/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Køb og salg af web-adresser
Fra : stanley
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 05-12-02 14:05

Er der et fælles sted på nettet, hvor man kan købe og sælge domæner?

Kommentar
Fra : viggoline

Dato : 05-12-02 14:23

Nej

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-12-02 14:27

Jeg kender ikke nogen steder i hvert fald - der er masser af steder man kan købe ... det er da en sikker ting - men hvorfor ønsker du lige at finde et sådant sted - og til hvad ?!?

Hilsen Fnollerpige

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 05-12-02 15:03

Til Fnollerpigen

For at få et indtryk af, hvad domæner handles til ...

Jeg har et antal domæner, som jeg ønsker at sælge ... og jeg får næppe mange henvendelser på en indrykning i 'Den Blå avis'

Hilsen Stanley

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-12-02 15:14

Okay på den måde - de forhandles jo efterhånden til "kastet i nakken priser" - har set en idag 100 Mb, 10 mail adresser - dk., org., net. til 10 kr. om måneden + moms.

jeg giver selv 35 kr. for 10 Mb, 3 mailadresser - så ovennævnte tilbud bliver vist svært at underbyde.....

men det kommer osse lidt an på den service udbyderne tilbyder - jeg vil hellere give lidt mere og kunne få fat i nogen når der er problemer istedet for at få en masse billigt, men ingen hjælp.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 05-12-02 15:21

Hov Fnollerpige, du misforstår ....

Jeg mener selvfølgelig domæne-adresser .... ikke webhotel-abonnementer .... hva' si'r du så?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-12-02 17:00

Ja hvad siger jeg så - jeg siger - det vil sige nogle helt specifikke adresser, ja så må man jo håbe nogen mangler dem .... andet er der vel ikke at sige til det *S*

- ja så kan du vel egentlig under TIP her på Kandu spørge om nogen mangler dem - men nej her må man jo ikke sælge noget .....

Hvad havde du forestillet dig at sælge dem for ???
ellers så ret direkte henvendelse til dem du mener der kunne være interesseret - hvor mange drejer det sig om da ??

udover det siger jeg ikke så meget mere - da jeg ikke ved hvilke adresser det er ....

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-12-02 17:01

ellers lav en hjemmeside - og sælg dem der fra *S

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 05-12-02 17:13

Det med hjemmesiden tror jeg ikke på .

Så er www.dba.dk måske en løsning ... meeeeen det ville nu være rart med en handelsplads for ledige domæner .... men jeg laver den ikke - så mange domæner har jeg heller ikke - højst en 4-5 stykker .... men du er da velkommen til at lave et nyt site ...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-12-02 17:18

jeg har såmænd allerede en ... næææh jeg har flere ....
Hvilke domæner er det og hvad vil du sælge dem for ??
- måske jeg kunne bruge dem ...... eller også kender nogen der kunne .......

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 05-12-02 17:24

Jeg tror nu lige jeg vil søge på nettet først ... det var for at få et overblik over hvad domæne-navne handles til, inden jeg sætter pris på mine egne .... og for ikke at blive helt til grin inden jeg forlanger noget for dem, jeg selv har ... hvis du forstår.

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 50 point
Dato : 05-12-02 17:33

Ja, men det gør jeg da - for jeg ved altså heller ikke lige hvad jeg vil sælge dem for ....
altså hvis nu du kunne finde een der virkelig ville have det, kunne man jo forestille sig at prisen ( næsten ) ville kunne bestemmes af dig ...
Har du overvejet på QXL.dk ???
http://www.sol.dk/fgo/L_qxl/qxl/http://www.qxl.dk/

fortsat held og lykke ..... hvis ikke du får dem solgt .... så bare kald på mig *G*

Ha`en go`aften ......

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 05-12-02 18:45

"Er der et fælles sted på nettet, hvor man kan købe og sælge domæner"

Her har du nogle link. Har også været inde på en dansk side, men kan ikke huske/finde den nu.
http://www.domainbarn.com
http://www.domainloft.com/domainsalesacronyms.htm
http://www.domainnames-forsale.net/domains.html

mvh
kanduolsen

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 05-12-02 18:50

Tak for det kanduolsen.

