

Hej Finn

Jeg har kigget i kirkebogen for Holmen i København, jeg fandt 3 med navnet Susanne, eller Susanna, jeg tjekkede også hendes vielse.

nr.1 Far Povel Larsen og mor Anna Barbara Pedersdatter
faddere: Jacob Nielsen, Herman Conrad, Johanne Kirstine Ollerup + flere. (opslag 349)

nr.2 Far Willelm Meitzner math. ved det 17. comp. og mor Maren Olsdatter
faddere: Povel Larsen, urtekræmmer Bondesen, Lars Povelsen (navnene ligner meget nr.1)
(opslag 374)

nr.3 Far Alexander Nielsen math. 11 comp. mor Christiana Christiansdatter
faddere: Skrædder Rasmus Lind, Skrædder Jørgen Lapper ?, Ellen Sundbye (opslag 406)

Nr.3 tror jeg mest på p.g.a. moderens efternavn, men du kan jo prøve at tjekke det selv. håber jeg kunne hjælpe dig lidt.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 13-06-06 22:30

Hej igen

Jeg glemte at skrive dåbsdatoerne

nr. 1. 7 jan. 1754
nr. 2. juni 1754 ikke sikker på datoen
nr. 3. 20 dec. 1754

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 15-12-06 09:54

Hej Finn

Jeg tænkte på om dit spørgsmål stadig er ubesvaret - eller har du nye oplysninger du evt vil dele med os.

Ved du hvornår Susanne og Gullach er døde og evt hvor?? vi kunne jo være heldig at der er et lille spor der. (det er nemlig alle de små spor som tit bliver overset - som gør at jeg finder løsningerne)

Med venlig hilsen Steenvin