/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ubudne gæster på min hotmail!
Fra : Sygate
Vist : 607 gange
93 point
Dato : 28-04-06 01:22

Hejsa!
Er det muligt at finde ud af hvem eller fra hvilket land i det mindste, en person er kommet ind på min hotmail adresse og har gættet min adgangs kode, eller har prøvet at komme ind og læse mine mails osv.?

Hvis jeg nu kontakter Microsoft/hotmail, tror i så de kan se fra hvilket land vedkommende kommer fra, eller hvilken IP adresse han/hun har?

Gider de gøre så meget ud af det????
Tror i de har tid til det, og iøvrigt gider at hjælpe med det?

Hvis jeg nu vil gå hele vejen for at finde ud af hvem det mon er der har været inde på min hotmail (Eller har prøvet at komme ind), er det muligt?

Eller skal man have fat i CIA )

Det er et teoretisk spørgsmål, men det er sket for en veninde.

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 28-04-06 01:49

Teori:

En jaloux kæreste med en keylogger???

Løsning: Skift adgangskode fra en ANDEN computer end den hun sædvanligvis bruger.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-04-06 08:12

Skynd dig at skifte adgangskode, det er død ubehageligt, har selv prøvet det. Jeg kunne ikke fatte at mine mails var blevet åbnet, til jeg kom til at tænke på at en meget nysgerrig person jeg kender, havde set mig taste noget af kodeordet der var mit telefonnummer, så det havde jo ikke været svært at gætte resten.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-04-06 08:52

Det kan godt lade sig gøre at spore Ip-adresse mv.

Jeg ved bare ikke, hvordan.... man gør vel bare det samme, som én fra et andet land evt. har gjort for at se din IP-adresse

Vist ikke helt lovligt, høhø...

Hanne

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-04-06 09:04

Jeg tror ikke Hotmail er behjælpelige. For et par år siden fik jeg stjålet min mailkonto der. Der skete det uhyggelige at hver gang jeg efterfølgende loggede ind noget andet sted blev også dette indtaget. Trojan hunter klarede problemet for mig, men jeg fik aldrig min mail tilbage.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 28-04-06 09:44
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 28-04-06 09:49

Det kommer til at se sådan her ud,der hvor der xxxx er min ip-adresse og den får i ikke ,ved ikke om det er til meget hjælp

IP address xx.xx.xx.xx
Hostname x1-6-00-0b-6a-27-39-2b.k460.webspeed.dk
ISP TDC Kabel TV
Country Denmark

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 93 point
Dato : 28-04-06 11:55

Hotmail får du ikke meget hjælp af, og at backtrace IP-adressen kræver at hotmail vil udlevere den IP-adresse der er blevet benyttet. Så den er allerede død lige der.

Du burde måske fortælle din veninde at hun altid skal logge anonymt på messenger og hotmail: Altså bede PC'en om ikke under nogen som helst omstændigheder at gemme koder... Det er nemlig der problemet ligger i over 90% af tilfældene

Vh fluffy

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 28-04-06 15:58

Tak for svarene allesammen.