Men det var nu primært danske domæne-navne, jeg gerne ville se en 'udsalgsliste' på. Noget i retning af det Fnollerpigen foreslog med www.qxl.dk ...

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 05-12-02 19:13

I know... :(

Tænkte du måske kunne bruge dem som vejledende.

Hvis jeg støder på den danske side igen, så skal jeg nok lægge den ind.

mvh
kanduolsen

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 05-12-02 19:53

Mener det var denne side

http://www.e-domain.dk/kategori/ecommerce.htm

mvh
kanduolsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-12-02 20:21

Hej Stanley,

det sku' det være hos disse sider... bl.a. hos Domain4sale.dk... (har desværre pop-up vindue)... -->
http://www.domain4sale.dk/
hos Domain.Formidleren.dk er det også muligt... -->
http://www.domain.formidleren.dk/
eller hos Navnehandel.dk... -->
http://www.navnehandel.dk/

til Fnollerpigen,

øh... hos Cliche.dk ka' du få et Webhotel med lidt mere plads noget billigere, idet du der for 20,- kr. om måneden ka' få 100 Mb... -->
http://www.cliche.dk

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : stanley

Dato : 05-12-02 20:25

Du får pointene! Tak for svaret.

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 05-12-02 20:27
Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-12-02 20:28

Hej igen,

faldt lige over denne her også... der ka' du åbenbart også få dit domæne vurderet... -->
http://www.sedo.dk/main.php3?language=dk
men muligvis ska' de vist ha' lidt for det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 05-12-02 20:36

Tusind tak for svarene kanduolsen og strarup. Det er supergode forslag.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-12-02 20:46

ja og som sagt hos nogen andre får man 100 Mb for en flad ti`er - hvis nogen er interesseret er det hos : http://www.web10.dk

webhotel, domæne og email
men tak for tippet Strarup, jeg beholder dog mine "smådyre" domæner da jeg er så ovenud glde for de søde mennesker der er hos pågældende udbyder, men vil da "tippe" andre om det ......

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-12-02 09:51

Hej Fnoller,

oki doki... og selv tak for tippet...

dem kendte jeg ikke lige... desværre understøtter de ikke ASP... men ellers ser det fint ud... men det er vel også lige så meget en smagssag og hva' man har det godt med, der lige så meget afgør hvor man vælger at få sit webhotel samt økonomi...

da jeg købte mit domæne og fik webhotel, var min økonomi ikke verdens bedste idet jeg var på S.U. og på vej over på laveste dagpenge sats... havde jeg f.eks. vist at Cliche.dk eksisterede dengang, havde jeg nok købt det hos dem... men det blev så hos Wannafind.dk jeg fik webhotel... men jeg overvejer da stadigvæk nogle gange om jeg sku' skifte webhotel når abonnementet udløber, idet jeg mere eller mindre ka' spare 40,- kr. i måneden og så stadigvæk havde det samme...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-12-02 14:07

Hej Strarup - ja det kan jeg sagtens følge økonomien sætter sine grænser - jeg har mine domæner hos Jepponet til de der 35 kr. om måneden og de understøtter ASP ( ikke at jeg kan finde ud af ASP ) - men efterhånden som jeg har købt flere domæner der, bliver det jo lidt ligesom at komme hos sin lokale købmand - man bliver trofast *S
og så elsker jeg ideen om at man kan ringe og sørme så nogen tager rent faktisk telefonen - og har jeg problemer og sender en mail er der svar inden for max. et par timer - uanset klokkeslettet - så giver jeg gerne lidt mere -

ja det er wannafind.dk den hedder, men en eller anden beklagede sig en gang over dårlig service der, derfor faldt mit valg netop ikke på dem ....

Ha`det pænt

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-12-02 14:11

Hej Stanley

Forresten så jeg lige denne side - du efterlyste jo osse HVILKE priser domæner blev solgt til, men du har nok fundet en masse siden vi sidst talte sammen - men du får denne liste anyway - http://www.idomain.dk/?page=price&PHPSESSID=0a55111e72760eadb4610f8ebb36133e

- men naaaah måske den ikke hjælper så meget de kan jo sagtens sælge til de priser når de er proffer.

Ha det godt

Fnollerpige